;
coinex

واردات کیا K5 توسط کوشا خودرو قطعی شد [+مشخصات و قیمت در ایران]

کیا K5 یکی از محصولات جذاب کیا در رده اقتصادی است که می‌تواند از گزینه‌های واردات باشد. به نظر می‌رسد واردات کیا K5 توسط کوشا خودرو انجام شود.

کیا K5 از آن دسته از محصولات کیا است که امکان واردات آن به ایران وجود دارد. سدانی مدرن و جذاب در سبد محصولات اقتصادی برند کره‌ای که ممکن است توسط کوشا خودرو به کشور وارد شود. با معرفی کیا K5 با ما باشید.

بیشتر بخوانید: واردات کیا سلتوس 2023 توسط کوشا خودرو تایید شد [+ قیمت و مشخصات فنی]

واردات کیا K5 قطعی شد

با ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو سپس مشخص شدن اسامی شرکت‌های واردکننده خودرو، کوشا خودرو به عنوان نماینده رسمی برند کیا و واردکننده محصولات این شرکت محبوب کره‌ای شناخته شد. کوشا خودرو حتی سریعا دست به کار شد و بیلبوردهای محصولات کیا را در سطح شهر تهران نصب کرد.

کوشا خودرو در وب‌سایت خود، آن دسته از محصولات کیا که قرار است به احتمال زیاد وارد کند را معرفی کرده است و بر این اساس یکی از جذاب‌ترین موارد فهرست احتمالی وارداتی کوشا خودرو، سدان K5 است. خودرویی که در دور قبلی واردات خودرو با نام کیا اپتیما وارد کشور شد،‌ ولی حالا تنها با نام کیا کی 5 در بازارهای هدف عرضه می‌شود.

واردات کیا K5 توسط کوشا خودرو قطعی شد [+مشخصات فنی و قیمت احتمالی در ایران]
واردات کیا K5 توسط کوشا خودرو
این محصول تقریبا اولین بار در سال 2000 و در پنج نسل عرضه شد که همچنان هم فروش خوبی برای کیا ثبت می‌کند. این محصول در بازارهای هدف با نام‌های اپتیما، مگنتیس، و لوتزه شناخته می‌شود و در ایران هم این محصول به نام اپتیما شناسایی می‌شود. البته در آخرین نسل، کمپانی کیا تصمیم گرفت نام این مدل را در همه بازارها به K5 تغییر دهد و به همین دلیل باید از این به بعد اپتیما را K5 بنامیم.

این محصول مانند نسل‌های پیشین خود،‌ اشتراک پلتفرمی و فنی چشمگیری با هیوندای سوناتا دارد و در واقع همان خودرو است که از طریق کیا برای گروه هیوندای به فروش می‌رسد. این یعنی اگر سوناتای جدید هم به این وارد شود، پایه فنی و خدمات تا حد زیادی برای هردو مدل یکسان خواهد بود.

طراحی کیا K5

نسبت به آنچه در نسل‌های پیشین کیا K5 یا اپتیما دیده بودیمف در طراحی نسل پنجم تغییرات چشمگیری رخ داده و به شدت به روزتر شده است. در جلو سبک جدید جلوپنجره‌های کیا با طراحی مشبک جدیدی را می‌بینیم که در کنار چراغ‌های کشیده این سدان جذاب طرح کلی Y شکلی دارند.

واردات کیا K5 توسط کوشا خودرو قطعی شد [+مشخصات فنی و قیمت احتمالی در ایران]
واردات کیا K5 توسط کوشا خودرو قطعی شد
سپر هم طراحی برجسته‌تری دارد و ورودی‌های هوای بزرگ با رنگ مشکی را در بخش پایین می‌بینیم. نکته اساسی در مورد نسل جدید K5 این است که بدنه از نسل پیشین بلندتر و عریض‌تر شده و این به آن معنا است که در داخل هم فضای کاربردی بیشتری برای این سدان در اختیار کاربر قرار دارد.

در کناره‌ها، طراحی جدیدی برای رینگ‌های دو رنگ خودرو به چشم می‌خورد و آینه‌ها هم رنگ مشکی دارند. استفاده از رنگ مشکی در سقف، آینه‌های کنار و سپر سبب شده تا چهره این سدان بسیار اسپرت به نظر برسد. اوج طراحی اما در بخش عقب دیده می‌شود که استایل فست بک را داریم و چراغ‌ها به طور به هم پیوسته و تمام ال‌ای‌دی تعبیه شده‌اند. دیفیورز در عقب مشکی رنگ است و دو خروجی اگزوز مستطیلی را در دو گوشه می‌بینیم.

بیشتر بخوانید: واردات خودروهای اشکودا به ایران قطعی شد؛ آغاز تبلیغات بنری در سطح تهران

مشخصات فنی کیا K5

واردات کیا K5 توسط کوشا خودرو قطعی شد [+مشخصات فنی و قیمت احتمالی در ایران]
واردات کیا K5 توسط کوشا خودرو قطعی شد [+مشخصات و قیمت در ایران]
در صورتی که بخواهیم نسخه‌های کیا در بازارهای حاشیه خلیج فارس را برای بررسی مشخصات کیا K5 در نظر بگیریم باید گفت این سدان با دو پیشرانه متفاوت قابل سفارش است. پیشرانه نخست و پایه موتور 2 لیتر چهار سیلندر تنفس طبیعی که توان تولید نهایتا 156 اسب‌بخار قدرت و 192 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

در نسخه قوی‌تر، پیشرانه‌ 2.5 لیتر با پاشش مستقیم سوخت را داریم که توان تولید قدرت 191 اسب بخار و نهایت گشتاور 246 نیوتن متر را دارد. در هر دو نسخه، قدرت از طریق جعبه دنده 6 سرعته AT به چرخ‌های جلو می‌رسد. البته در بازارهای دیگر پیشرانه‌های قوی‌تر و جعبه‌دنده‌های متفاوت برای این خودرو عرضه می‌شود اما بررسی‌ها حاکی از این است که احتمالا نسخه پایه با موتور 2 لیتری به ایران وارد خواهد شد.

کابین و امکانات کیا K5

در داخل هم مانند بدنه، طراحی جدیدی به چشم می‌خورد و بهبود مواد به کار رفته نسبت به نسل قبل مشهود است. همچنین ارگونومی طراحی کابین بهبود یافته و امکانات کاملی در نسخه فول آپشن وجود دارد. اما از آنجایی که احتمالا نسخه فول این مدل به علت قیمت بالاتر از سقف تعیین شده برای واردات به ایران نمی‌آید، پس امکاناتی مانند کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، رادار نقطه کور، ۶ ایربگ ده نقطه ای، تهویه اتوماتیک دوکاناله، تودوزی چرم مصنوعی، صندلی برقی راننده، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، دنده پشت فرمان، تنظیم سفتی و نرمی فرمان، رادار خطی، نمایشگر لمسی در این خودرو وجود دارد.

گفتنی است امکان دارد دوربین ۳۶۰ درجه، حافظه راننده، گرمکن فرمان، هشدار برخورد از جلو و … به صورت سفارشی به این خودرو اضافه شود. اما این امکانات به صورت استاندارد در نسخه پایه نیست. همچنین در نسخه پایه خبری از کلاستر دیجیتال، سقف پانارومیک و کروز کنترل تطبیقی هم نیست.

بیشتر بخوانید:

 واردات سئات ایبیزا 2022 توسط معین موتورز قطعی شد [+ مشخصات و قیمت احتمالی در ایران]

واردات کیا پیکانتو به ایران توسط کوشا خودرو قطعی شد [+ قیمت و مشخصات فنی]

قیمت و زمان عرضه کیا K5

واردات کیا K5 توسط کوشا خودرو قطعی شد [+مشخصات فنی و قیمت احتمالی در ایران]

با توجه به این مهم که کوشا خودرو نام و مشخصات این محصول را در سایت رسمی خود قرار داده است، انتظار داریم این محصول به زودی به بازار ایران وارد شود و شاید حتی تا پیش از پایان سال جاری اولین نمونه‌های آن در ایران دیده شوند. با توجه به بررسی‌های انجام شده، نمونه‌های دو لیتری و 2.5 لیتری این محصول در بازارهای حاشیه خلیج فارس قیمتی در حدود 19 هزار و 500 یورو تا 27 هزار یورو دارند و بر اساس سطح امکانات و توانایی فنی، قیمت تیپ‌های مختلف این سدان کره‌ای متفاوت است.

در پایان باید بار دیگر اشاره کنیم که کوشا خودرو به عنوان نمایندگی رسمی واردات محصولات کیا به ایران تصمیم دارد شماری از محصولات متنوع و اقتصادی این برند کره‌ای را به کشور وارد کند. ما در تکراتو در روزهای آینده شماری از دیگر مدل‌های وارداتی کوشا خودرو را معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واردات کیا K5 توسط کوشا خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    هیچ چیز تغییر نمی کند همه منتظر قیمت بیاد پایین ولی خیال خام هست فقط همه چیز بالا میره فقط بعضی مواقع مکث میکنه

    پاسخ

    واقعا تشکرمیکنم از کوشا که خودرو اقتصادی رو به سرعت برق باد واردکردن مردم ضعیف بتوانندصاحب ماشین شوند ممنون از همگی

    پاسخ

    آره خدائیش اصلا دم همه ی اونایی که تو رانت‌خواری و اونایی که دلار رو تو کمتر از دو هفته ده دوازده هزار تومان گرونتر کردند وتموم آمال و آرزوهای جوونامونو بدتر از قبل تبدیل به سراب کردند گررررم…ایییی خداااا چی میخواد سر بچه هامون بیاد؟!!

    پاسخ

    چقدر شما ساده آید
    حتماً برمیگردونه

    پاسخ

    ای خدا این یک ماه برام جهنم شده،ماشین سورن مانیتور دارصفر فروختم۳۶۰میلیون میخواستم دنا صفربگیرم نشد گران شد،به خدا زندگی برای خودم ،زن،بچه هام جهنم شده اعصاب ندارم،اقای وزیر تورو جان زن بچه هات قیمت را به قبل برگردان،تا سکته نکردیم.

    پاسخ