;
coinex

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1401 ؛ طنز ایرانی جدید چی ببینیم؟

فیلم‌های کمدی طرفدارانی بسیار دارند و همین باعث شده است که  این سبک فیلم به یکی از ژانر غالب سینمای ایران تبدیل شود. تاکنون فیلم‌های کمدی ایرانی مسیر پرفرازونشیبی را طی کرده‌اند. اگر شما هم از علاقه مندان این سبک هستید با تکراتو همراه باشید تا بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1401 را به شما معرفی کند.

یکی از راه‌های بررسی احوال اجتماعی هر ملت نگاهی به فرهنگ‌عامه است و در ایران نیز سینمای کمدی می‌تواند بهترین تبلور ممکن از جریان محصولات فرهنگی عامه‌پسند باشند و این جریانات را به تصویر بکشد.

فیلم کمدی یکی از ژانرهای فیلم است که در آن از طنز و شوخی استفاده شده است. اینگونه فیلم‌ها به استثنای کمدی سیاه معمولاً پایان خوشی دارند. این گونه قدیمی‌ترین گونه فیلم‌ها شناخته می‌شوند. کمدی بر خلاف دیگر ژانرها تکیه بر بازیگران و ستارگان فیلم دارد. به این دلیل بسیاری از هنرمندان استندآپ کمدی وارد صنعت فیلم‌سازی می‌شوند.

ژانر کمدی مخاطب را یکی‌دو ساعت با فضایی سرشار از خنده و حس خوب درگیر می‌کند و گاهی مفاهیم زیبایی را هم با او به ‌اشتراک می‌گذارد. اگر به فیلم سینمایی خنده دار ایرانی علاقه دارید در ادامه لیستی از این فیلم‌ها آمده است.

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1401

به نظر می‌رسد که ایرانیان به فیلم‌های کمدی علاقه زیادی دارند این را می‌توان از میزان فروش این فیلم‌ها متوجه شد. فروش خوب گیشه برای فیلم‌هایی با ژانر کمدی باعث ترغیب هرچه بیشتر ساخت آن شده است.

در ادامه قشنگ ترین فیلم های طنز ایرانی که اکران شده‌اند، آمده است. این فیلم‌های طنز تاکنون فروش خوبی داشته‌اند و در دسته پرفروش ترین فیلم های طنز ایرانی در سال 1401 قرار گرفته‌اند.

فیلم سگ بند

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1401
بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1401
  • نویسنده: حمید اکبری خامنه
  • کارگردان: مهران احمدی
  • بازیگران: امیر جعفری، مهران احمدی، بهرام افشاری، مرحوم سیروس گرجستانی، نازنین بیاتی، بهاره کیان افشار

یکی از بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1401 که به نویسندگی حمید اکبری خامنه و کارگردانی  مهران احمدی ساخته شده است. در این فیلم بازیگران محبوبی همچون امیر جعفری، مهران احمدی، بهرام افشاری، مرحوم سیروس گرجستانی، نازنین بیاتی، بهاره کیان افشار به ایفای نقش پرداخته است.

داستان این برترین فیلم کمدی ۱۴۰۱ ایرانی، درباره یک کشتی گیر سابق است که به همراه دوست و شاگرد خود برای پول‌دار شدن به ارمنستان می‌روند. اتفاقات از جایی شروع می‌شوند که این سه نفر به ارمنستان می‌روند. نام این فیلم ایرانی از یکی از فنون کشتی پهلوانی برگرفته شده است.

فیلم شادروان

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1401

  • نویسنده: حسین نمازی
  • کارگردان: حسین نمازی
  • بازیگران: سینا مهراد، نازنین بیاتی، گلاره عباسی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان و رضا رویگر

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1401 را نام ببریم  باید به فیلم شادروان اشاره کنیم. فیلم شادروان به دردسرهای یک خانواده پس از فوت ناگهانی پدر خانواده می‌پردازد. این خانواده در فقر هستند به نوعی که حتی خرج کفن و دفن پدرشان را هم ندارند.

فیلم شادروان با وجود داستان غم‌انگیز از عناصر طنز نیز بهره گرفته است. حضور بازیگری همچون رضا رویگری در این فیلم سینمایی طنز ایرانی 1401 حتی با نقش کوتاه از نکات جالب توجه شادروان است. شادروان در جشنواره فجر مورد توجه منتقدان قرار گرفت و از جدیدترین فیلمهای طنز ایرانی به شمار می‌آید.

فیلم دینامیت

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1401

  • کارگردان: مسعود اطیابی
  • بازیگران: احمد مهران فر، پژمان جمشیدی، محسن کیایی، نادر سلیمانی
  • مدت زمان : 98 دقیقه

دینامیت یکی از بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1401 است که در عرض چند روز توانست به رکورد فروش 1 میلیاردی دست پیدا کند. این فیلم در سال 1397 ساخته شده است و به دلیل شیوع کرونا و محدودیت سینماها تا همین چند ماه پیش اکران نشد.

فیلم کمدی جدید ایرانی دینامیت، بسیار جذاب و خنده‌دار است. امکان کمی وجود دارد که به سینما بروید و با لبان خندان بازنگردید. همه چیز از نقل مکان کردن دو جوان دانشجو به ساختمانی با همسایه‌های متفاوت شروع می‌شود که چالش‌ها و مشکلاتی پیش روی آنها قرار می‌دهد. دو طلبه را شاهد هستیم که به دنبال خانه می‌گردند. در آمد زیادی ندارند، اما از پس اتفاق، یک صاحب آپارتمان در بالاشهر، واحدی را با قیمت بسیار پایین در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

در این آپارتمان قشرهای مختلفی از جامعه، مانند ساقی و دخترانی که مستقل زندگی می‌کنند، ساکن هستند و به این جمع دو طلبه نیز اضافه می‌شوند. یکی طلبه افراطی و دیگری طلبه‌ای است که سعی می‌کند درک بیشتری داشته باشد. به این ترتیب ماجراهای طنز جالبی در این فیلم سینمایی خنده دار ایرانی اتفاق خواهد افتاد.

سید ابراهیم عامریان تهیه‌کننده آن و حمزه صالحی با همکاری شیما محمدبیگی کار نویسندگی دینامیت را به عهده داشتند. دینامیت یک فیلم طنز ایرانی جدید است که علاقه مندانی بسیار داشته است.

از جمله بازیگران این فیلم می‌توان پژمان جمشیدی، احمد مهران‌فر، مهدی هاشمی، محسن کیایی، نادر سلیمانی، نازنین بیاتی، میرطاهر مظلومی و امید روحانی را نام برد.

این فیلم حدود چهار ملیارد و ۵۰۰ میلیون فروش گیشه داشته است. از نظر تجاری موفق عمل کرده و صدر نشین جدول پرفروش ترین فیلم های طنز ایرانی در سال 1401 است. می‌توان دینامیت را یکی از بهترین فیلم های طنز ایرانی 1401 دانست.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2022

بهترین فیلم های 2022

فیلم گشت ارشاد 3

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1400

  • کارگردان: سعید سهیلی
  • بازیگران: پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهنام بانی، امیر جعفری
  • مدت زمان: 100 دقیقه

گشت ارشاد 3 یکی از بهترین فیلم های طنز ایرانی 1401  است که اکران شده است. این فیلم به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید سهیلی در ادامه سری‌های قبلی گشت ارشاد ساخته شده است. با این تفاوت که در گشت ارشاد 3 خبری از بازی حمید فرخ‌نژاد نیست.

همان‌طور که می‌دانید سری‌های قبلی گشت ارشاد با بازی درخشان ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی و حمید فرخ‌نژاد طرفداران زیادی داشت. اما در این سری به‌نظر می‌رسد امیر جعفری جایگزین حمید فرخ‌نژاد شده است.

در گشت ارشاد 3 عطا و حسن که به دلایل مختلف از کشور خارج شده بودند اکنون به ایران بازگشته‌اند. آن‌ها برای گذراندن زندگی در خیابان‌های تهران به نوازندگی و خوانندگی مشغولند. علاقه شدید آن‌ها به این کار باعث می‌شود تا تصمیم بگیرند آلبوم موسیقی منتشر کنند. اما از نظر مالی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. به همین دلیل دست به آدم‌ربایی زده که سرنوشت آن‌ها را تغییر می‌دهد. گشت ارشاد 3 یک فیلم سینمایی خنده دار ایرانی است.

نکته جالب دیگر بازی بهنام بانی در گشت ارشاد 3  این فیلم کمدی جدید ایرانی است. او در این سریال به عنوان خواننده و یکی از بازیگران اصلی حضور دارد. بهنام بانی نقش یک زمین‌دار بزرگ در لواسان را ایفا می‌کند. حسن و عطا تصمیم می‌گیرند که او را بدزدند.

اما این زمین‌دار با آن‌ها رفیق می‌شود و تصمیم می‌گیرد که همه سرمایه مورد نیاز آن‌ها را تامین کند. اما طبق روال همیشگی گشت ارشاد، دردسرها به وجود خواهد آمد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2022

بهترین فیلم های 2021

فیلم هفته ای یک بار آدم باش

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1400

  • کارگردان: شهرام شاه‌حسینی
  • بازیگران اصلی: پژمان جمشیدی، رعنا آزادی‌ور، علیرضا استادی، پژمان بازغی
  • مدت زمان : 98 دقیقه

فیلم سینمایی هفته‌ای یک‌بار آدم باش به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و تهیه‌کنندگی مستانه مهاجر یکی از قشنگ ترین فیلم های طنز ایرانی است که در لیست بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1401 قرار دارد و نوروز 1401 اکران شد.

شهرام شاه‌حسینی بسیاری از فیلم‌های محبوب همچون کلاغ پر، زن‌ها فرشته‌اند، خانه دختر و سریال‌هایی همچون می‌خواهم زنده بمانم و همه چیز آنجا است را کارگردانی کرده است. و اکنون فیلم هفته‌ای یک‌بار آدم باش را به روی صحنه آورده است.

اما از اقبال بد، سینماها به دلیل شدت گرفتن ویروس کرونا تعطیل شدند. فیلم سینمایی هفته‌ای یک‌بار آدم باش شامل از بازیگرانی همچون رعنا آزادی‌ور، علیرضا استادی، پژمان جمشیدی، پژمان بازغی، شیرین یزدان‌بخش و ساغر قناعت است.

این فیلم کمدی جدید ایرانی هنوز به اکران آنلاین نیامده و امید است که در اکران آنلاین از فروش خوبی برخوردار شود. این فیلم طنز ایرانی جدید با فروش ناچیز خود مقام اول فروش را در بین 5 فیلم اکران شده سال 1401 به دست آورد و توانست یکی از پرفروش ترین فیلم های طنز ایرانی در سال 1401 باشد.

در این فیلم دو برادر با سلیقه و عقاید متفاوت از هم به دلیل بیماری پدر مجبور به زندگی در خانه پدری می‌شوند. اختلاف آن دو با هم و همسرانشان سبب ایجاد موقعیت‌های کمدی و دیالوگ‌های طنز خواهد شد.

علی و مانی دو برادر صاحب دو زندگی متفاوت، با طرز فکرهای جداگانه هستند. صحنه‌های جنگ و جدل بین این دو خانواده و همسرانشان، لحظات خنده آوری را ایجاد کرده‌اند.

گاهی نیز درام وارد این داستان می‌شود و مخاطب را غم‌انگیز می‌کند. بعد از زوج سام درخشانی و پژمان جمشیدی، این بار به تماشای ترکیب دو پژمان، بازغی و جمشیدی، در نقش دو برادر هستیم که باعث شده در لیست قشنگ ترین فیلم های طنز ایرانی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

بهترین فیلم های دی سی 2021

فیلم تکخال

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1400
بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1401
  • کارگردان: مجید مافی
  • بازیگران اصلی: یوسف تیموری، پوریا پورسرخ، سحر قریشی، شبنم قلی خانی
  • مدت زمان: 108 دقیقه

فیلم تکخال یکی از بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1401 است که توانست در لیست پرفروش ترین فیلم های طنز ایرانی در سال 1400 نیز قرار گیرد. تک‌خال فیلم طنز ایرانی جدید است. این فیلم به تهیه‌کنندگی محمدحسین فرح‌بخش یک فیلم ایرانی کامل است که نتوانست فروش بالایی را تجربه کند.

فرح‌بخش از تهیه‌کنندگان کاربلد سینما فروش گیشه را به خوبی می‌شناسد. او می‌داند چه فیلمی را باید در دست بگیرد تا رکورددار سینما شود. اما ویروس کرونا و تعطیلی مداوم سینماها تمامی معادلات سینماگران را بهم ریخت. فیلم سینمایی تک‌خال از جمله بهترین فیلم های طنز ایرانی 1400 است که توانست مقام سوم را از نظر فروش به دست آورد.

تک‌خال یک کمدی موزیکال است. درباره مردی گرفتار در میان بانوان متعدد؛ این مرد تلاش دارد با خویشتن‌داری، در مسیر راست قرار گیرد، ولی درستکاری در روزگار غلبه ناراستی‌ها، کار ساده‌ای نیست.

پوریا پورسرخ در نقش مسعود، یک متخصص زیبایی، نقش اول این فیلم است. شبنم قلی‌خانی، در نقش شیرین، همسر اول مسعود است. سحر قریشی نیز، همسر دوم مسعود، لادن است. می‌توان حدس زد که چه آشوبی در انتظار داستان این فیلم خواهد بود. فیلم طنز ایرانی تکخال یکی از بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1401 است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

شیشلیک

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1400
بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1401
  • کارگردان: محمدحسین مهدویان
  • بازیگران: رضا عطاران، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی

رضا عطاران با ایفای نقش هاشم، پژمان جمشیدی در نقش احمد و جمشید هاشم‌پور در نقش پدر هاشم، در فیلم طنز ایرانی شیشلیک حضور دارند و بازی خوب آنها باعث شده این فیلم از بهترین فیلم های طنز ایرانی 1401 باشد. حضور این بازیگران معروف که برخی از آن‌ها در عرصه طنز سرآمد هستند مخاطب را مشتاق اکران شیشلیک کرده است.

شیشلیک از بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1401 به تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری، نویسندگی امیرمهدی ژوله و کارگردانی محمدحسین مهدویان است. این فیلم اولین تجربه محمدحسین مهدویان در قالب فیلم‌های کمدی است.

یکی از اهالی شهرکی دورافتاده در حاشیه تهران دست به پرخاشگری می‌زند. او که از رییس خود در کارخانه دل‌گیر بوده و تحت شرایط سختی قرار گرفته است، تلاش می‌کند تا خانواده و زندگی‌اش را نجات دهد.

شیشلیک یکی از بهترین فیلم های طنز ایرانی 1401 است که توانست در سی و نهمین جشنواره فجر نامزد دریافت جوایز زیادی شد. پژمان جمشیدی نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. هادی ساعدمحکم نامزد دریافت بهترین صدابرداری و شهرام خلج نامزد دریافت بهترین چهره‌پردازی شده بودند.

در فیلم‌های کمدی و طنز، هدف نهایی فیلم‌ساز خنداندن تماشاچی است. براین اساس تضاد موجود در روند شکل‌گیری فیلم و میان انگاره‌های مرتبط با کنش و واکنش‌ها سیالیتی را جمع می‌کند که تماشاگر را به خنده وا می‌دارد.

در ظاهر به نظر می‌رسد که هدف فیلم طنز و کمدی خنده و تفریح باشد اما در حقیقت مسائل جدی در پرده شوخی ارائه می‌شود. در کمدی شخصیت قهرمانان و شکست‌هایشان بیشتر جنبه شادی‌آور و عمدتاً سرگرمی دارد و معمولاً بیننده بدان توجه جدی نمی‌کند. تماشاگر از قبل می‌داند که فاجعه بزرگی اتفاق نخواهد افتاد بلکه سیر حوادث در جهت کامرانی قهرمان یا قهرمانان است.

فیلم دینامیت، گشت ارشاد 3، تبخال، هفته‌ای یک بار آدم باش، شیشلیک از بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1401 هستند که هر کدام نیز تا امروز فروش خوبی داشته‌اند و توانسته از پرفروش ترین فیلم های طنز ایرانی در سال 1401 نیز باشند.

هر کدم از این فیلم‌های طنز داستان جالبی را به تصویر می‌کشند. اگر شما هم از علاقه مندان به فیلم‌های طنز و کمدی هستید حتما این فیلم‌های جذاب را تماشا کنید و از تماشای آنها لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر