;
coinex

تهدید آشکار سینماگران: اولویت اکران فیلم در سال 1402 با آثار جشنواره فجر است!

سینماگران آشکارا اعلام کرده‌اند که آثار چهل و یکمین جشنواره فجر در اولویت اکران فیلم در سال 1402 هستند. سایر فیلم‌ها در نوبت بعدی اکران قرار گرفته‌اند.

روح الله سهرابی، مدیرکل اداره نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی، ضمن تایید خبر اولویت اکران فیلم در سال 1402 با آثار چهل و یکمین جشنواره فجر اعلام کرد: «طبیعتاً آن بخش از فیلم‌هایی که در جشنواره فجر شرکت نکرده باشند و یا فرصت چند ماهه اکران را از دست داده باشند در اولویت‌های بعدی اکران قرار خواهند گرفت».

او همچنین بر شرایط خاص اکران و لزوم برنامه‌ریزی جهت مدیریت ترافیک فیلم‌های قرار گرفته در صف اکران تاکید کرده است. در همین راستا به عقیده سهرابی در ماه‌های گذشته پیگیری و مساعدت‌های همه جانبه‌ای از طرف سازمان سینمایی، شورای راهبردی اکران و شورای صنفی نمایش انجام پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: امکان فروش بلیت سینما از سینماتیکت حذف خواهد شد ؛ پس لرزه‌های لورفتن برندگان جشنواره فیلم فجر

اولویت اکران فیلم در سال 1402 با آثار جشنواره فجر است!

مدیرکل اداره نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی بیان داشت: «زحمات اعضای شورای صنفی نمایش منجر به رونق اکران در بعضی ماه‌های کم فروش مانند ماه‌های محرم و صفر شده و در برخی هفته‌ها نیز رکورد جدیدی بر جا گذاشته است که قابل تقدیر و ستودنی است».

او درباره تدارک مشوق‌های مختلف برای اکران آثار سینمایی اضافه کرد: «در راستای حمایت از اکران فیلم‌های سینمایی، مشوق‌های گوناگونی از قبیل پخش تیزر تلویزیونی، حذف محدودیت زمانی اکران در صورت فروش و نیز، مشوق‌های دیگری به فیلم‌هایی که در این مقطع زمانی روی پرده بروند تعیین و آن دسته از آثاری که در این مدت به اکران رسیدند حتی‌الامکان از این مشوق‌ها بهره‌مند شدند».

اولویت اکران فیلم در سال 1402

سهرابی همچنین افزود: «در عین حال، تعداد دیگری از آثار که فرصت و امکان نمایش داشتند به دلیل شرایط خاص اجتماعی تمایلی به این مسئله نشان نداده و فرصت مهم اکران را علی‌رغم پیش‌بینی مشوق‌ها از دست دادند».

این مسئول سازمان سینمایی در پایان یادآور شد: «با توجه به جریان تولید سینما و ضرورت مدیریت صحیح چرخه‌ تولید و عرضه، طی تصمیمات اخیر در سازمان سینمایی مقرر شد اولویت اکران سال 1402 با آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر باشد».

بنابراین طبق صحبت‌های روح‌الله سهرابی، طبیعتاً آن بخش از آثار سینمایی که با از دست دادن فرصت چند ماهه اکران، در جشنواره فجر مشارکت نداشته، در اولویت‌های بعدی اکران 1402 قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اولویت اکران فیلم در سال 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار سینما و تلویزیون را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر