;
coinex

نخستین نمایشگر تاشو کشویی جهان توسط سامسونگ معرفی شد

سامسونگ می‌خواهد نخستین نمایشگر تاشو کشویی جهان با نام Flex Hybrid OLED را در نمایشگاه CES 2023 معرفی کند. این نمایشگر همزمان قابلیت تاشدن و کشویی را دارد.

برند پیشرو سامسونگ در زمینه تولید نمایشگرهای OLED از نخستین نمایشگر تاشو کشویی جهان تحت عنوان Flex Hybrid OLED رونمایی کرده که هر دو ویژگی تاشدن و حرکت کشویی را به‌طور هم‌زمان دارا است. این نمایشگر قابلیت استفاده در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها را دارد.

شرکت سامسونگ که در حال حاضر در آستانه نمایشگاه CES 2023 قرار دارد، می‌خواهد از دو پنل OLED دیگر با قابلیت تبدیل به اندازه کشویی، در این نمایشگاه رونمایی کند. یکی از این پنل‌ها تحت عنوان Flex Slidable Solo، یک پنل 14 اینچی OLED بوده که با توانایی حرکت کشویی می‌تواند به اندازه 17.3 اینچ برسد. محصول دیگر در این بخش Flex Slidable Duet نام داشته که در واقع اندازه اصلی آن 14 اینچی بوده، اما با توانایی کشویی از هر دو طرف قابلیت بزرگ شدن تا به اندازه 17.3 اینچ را دارد.

بیشتر بخوانید: رویداد گلکسی آنپکد 2023 ؛ هرآنچه از نخستین رویداد سامسونگ در سال 2023 انتظار داریم

رونمایی از نخستین نمایشگر تاشو کشویی جهان

براساس شایعات منتشر شده، سامسونگ پیش از برگزاری نمایشگاه CES 2023 از پنل 10.5 اینچی معروف به Flex Hybrid OLED رونمایی کرده که دارای نسبت تصویر 4:3 است. این نمایشگر توانایی بازگشایی یک طرفه به‌طور کشویی را دارد و از همین طریق به پنلی 12.4 اینچی با نسبت تصویر 16:10 تبدیل خواهد شد. این پنل دارای قابلیت تاشدن از وسط نیز بوده که قرار است در نمایشگاه CES 2023 رسماً به معرض نمایش گذاشته شود.

نخستین نمایشگر تاشو کشویی جهان

با اینکه گوشی‌های تاشو در سال‌های اخیر به بازار آمده و محبوبیتی هم برای خود دست و پا کرده‌اند، اما فروش آن‌ها هنوز به حد قابل توجهی نرسیده است. از طرفی با تکنولوژی این نمایشگرها ساخت دستگاه‌های کوچک و فشرده در حالت عادی ولی با قابلیت افزایش اندازه در صورت نیاز فراهم می‌شود.

نخستین نمایشگر تاشو کشویی جهان

البته فعلاً احتمال ساخت محصولی با این فناوری‌ها به‌منظور قرارگیری در جریان اصلی بازار بسیار کم است. البته مدت‌ها قبل در گزارشی خبر از تصمیم سامسونگ برای ساخت یک تبلت با قابلیت دو‌بار تاشدن منتشر شد، اما هنوز چنین امری رقم نخورده است. به نظر باید هزینه بالای این فناوری را یکی از عوامل جلوگیری از چنین موضوعی بدانیم. به هر حال با وجود سرمایه‌گذاری عظیم سامسونگ در این بخش، شاید رواج این صفحه نمایش‌ها در آینده چندان هم دور از انتظار نباشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نخستین نمایشگر تاشو کشویی جهان ساخت سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر