;
coinex

تستر شبکه چیست و آشنایی با طرز کار آن

تستر شبکه به ما می‌گوید که آیا کابل شبکه قادر به حمل سیگنال اترنت است یا خیر. اگر کابل شبکه قادر به انتقال سیگنال باشد، تمام مدار‌ها به‌درستی بسته شده‌اند، جریان الکتریکی بدون مانع از سیم‌ها عبور می‌کند و هیچ اتصال کوتاه یا اتصالات ناخواسته‌ای در کابل‌کشی شبکه وجود ندارد.

تستر‌های کابل شبکه از نظر پیچیدگی و قیمت متفاوت هستند؛ اما یک تستر کابل شبکه پایه شامل یک منبع جریان الکتریکی، یک دستگاه اندازه‌گیری و یک اتصال سیمی بین این دو دستگاه است تا کیفیت اتصالات و کابل‌کشی شبکه را برای ما نمایش دهد. شبکه‌های رایانه‌ای برای برقراری ارتباط بین کامپیوترهای موجود در شبکه، از کابل‌های اترنت استفاده می‌کنند. یک کابل اترنت دارای هشت سیم است که در چهار جفت به دور هم پیچیده‌اند. برای اینکه جریان به‌درستی جریان یابد، جفت سیم‌ها باید به ترتیب مناسب وصل شوند. یک تستر شبکه می‌تواند تشخیص دهد که آیا سیم‌ها به‌درستی جفت شده‌اند یا خیر. تستر کابل شبکه همچنین می‌تواند شکستگی عایق سیم و سطح مقاومت آن را بسنجد.

انواع تستر شبکه

https://viranet.ir/%D8%AA%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87

تستر کابل شبکه می‌تواند یک دستگاه ساده باشد که صرفاً تشخیص می‌دهد آیا جریان از کابل شبکه عبور می‌کند یا خیر. تستر شبکه همچنین می‌تواند یک دستگاه پیچیده و حرفه‌ای باشد که اطلاعات اضافی و بسیار کاملی را در مورد کابل شبکه در اختیار کاربر قرار می‌دهد و به شناسایی مشکل کمک می‌کند. تستر‌های حرفه‌ای کابل شبکه می‌توانند محل شکست را به‌طور دقیق تشخیص دهند. برخی نیز گیج سیم مورد استفاده را شناسایی می‌کنند و می‌توانند سیگنال خود را برای آزمایش تداخل تولید کنند.

برای خرید انواع تستر کابل شبکه با قیمت مناسب و کیفیت تضمین‌شده، می‌توانید به مجموعه ویرا شبکه کاسپین مراجعه کنید.

اگر یک شبکه به‌درستی کار نمی‌کند، مشکل اغلب خطای کاربر یا مشکلات دیگر است. به‌ندرت کابل معیوب خواهد بود. تستر کابل شبکه بیشتر برای تشخیص اینکه آیا کابل پچ قبل از اتصال کار می‌کند یا خیر استفاده می‌شود. کابل‌کشی باید ابتدا به‌صورت بصری بررسی شود تا هرگونه مشکل فیزیکی آشکار و شناسایی شود. اگر همه چیز درست به نظر می‌رسد؛ اما شبکه کار نمی‌کند، باید از یک دستگاه تستر شبکه استفاده کنیم تا از صحت سیم‌کشی خود مطمئن شویم.

انواع تسترهای شبکه در حالت کلی به ۳ نوع زیر تقسیم می‌شوند:

تسترهای شبکه LED: تستر شبکه ال‌ای‌دی از دو بخش ساخته می‌شود که هر بخش آن، به تعداد سیم‌های درون کابل شبکه دارای چراغ ال‌ای‌دی است.

تسترهای شبکه دیجیتال: تستر شبکه دیجیتال از یک باتری و یک صفحه‌نمایش ساخته می‌شود است و مشکلات سیم‌کشی را روی صفحه‌نمایش نشان می‌دهد.

تسترهای شبکه چندکاره (Full): تستر شبکه چندکاره دارای ال‌ای‌دی است و برای تست کابل شبکه، کابل تلفن و کابل usb مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربردهای تستر شبکه

تستر شبکه

کاربردهای مختلف تسترهای شبکه شامل موارد زیر است:

  • تشخیص عیوب و ایرادات کابل‌کشی شامل سیم‌ها و پچ پنل
  • تست کارکرد صحیح شبکه
  • تست قطع یا وصل بودن کابل‌های مختلف شبکه
  • شناسایی محل و نوع اتصالات معیوب شبکه
  • تست قدرت و کیفیت حمل سیگنال توسط کابل شبکه
  • مشخص کردن سرعت انتقال داده‌ها در طول کابل شبکه
  • اندازه‌گیری متراژ دقیق کابل شبکه
  • بررسی وجود یا عدم وجود نویز و مشخص کردن محل دقیق آن

اساس کار تستر شبکه

تستر کابل بخش بسیار مهمی از کیت ابزار هر تکنسین شبکه است. از تسترهای کابل شبکه می‌توان برای یافتن مشکلات کابل‌های مبتنی بر مس (UTP/RJ45) و فیبر نوری استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که تستر‌های فیبر نوری فقط بر روی کابل‌های فیبر نوری قابل استفاده هستند.

هدف اصلی به‌کارگیری تستر شبکه، آزمایش همه سیم‌های موجود در سیم‌کشی شما برای اطمینان از اتصال صحیح و کارکرد صحیح آن‌ها است. تداوم سیگنال، فاصله، نویز، کیفیت انتقال و تست سرعت از جمله موارد مهمی است که توسط تسترهای شبکه ارزیابی می‌شوند.

نحوه استفاده از تستر کابل شبکه به شرح زیر است:

مرحله ۱: تستر شبکه را به کابل شبکه وصل کنید

کابل شبکه را به دو سر جعبه، یکی به فرستنده و دیگری به گیرنده وصل کنید. این جعبه‌ها مدلی از شبکه کامپیوتری شما هستند. قبل از شروع آزمایش مطمئن شوید که کابل‌های شما کاملاً وصل شده‌اند.

مرحله ۲: تستر را روشن کنید

دستگاه تستر کابل شبکه را روشن کنید. تستر سیگنالی را از یک سر جعبه به سر دیگر می‌فرستد و این پیامی است که از طریق کابل ارسال می‌شود، دقیقاً همان پروسه‌ای که در شبکه رایانه شما رخ خواهد داد. در طول تست، تستر کابل شبکه را همیشه به کابل متصل نگه‌دارید.

مرحله ۳: گزارش آزمایش را بخوانید

در حالی که پیام از یک سر کابل به سر دیگر منتقل می‌شود، تستر کابل شبکه پیام‌هایی را نمایش می‌دهد که نتیجه آزمایش هستند و عیوب کابل‌کشی شبکه به شمار می‌روند. اگر ایرادی در طول سیم‌کشی تشخیص داده شود، تعدادی چراغ قرمز روی تستر روشن می‌شود یا ایرادها روی صفحه‌نمایشگر ظاهر می‌شوند.

مرحله ۴: مشکل‌ها را با توجه به دفترچه راهنمای محصول بخوانید

دفترچه راهنما توضیح کاملی از معنای الگو‌های مختلف نورپردازی و ارورها به شما می‌دهد. هنگامی که مشکل را پیدا کردید، کابل را از جعبه‌ها جدا کنید و به دنبال رفع مشکل باشید.

درواقع تستر کابل شبکه دستگاهی است که رسانایی سیم را به کمک ارسال سیگنال از یک سر به سر دیگر آن بررسی می‌کند.

تست فلوک و حقایقی در باره آن

تست فلوک کابل شبکه چیست؟

ویژگی‌های اصلی تسترهای شبکه

تستر کابل شبکه دارای ۲ باکس مختلف است که مجزا هستند. یکی از این جعبه‌ها فرستنده است و دیگری گیرنده. در هنگام خرید تستر شبکه به موارد زیر دقت کافی را داشته باشید:

سازگاری تستر کابل شبکه با انواع کابل‌ها: قبل از خرید، کابل‌های به‌کاررفته در شبکه خود را شناسایی کنید و بر اساس آن‌ها دست به خرید تستر بزنید.

اندازه‌گیری طول کابل: بررسی کنید که تستر انتخابی شما تا چه متراژی را می‌تواند تخمین بزند.

تست‌ها و پارامترهای تستر شبکه: ابتدا یک لیست از نیازهای خود تهیه کنید و در آن مشخص کنید که چه پارامترهایی از کابل شبکه را می‌خواهید اندازه‌گیری کنید.

ویژگی‌های تستر شبکه

کدام کابل‌ها را می‌توان با تستر شبکه تست کرد؟

خطوط ارتباطی را می‌توان در توپولوژی‌های مختلف و بر اساس کابل‌های مختلف نصب و راه‌اندازی کرد. احتمالاً متداول‌ترین کابل‌های شبکه، کابل‌های ۸ سیمی هستند که عمدتاً با محافظ (شیلد) ساخته می‌شوند. به‌عنوان یک قاعده، سوکت‌های RJ45 برای اتصال شبکه و  سوکت‌های RJ11/RJ12 برای خطوط تلفن مورد استفاده قرار می‌گیرند. یک تستر کابل شبکه خوب باید خطوط شبکه، تلفن و USB را پشتیبانی کند.

کدام خطا‌های سیم‌کشی نمایش داده می‌شود؟

هنگام استفاده از تسترهای شبکه، جفت سیم‌های کابل از نظر تداوم، وقفه، اتصال کوتاه، تبادل، اضافه برداشت (جفت تقسیم) و همچنین شیر پل بررسی می‌شوند. هنگام انتخاب یک تستر کابل شبکه، دامنه خطا‌های کابل‌کشی قابل نمایش تعیین‌کننده است: هر چه خطا‌های احتمالی بیشتری را بتوان نمایش داد، خطا‌های کمتری نادیده گرفته می‌شود. خطا‌های جفت تقسیم و خطا‌های ضربه زدن پل اغلب در دستگاه‌های ساده نمایش داده نمی‌شوند.

خرید تستر شبکه از مجموعه ویرا شبکه کاسپین

برای خرید انواع تستر شبکه می‌توانید به مجموعه ویرا شبکه کاسپین اعتماد کنید. ویرا شبکه کاسپین با سابقه طولانی و فعالیت تخصصی در این زمینه، انواع تستر شبکه و دیگر تجهیزات شبکه را برای شما فراهم می‌کند. برای گرفتن مشاوره، خرید و ارسال رایگان تنها کافی است با مجموعه ویرا شبکه کاسپین در تماس باشید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر