;
coinex

اعدام یک استاد دانشگاه به دلیل فعالیت در توییتر ؛ زبان سرخ سر سبز داد بر باد!

اخبار عجیب در منطقه خاورمیانه پایان ندارد، اخیراً خبر از اعدام یک استاد دانشگاه به دلیل فعالیت در توییتر رسیده است که به نوبه خود وحشتناک است.

براساس گزارش‌های منتشر شده در گاردین، به تازگی شاهد صدور حکم اعدام یک استاد دانشگاه به دلیل فعالیت در توییتر در کشور عربستان سعودی بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: نفوذ دولت عربستان به ویکی‌پدیا ؛ 32 سال حبس برای یکی از مدیران ارشد بنیاد ویکی!

حکم اعدام یک استاد دانشگاه به دلیل فعالیت در توییتر

مطابق اسناد دادگاهی که ‌گاردین به آن‌ها دسترسی پیدا کرده است، یکی از استادان برجسته رشته حقوق و طرفدار اصلاحات در عربستان سعودی به جرم در اختیار داشتن حساب کاربری توئیتر و همچنین بهره‌مندی از اکانت واتس‌اپ جهت به اشتراک‌گذاری اخبار مرتبط با آنچه «خصومت‌هایی با نظام پادشاهی عربستان» عنوان شده، محکوم به اعدام شده است.

این استاد دانشگاه نامش «عواد القرنی» بوده و  ۶۵ سال هم سن دارد. او در سپتامبر 2017 (شهریور 1396) به اتهاماتی که در بالا ذکر شد از سوی دولت سعودی تحت پیگرد و بازداشت قرار گرفت. در همان روزها القرنی از سوی رسانه‌های سعودی تحت عنوان واعظی خطرناک معرفی شد.

اعدام یک استاد دانشگاه به دلیل فعالیت در توییتر

جزئیات اتهامات مطروحه علیه القرنی، توسط پسرش ناصر که سال پیش از پادشاهی عربستان گریخته و اکنون ساکن بریتانیا است به دست گاردین رسیده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اعدام یک استاد دانشگاه به دلیل فعالیت در توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    بالاخره نفهمیدم چی به چی بود! الان این بابا اعدام شده مرده، یا اینکه توی بریتانیاست؟؟؟ خبرهایی که منتشر میکنید رو خودتون چند بار بخونید اینقدر تناقض و ابهام توش نباشه. اولش نوشته اید که اعدام شده بعد در پایان خبر مینویسید در بریتانیاست؟!؟!؟

    پاسخ

    سلام دوست عزیز. متن ابهامی نداره:
    جزئیات اتهامات مطروحه علیه القرنی، توسط پسرش ناصر که سال پیش از پادشاهی عربستان گریخته و اکنون ساکن بریتانیا است به دست گاردین رسیده است.
    دقت کنید، ناصر، پسر اون استاد دانشگاهی که محکوم به اعدام شده از عربستان به انگلستان فرار کرده و جزئیات پرونده پدرش رو ک در عربستان محبوسه به دست رسانه‌ها رسونده. نمیدونم کجاش مبهمه!

    پاسخ