;
coinex

شورای رقابت بازار اینترنت ثابت ایران را انحصاری تشخیص داد

شورای رقابت بازار اینترنت ثابت ایران را از مصادیق بازار انحصاری قلمداد کرده و در همین راستا مرکز رقابت را مکلف به تنظیم دستورالعمل قیمت برای این بازار کرد.

شورای رقابت به‌تازگی به استناد مفاد بند 5 ماده 58 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، بازار اینترنت ثابت ایران را نمونه‌ای از یک بازار انحصاری قلمداد کرده است. مطابق با این بند، از وظایف و اختیارات شورای رقابت، تعیین مصادیق و تصویب دستورالعمل تنظیم قیمت، مقدار و شرایط دسترسی به بازار کالاها و خدمات انحصاری بوده است.

بیشتر بخوانید: احتمال افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت شدت گرفت؛ بازار پرتشنجی که رنگ ثبات به خود نمی‌بیند

انحصاری بودن بازار اینترنت ثابت ایران

پیش‌تر، صادق عباسی شاهکوه، مشاور وزیر ارتباطات و رئیس پیشین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نسبت به وجود نهادهای تنظیم‌گر بسیار زیاد، انتقاداتی را مطرح کرده بود و بر این عقیده بود که شورای رقابت توانایی ورود به همه حوزه‌های رقابت را دارد.‌

بازار اینترنت ثابت ایران

در همین راستا مرکز ملی رقابت نیز مکلف شده نسبت به ارائه دستورالعمل تنظیم قیمت، مقدار و شرایط دسترسی به بازار اینترنت ثابت اقدام کند.

بر همین اساس به دنبال شناسایی بازار اینترنت ثابت ایران به عنوان بازار انحصاری، مرکز ملی رقابت باید دستورالعمل تنظیم قیمت را با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و نظرخواهی از سایر ذی‌نفعان تصویب و به شورای رقابت ارائه کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره انحصاری بودن بازار اینترنت ثابت ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر