;
coinex

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی [25 فیلم درام برتر]

تکراتو در این مطلب بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی را معرفی کرده است. اگر به فیلم سینمایی خانوادگی عاشقانه ایرانی علاقه مند هستید، با تکراتو همراه باشید تا در ادامه با بهترین فیلم های سینمایی ایرانی عاشقانه آشنا شوید.

فیلم های ایرانی عاشقانه از پرطرفدارترین تولیدات سینمایی هستند که علاقه مندانی بسیار دارند و هر روز نیز بر طرفداران آنها افزوده می‌شود. در سال‌های اخیر فیلم سینمایی خانوادگی عاشقانه ایرانی بسیار تولید شده‌ که بعضی از آن‌ها جوایز متعددی هم کسب کرده‌اند. اگر شما هم به این فیلم‌ها علاقه دارید پس با معرفی بهترین فیلم های سینمایی ایرانی عاشقانه با ما همراه باشید.

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی


در ادامه لیستی از بهترین فیلم های سینمایی ایرانی عاشقانه معرفی شده‌اند که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند. شما هم می‌توانید از بین فیلم‌های معرفی شده، فیلم مورد علاقه خود را انتخاب کرده و مشاهده کنید.

طلا

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

  • سال تولید: 1399
  • سبک: رمانتیک و اجتماعی

فیلم طلا یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی است که بسیار مورد توجه قرار گرفت. این فیلم سینمایی با ژانر رمانتیک و اجتماعی توانست رکورد فروش خوبی را به دست آورد. پرویز شهبازی کارگردان و رامبد جوان به همراه محمد شایسته تهیه‌کنندگان این فیلم عاشقانه جدید ایرانی هستند.

داستان فیلم در مورد چند دوست است که در تلاشند تا با هم رستورانی را راه‌اندازی کنند. هرکدام پولی را وسط گذاشته تا سهمی در این کار داشته باشند.

روابط عاشقانه دو نفر از آن‌ها باعث ایجاد لحظات سخت و تصمیم‌گیری‌های خطرناک می‌شود. مهرداد صدیقیان، نگار جواهریان، هومن سیدی، طناز طباطبایی، احترام برومند، هدی زین‌العابدین و رضا شعبان‌پور از بازیگران فیلم سینمایی طلا هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2022

بهترین فیلم های اکشن 2022 

شنای پروانه

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

  • سال تولید: 1399
  • سبک: اجتماعی، عاشقانه

شنای پروانه یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی غمگین است. این فیلم با ژانر اجتماعی معرفی شده، اما موضوع اصلی آن در مورد عشق افراطی هاشم به زنش است. زیاده‌روی در عشق تبدیل به جنون شده و دردسرهای زیادی را ایجاد می‌کند.

محمد کارت کارگردان و رسول صدرعاملی تهیه‌کننده شنای پروانه هستند. داستان این فیلم سینمایی عاشقانه ایرانی در مورد زنی به نام پروانه است که به‌طور اتفاقی فیلم شنای او در استخر بیرون می‌آید. همسرش هاشم به کمک دوستان خود به آن استخر رفته و برای انتقام خسارات زیادی را به وجود می‌آورند.

نرگس مست

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

  • سال تولید: 1399
  • سبک: عاشقانه، اجتماعی
  • کارگردان: جلال‌الدین دری

یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی نرگس مست است. این فیلم توسط پلتفرم نماوا و فیلیمو به صورت آنلاین اکران شد. نرگس مست در لیست بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی جذاب قرار گرفته که موسیقی از اجزای اصلی این فیلم به شمار می‌آید.

جلال‌الدین دری کارگردان و نویسنده و عبدالله اسفندیاری تهیه‌کننده فیلم سینمایی نرگس مست هستند که آن را درباره زندگی 4 شاعر معاصر ساخته‌اند.

از جمله بازیگران فیلم سینمایی نرگس مست می‌توان مهدی پاکدل، میترا حجار، سعید پورصمیمی، رضا فیاضی، سیامک صفری، متین ستوده، هومن برق‌نورد، امیرحسین مدرس و بهنام قربانی را نام برد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

لتیان

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

  • سال تولید: 1399
  • سبک: عاشقانه، معمایی

فیلم لتیان یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی است که بدون شک می‌توانست فروش خوبی را در گیشه تجربه کند، اما با بدشانسی بزرگی به اسم ویروس کرونا مواجه شد.

تعطیلی سینما نگذاشت تا فیلم سینمایی لتیان روی پرده برود. این فیلم به کارگردانی علی تیموری و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی جذاب محسوب می‌شود.

نویسندگی این فیلم به عهده اکتای براهنی بود. او به خوبی توانست موضوعی معمایی را با تم عاشقانه در این فیلم کنار هم بچیند. حسن معجونی، پریناز ایزدیار، امیر جدیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی و علیرضا ثانی‌فر از بازیگران این فیلم سینمایی درام هستند. این فیلم عاشقانه اجتماعی از ساختار استانداردی برخوردار است.

بنفشه آفریقایی

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

  • سال تولید: 1399
  • سبک: درام عاشقانه، اجتماعی
  • کارگردان: مونا زندی‎‌حقیقی

از فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی می‌توان به عنوان یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی نام برد. هرچند که این فیلم بیشتر با عنوان درام اجتماعی معرفی شده، اما نمی‌توان از لایه‌های عاشقانه آن چشم‌پوشی کرد. شکوه (با بازی فاطمه معتمدآریا) زنی خانه‌دار است که با موافقت همسر دوم خود تصمیم عجیبی می‌گیرد.

شکوه همسر سابقش را که در خانه سالمندان زندگی می‌کند به خانه خود آورده تا از او مراقبت کند! این تصمیم غیرمنطقی شکوه سرآغاز اتفاقات جدیدی در فیلم خواهد بود.

بنفشه آفریقایی به کارگردانی مونا زندی‎‌حقیقی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع‌نوری توانست مخاطبین زیادی را با خود همراه کند. از دیگر بازیگران این فیلم که یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی است می‌توان  به رضا بابک، ندا جبرئیلی، رویا جاویدنیا، مهدی حسینی‌نیا و مریم شیرازی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

بهترین فیلم های اکشن 2021

دوئت

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

  • سال تولید: 1399
  • سبک: عاشقانه

دوئت یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی جدید است. این فیلم را باید اولین تجربه نوید دانش کارگردان فیلم سینمایی دوئت دانست. مخاطبین زیادی فیلم سینمایی دوئت را یکی‌ دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی می‌دانند. آن‌ها معتقدند این فیلم با وجود ریتم کند، سکوت و نگاه‌های سرد طولانی، داستانی جذاب دارد. افراد درگیر روابط احساسی پیچیده‌ای هستند.

از نگاه‌های آن‌ها نمی‌توان فهمید هدفشان چیست و این ریتم تا انتهای فیلم ادامه‌دار خواهد بود. در واقع باید گفت داستان فیلم سینمایی دوئت در مورد مرد و زن میانسالی است که در دوران دانشگاه عاشق هم بودند. اما بنابه‌دلایلی از هم جدا شدند. حالا بعد از مدت‌ها با هم روبه‌رو شده درحالی‌که هرکدام ازدواج کرده و زندگی خود را دارند.

لاتاری

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

  • سال تولید: ۱۳۹۶
  • سبک: اجتماعی و عاشقانه

فیلم سینمایی لاتاری یکی از موفق‌ترین فیلم‌های محمدحسین مهدویان است که در سال ۱۳۹۶ ساخته شد. این فیلم سبک اجتماعی و عاشقانه دارد و پیام خود را در فضایی حماسی و تلخ بیان می‌کند. فیلم‌برداری این اثر در کشورهای ایران، امارات متحده عربی و قطر انجام شده است.

در این فیلم می‌بینیم که امیرعلی و نوشین دو جوان بیست و یکی دوساله هستند که قصد ازدواج دارند اما خانواده‌ها‌یشان چندان توافقی بر این قضیه ندارند. این دو جوان صبر کرده‌اند تا با گذشت زمان، رضایت خانواده‌ها جلب شود.

هر دوی آن‌ها سودای لاتاری دارند و می‌خواهند در این مسابقه برنده شوند اما به‌صورت ناگهانی نوشین توسط دوست پدرش برای کار به دبی می‌رود. بعد از مدتی، امیرعلی خبردار می‌شود که نوشین خودکشی کرده است. او برای پی بردن به اصل قضیه به دبی سفر می‌کند و متوجه می‌شود که خودکشی صورت نگرفته و موضوع دیگری مطرح است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2021

بهترین فیلم های زامبی 2021

شبی که ماه کامل شد

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

  • سال تولید: ۱۳۹۷
  • کارگردان: نرگس آبیار
  • سبک: اجتماعی و عاشقانه

اگر به دنبال یک فیلم عاشقانه هستید، شبی که ماه کامل شد را از دست ندهید، زیرا یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی است.

فیلم شبی که ماه کامل شد ماجرای دختر جوانی از جنوب شهر تهران است. او عاشق می‌شود. این در حالی است که پس از ازدواج بنا به‌دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. این فیلم بر اساس داستان واقعی عبدالحمید ریگی و همسرش فائزه منصوری ساخته شده است.

از جمله بازیگران اصلی این فیلم که یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی است می‌توان الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدر عرفایی، پدرام شریفی، شبنم مقدمی را نام برد.

چند متر مکعب عشق

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

  • سال تولید: ۱۳۹۲
  • سبک: عاشقانه و رمانتیک
  • کارگردان و نویسنده: جمشید محمودی

چند متر مکعب عشق، فیلمی عاشقانه و زیباست که در سال ۱۳۹۲ تولید شده است. این فیلم سبکی عاشقانه و رمانتیک دارد که البته فضای عاشقانه آن با تلخی خاصی همراه است.

چند متر مکعب عشق محصول مشترک سینمای ایران و افغانستان است و به زبان فارسی دری و فارسی تولید شده است. داستان فیلم از این قرار است که عبدالسلام که یک مهاجر افغان است که به‌همراه دخترش مرونا در یک کارگاه کار می‌کند. مرونا درگیر یک رابطه عاشقی می‌شود و تصمیم می‌گیرد که از ایران مهاجرت کند اما عبدالسلام با این موضوع به‌‌شدت مخالفت است.

در این فیلم بازیگرانی چون ساعد سهیلی،‌ حسیبا ابراهیمی، نادر فلاح، علیرضا استادی،‌ مسعود میرطاهری، افشین سلیمان‌پور و کاظم علیزاده به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

شهر زیبا

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

  • سال تولید: 1382
  • سبک: اجتماعی و عاشقانه
  • کارگردان: اصغر فرهادی

شهر زیبا از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی است که ساخته اصغر فرهادی است. اصغر فرهادی در فیلم سینمایی شهر زیبا در یک موقعیت حساس و پرتنش، عشقی صاف و ساده را هم به تصویر می‌کشد و یکی از برترین فیلم های سینمایی احساسی ایرانی را ارائه می‌دهد.

فیروزه که از همسرش به دلیل اعتیاد جدا شده، به دنبال گرفتن رضایت برای برادرش اکبر است که دو سال پیش متهم به ارتکاب قتل شده است و حالا که 18 ساله شده، می‌خواهند او را اعدام کنند.

اعلا هم دوست اکبر است و برای گرفتن رضایت به فیروزه کمک می‌کند. در این مسیر اعلا و فیروزه به هم علاقه‌مند می‌شوند؛ اما آیا این عشق پایان خوشی خواهد داشت؟ شهر زیبا از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی است که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

سنتوری

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

  • سال تولید: 1385
  • سبک: عاشقانه و رمانتیک
  • کارگردان: داریوش مهرجویی

داستان فیلم سنتوری درباره پسری از یک خانواده مذهبی به نام علی است که عاشق موسیقی و نواختن سنتور است. او علیرغم مخالفت خانواده‌اش دنبال موسیقی می‌رود و خانواده او را طرد می‌کنند. در همین حین و در اوج موفقیتش، علی عاشق دختری به نام هانیه می‌شود و این دو با یکدیگر ازدواج می‌کنند.

اما هیولایی به نام اعتیاد کم کم فاصله میان این زوج عاشق را بیشتر می‌کند و درگیر مشکلات زیادی می‌شوند. این فیلم زیبا که یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی است توانست بسیار مورد توجه علاقه مندان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1400

بهترین فیلم های کمدی جهان

بمب یک عاشقانه

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

  • سال تولید: 1396
  • سبک: عاشقانه
  • کارگردان: پیمان معادی

فیلم سینمایی بمب یک عاشقانه که سومین فیلم بلند پیمان معادی در مقام کارگردان است یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی است. داستان این فیلم که جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره آسیا پاسیفیک هم دریافت کرده، در روزهای جنگ ایران و عراق و بمباران‌های شهر تهران می‌گذرد.

داستان درباره زن و شوهری به نام‌های میترا و ایرج است که حسابی میانشان شکراب شده است. اما در همین روزهای ترس و دلهره، آن‌ها راهی برای صحبت کردن و شروعی دوباره پیدا می‌کنند و در طول بمباران‌ها به جای اینکه به همراه سایر همسایه‌ها به زیرزمین بروند، در تاریکی می‌نشینند و از نگفته‌هایشان می‌گویند.

رگ خواب

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

  • سال تولید: 1394
  • سبک: عاشقانه و اجتماعی
  • کارگردان: حمید نعمت‌الله

از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی می‌توان به فیلم سینمایی رگ خواب اشاره کرد. داستان این فیلم درباره زنی به نام مینا با بازی لیلا حاتمی‌ست که از همسرش جدا شده و حالا برای گذران زندگی‌اش به دنبال کار می‌گردد. مینا که حتی سرپناهی هم ندارد، با مدیر یک رستوران به نام کامران با بازی کوروش تهامی آشنا می‌شود.

کوروش سعی می‌کند به مینا کمک کند و در این راه مینا کم کم عاشق او می‌شود. اما بعد از مدتی مینا متوجه می‌شود که عشق آن‌ها یک‌طرفه است. این عشق یک طرفه، بهترین فیلم عاشقانه ایرانی را نصیب ما کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس 2022

بهترین سریال های 2022

در دنیای تو ساعت چند است؟

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

  • سال تولید: 1393
  • سبک: عاشقانه و رمانتیک
  • کارگردان: صفی یزدانیان

این فیلم یکی از برترین فیلم های رمانتیک ایرانی است. فیلم در دنیای تو ساعت چند است یکی دیگر از بهترین فیلم‌ها از نگاه مردم است. صفی یزدانیان، فیلمنامه‌نویس و منتقد ایرانی، با فیلم در دنیای تو ساعت چند است اولین تجربه کارگردانی‌اش را به دست آورد.

این فیلم داستان دختری به نام گلی را روایت می‌کند که بعد از سال‌ها دوری از زادگاهش، از فرانسه به ایران و شهر رشت سفر می‌کند. فرهاد از آشناهای قدیمی گلی است که در تمام این سال‌ها عاشق او بوده و از مادرش پرستاری می‌کرده است. اما گلی حتی او را به یاد هم نمی‌آورد.

از نکات جالب این فیلم حضور زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی و همسر علی حاتمی بعد از سال‌ها در سینما است. همچنین کریستف رضاعی هم در دو نقش بازی کرده است. این فیلم جذاب یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی است.

عصبانی نیستم!

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

  • سال تولید: 1392
  • سبک: عاشقانه
  • کارگردان: رضا درمیشیان

فیلم عصبانی نیستم! یکی از بهترین فیلم ایرانی عاشقانه است که توانست بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. این اثر دومین فیلم بلند رضا درمیشیان و چهارمین فیلم نوید محمدزاده و به نوعی اولین فیلم جدی این بازیگر خوب سینمای ایران است.

فیلم قصه یک دانشجوی اخراجی به نام نوید را روایت می‌کند که دیوانه‌وار عاشق دختری به نام ستاره است. نوید و ستاره که مدتی است نامزد کرده‌اند، به دلیل شرایط و مشکلات نوید هنوز نتوانسته‌اند ازدواج کنند و به همین دلیل از سمت پدر ستاره تحت فشار قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های تابستان 1400

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

لیلا

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

  • سال تولید: ۱۳۷۶
  • سبک: اجتماعی و عاشقانه
  • کارگردان: داریوش مهرجویی

لیلا از معروفت‌ترین و بهترین فیلم های سینمایی ایرانی عاشقانه است. داستان این فیلم زندگی عاشقانه لیلا و رضا را روایت می‌کند؛ دو عاشقی که زندگی ساده ولی پر از عشق خودشان را در اوج همدلی آغاز می‌کنند. همه‌چیز خوب پیش می‌رود تا زمانی‌که تصمیم می‌گیرند بچه‌دار شوند.

ماجراهای این زوج از اینجا شروع می‌شود. لیلا نمی‌تواند بچه‌دار شود. بارها به دکتر مراجعه می‌کنند، انواع داروها و کلی هزینه؛ اما به نتیجه نمی‌رسند. آنها با این مسئله کنار می‌آیند.

دوباره به زندگی عادی خودشان برمی‌گردند و احساس خوشبختی بازهم به خانه‌شان می‌آید. در همین وضعیت، مادر رضا با اینکه می‌داند پسرش خوشبخت است، به لیلا فشار می‌آورد تا برای رضا زن دیگری بگیرند. از بازیگران اصلی می‌توان لیلا حاتمی، علی مصفا، جمیله شیخی، توران مهرزاد، امیر پایور، شقایق فراهانی و محمدرضا شریفی‌نیا را نام برد.

سرخ‌پوست

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

  • سال تولید: ۱۳۹۸
  • سبک: عاشقانه
  • کارگردان: نیما جاویدی

زندانی قدیمی به‌دلیل مجاورت با فرودگاهی در حال توسعه در شهر، باید تخلیه شود. سرگرد نعمت جاهد رئیس زندان است. او به‌همراه مأمورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدید هستند. در همین زمان، سرهنگ مدبر، که رئیس مجموعه است، به نزد سرگرد جاهد در زندان می‌رود و می‌گوید که جاهد ترفیع گرفته و قرار است جانشین سرهنگ شود.

سرگرد جاهد از این خبر بسیار خوش‌حال می‌شود. در همین حین، خبر می‌رسد که یکی از زندانیان ناپدید شده است. سرگرد جاهد متوجه می‌شود که این زندانی در محوطه پنهان شده و به‌دنبال او می‌گردد تا ترفیعش به خطر نیفتد.

سوسن کریمی مددکار زندان است و با اخبار عجیبی به دیدار سرگرد جاهد می‌رود. در لابه‌لای این داستان‌ها، بین یکی از افراد زندان با خانم مددکار رابطه عاشقانه و عجیبی شکل می‌گیرد. از بازیگران اصلی می‌توان نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، آتیلا پسیانی، ستاره پسیانی، حبیب رضایی و مانی حقیقی را نام برد.

بیشتر بخوانید:

بهترین کانال تلگرام دانلود فیلم و سریال ایرانی

بهترین سریال های 2021

حیران

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

  • سال تولید: ۱۳۸۷
  • سبک: عاشقانه و رمانتیک
  • کارگردان: شالیزه عارفپور

این فیلم سینمایی ایرانی عاشقانه روایت جوانی افغانستانی است که عزت‌نفس زیادی دارد. او با پرداخت اجاره‌خانه‌ای که چندان الزامی هم به آن نیست، پولی که برای شهریه دانشگاهش بوده و نیز کارت دانشجویی‌اش را از دست می‌دهد. بعد از این اتفاق، او بی‌هویت و به مهاجری غیرقانونی تبدیل می‌شود. در همین راستا وارد ماجرایی جدید می‌شود.

این فیلم زیبا از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی است که بازیگران اصلی باران کوثری، مهرداد صدیقیان، فرهاد اصلانی، خسرو شکیبایی و ژاله صامتی است.

شام آخر

  • سال تولید: ۱۳۸۱
  • سبک: اجتماعی و عاشقانه
  • کارگردان: فریدون جیرانی

شام آخر یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی است که بسیار پرطرفدار است. فیلمی است با داستانی متفاوت از استاد دانشگاهی که پس از مدت‌ها زندگی مشترک، از همسرش طلاق می‌گیرد.

او با دخترش به خانه پدری‌اش برمی‌گردد و عاشق می‌شود؛ اما عاشق کسی که دخترش می‌خواهد با او ازدواج کند. از بازیگران اصلی این فیلم می‌توان کتایون ریاحی، ثریا قاسمی، آتیلا پسیانی، محمدرضا گلزار و هانیه توسلی را نام برد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ایرانی

بهترین سریال های طنز ایرانی

طلا و مس

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

  • سال تولید: ۱۳۸۹
  • سبک: اجتماعی و عاشقانه

فیلم سینمایی طلا و مس یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی است که در سال ۱۳۸۸ ساخته شد. این فیلم یکی از بهترین فیلم های عاشقانه تولید‌شده در دهه اخیر است و کارگردانی آن را همایون اسعدیان بر عهده داشته است.

طلا و مس روایتگر داستان طلبه‌ای به‌نام رضاست که به‌تازگی به‌همراه خانواده‌اش به تهران آمده‌ تا در کلاس‌های یک استاد اخلاق شرکت کند. رضا پس از عزیمت به تهران متوجه بیماری همسرش می‌شود و شیوه‌ زندگی او برای تامین هزینه‌های درمان دچار تغییرات زیادی می‌شود که پیکره اصلی فیلم را تشکیل می‌دهند.

در این فیلم بازیگرانی چون بهروز شعیبی، نگار جواهریان، سحر دولتشاهی، حلیمه سعیدی، جواد عزتی، رضا رادمنش و مهران رجبی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

قیصر

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

  • سال تولید: ۱۳۴۸
  • سبک: عاشقانه و اجتماعی
  • کارگردان: مسعود کیمیایی

فیلم قیصر دومین ساخته مسعود کیمیایی و شاید ماندگارترین اثر اوست. کیمیایی در سال ۱۳۴۸، در بیست و چهارمین سال زندگی‌اش تصمیم به ساخت این فیلم آوانگارد گرفت و از بازی چهره‌های آن روزهای سینمای ایران، بهروز وثوقی جوان، زنده‌یاد ناصر ملک مطیعی و جمشید مشایخی بهره برد.

فیلم قیصر در اولین پلانش بیننده را متعجب و شوکه می‌کند. داستان فیلم با مرگ یا بهتر بگوییم با خودکشی آغاز می‌شود و قهرمان‌های فیلم یکی پس از دیگری وارد قصه می‌شوند و اتفاق را از زبان اطرافیان می‌فهمند؛ که نقل آن هم خود حکایتی دارد. قیصر یکی از بهترین فیلم های عاشقانه قبل از انقلاب است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ترکی 2022

بهترین سریال های 1400

سوته دلان

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

  • سال تولید: ۱۳۵۶
  • سبک: عاشقانه
  • کارگردان: علی حاتمی

یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه قبل از انقلاب فیلم سوته دلان است. این فیلم را سعدی سینمای ایران، علی حاتمی، در سال ۱۳۵۶ جلوی دوربین برد. حکایت عشق پاک و معصومیتی مثال زدنی.

حاتمی باز هم اثر خود را برپایه‌ای از سنت‌ها و آداب ایرانی بنا نهاده و برای بیان فلسفه‌ای که این‌بار عشقی ناب و بی‌غل‌وغش است، از شخصیت دیوانه‌ای استفاده کرده که با عقل و منطق میانه‌ای ندارد؛

درحالی‌که اعتقاداتش را نگه داشته است. دیوانه قصه سوته دلان روضه و دعا را بلد است، بهشت و جهنم را می‌شناسند اما به دلیل دیوانگی دروغ نمی‌گوید و معصوم است.

سلطان قلب‌ها

  • سال تولید : ۱۳۴۷
  • سبک: عاشقانه
  • کارگردان: محمدعلی فردین

سلطان قلب‌ها یکی از بهترین فیلم های عاشقانه قبل از انقلاب است. فیلمی ایرانی به کارگردانی محمدعلی فردین در سال ۱۳۴۷ است. فردین فیلم‌نامه این کار را نوشته‌است. عارف خواننده این فیلم است. از این فیلم به عنوان یکی از مشهورترین فیلم‌های سینمای ایران یاد می‌شود.

زوج جوانی در جریان حادثه‌ای هر کدام با این تصور که همسرش درگذشته، سال‌ها دور از هم زندگی می‌کنند. مرد خواننده معروفی می‌شود و زن در حادثه‌ای بینایی خود را از دست می‌دهد. سال‌ها بعد مرد اتفاقاً با دخترکی روبرو می‌شود و بی‌آنکه بداند دختر چه رابطه‌ای با او دارد سبب معالجه مادر دختر و همسر خود می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک جهان

بهترین فیلم های اکشن جهان

گنج قارون

  • سال تولید: ۱۳۴۴
  • سبک: عاشقانه و خانوادگی
  • کارگردان: سیامک یاسمی

قارون فیلمی ایرانی است که در سال ۱۳۴۴ ساخته شد. این فیلم ساخته سیامک یاسمی است و محمدعلی فردین، فروزان و تقی ظهوری از بازیگران اصلی این فیلم هستند. داستان این فیلم در رابطه با فردی ثروتمند بنام قارون با بازی آرمان است که به دلیل اشتباهات گذشته خود را به دام یأس و ناامیدی انداخته‌است.

در زمان خودکشی در اصفهان، بدست علی با بازی فردین و حسن با بازی تقی ظهوری نجات می‌یابد و از آن پس دنیا برایش رنگ و بوی تازه‌ای می‌گیرد. این فیلم نخستین فیلم سینمای ایران بود که به فروش میلیونی (یک میلیون تومان) رسید. فیلم گنج قارون یکی از بهترین فیلم های عاشقانه قبل از انقلاب است.

در امتداد شب

  • سال تولید: ۱۳۵۶
  • سبک: عاشقانه
  • کارگردان: پرویز صیاد

فیلم در امتداد شب را پرویز صیاد در سال ۱۳۵۶ ساخت؛ به تهیه کنندگی بهمن فرمان‌آرا و با فیلم‌برداری علیرضا زرین دست. بازیگران به‌نام سینمای آن دوران همچون سعید کنگرانی، گوگوش، جهانگیر فروهر و ناصر ممدوح در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

داستان برخلاف اکثر فیلم‌های فارسی، پایان خوشی ندارد و حرفی تازه برای مخاطبان داشت و از این رو توانست یکی از پولسازترین فیلم‌‌های سینمای ایران  شود.

داستان فیلم با سبک مدرنی که تازه وارد زندگی افراد شده ‌بود، درآمیخته است. فضایی که بازیگر و خواننده مشهور، نارضایتی‌ خود را از زندگی شخصی ابراز می‌کند و دل در گرو عشق یکی از طرفدارانش می‌گذارد.

در این مطلب بهترین فیلم های سینمایی ایرانی عاشقانه معرفی شدند. شما هم می‌توانید از بین فیلم‌های معرفی شده فیلم سینمایی خانوادگی عاشقانه ایرانی مورد نظر خود را انتخاب کرده و با دوستان یا خانواده خود به تماشای آن بنشینید. همچنین تعدادی از بهترین فیلم های عاشقانه قبل از انقلاب نیز معرفی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    بسیار از شما بابت این لیستی که برای ما تهیه کردین ممنونم.🌹☘☘🌹

    پاسخ

    لطفا فیلم شب های روشن رو به لیست عاشقانه هاتون اضافه کنید.بسیار زیباست.

    پاسخ

    فیلم طلا واقعا عالی بود
    آخرشو بیشتر دوست داشتم چون مثل بقیه فیلمای ایرانی نبود

    پاسخ

    بین اینها فقط لیلا رو دیدم واقعا عالی بود

    پاسخ