;
coinex

حداقل 6 میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند

مجری طرح توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در وزارت ارتباطات، اتصال 6 میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری تا سه سال آینده را پیش‌بینی کرده است.

صادق عباسی شاهکوه، مجری طرح توسعه شبکه فیبرنوری در منازل و کسب‌وکارها وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره برنامه‌های این طرح اعلام کرد: «طبق برنامه‌ مصوب تا سه سال آینده 20 میلیون خانوار تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار می‌گیرند، یعنی فیبرنوری به 300 متری آن‌ها می‌رسد؛ اما اینکه چه تعداد از آنها به این شبکه متصل شوند بستگی به تقاضاها دارد».

بیشتر بخوانید: عملیات اجرایی شبکه فیبر نوری (FTTX) در استان تهران آغاز شد

اتصال خانوارها به شبکه فیبر نوری

عباسی شاهکوه تخمین خود در خصوص میزان جمعیت متصل به شبکه فیبر نوری را به این شکل توصیف کرد: «البته برآورد ما این است که در سه سال آینده 30 درصد از این 20 میلیون یعنی حدود شش میلیون خانوار به شبکه متصل شوند». او در ادامه در مورد برنامه‌های این طرح توضیحات بیشتری را اضافه کرد:

«این نکته مهم است که در پایان برنامه سه ساله، به نقطه‌ای برسیم که اگر کسی درخواست داد، ظرف یک ماه اتصالش برقرار شود. کل کار توسعه این پروژه را قرار است اپراتورها انجام ‌دهند و نه دولت».

عباسی شاهکوه سخنان خود را به این شکل پایان داد: «اینکه هر اپراتوری چه مقداری از کار را انجام دهد تعیین و تکلیف حدود 14 میلیون از 20 میلیون تا کنون مشخص شده است».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پیش‌بینی اتصال 6 میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    فیبر نوری به چه درد میخوره وقتی که اینترنت مشکل دار و فیلتر شده و تحریم شده قراره توش جریان داشته باشه.

    پاسخ