;
coinex

شهردار تهران: با وجود ایرانخودرو نیازی به خودروی خارجی نیست!

شهردار تهران در یک اظهارنظر عجیب مدعی شده است که با وجود محصولات ایران خودرو دیگر در بازار خودروی ایران احتیاجی به خودروی خارجی وجود نخواهد داشت.

«علیرضا زاکانی»، شهردار تهران در مورد توان فنی شرکت‌های خودرویی در ایران اعلام کرد: «در شرایطی که شرکت بزرگی مانند ایران خودرو با این عظمت و دارای نیروهای متخصص، متعهد و باغیرت، محصولات متنوع و باکیفیتی در جهت اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران تولید می‌کند، ضرورتی برای خرید از کشورها و شرکت‌های خارجی وجود ندارد».

زاکانی هنگام بازدید از سالن‌های تولید ایران‌خودرو، ضمن تاکید بر نیاز شهرداری تهران جهت مشارکت شرکت ایران خودرو در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: «مهم‌ترین چالش فعلی ناوگان فرسودگی آن است به طوری که امروز در سطح شهر تهران و کلان شهرهای کشور با آن دست به گریبان هستیم».

بیشتر بخوانید: جریمه خودروسازان توسط سازمان حمایت در صورت عدم تحویل تعهدات تا بهمن ماه

عدم نیاز به خودروی خارجی در بازار ایران

شهردار تهران با توجه به بازدید از ایران خودرو و دریافت گزارش از اقدامات انجام شده روند چنین امری را در طی یک سال گذشته بی‌سابقه قلمداد کرده و گفت: «باید به مدیرعامل این شرکت تبریک گفت و با غرور، اطمینان و اعتماد به صنعت داخلی تکیه کنیم و با افتخار از محصولات ایران خودرو در جهت رفاه و آسایش مردم استفاده کنیم».

خودروی خارجی

وی ضمن اشاره به آینده درخشان ایران در این صنعت، بیان داشت: «با تکیه بر توانمندی داخلی و همت کارکنان ایران خودرو، گره حمل و نقل عمومی تهران را باز خواهیم کرد تا مردم از رفاه و آسایش لازم بهره‌مند شود». وی در ادامه اضافه کرد:

«تهران در حمل و نقل عمومی به 50 هزار دستگاه تاکسی، 25هزار ون و شش هزار اتوبوس نیاز دارد در حالی که در شرایط فعلی 70 درصد ون‌ها، 60 درصد تاکسی‌ها و حدود 90 درصد اتوبوس‌های موجود فرسوده هستند و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن گام‌های اساسی برای نوسازی برداشته شود».

زاکانی در ادامه اشاره کرد: «سیر توسعه و پیشرفت در ایران خودرو مشخص و هدف‌گذاری شده است و در مسیر خودکفایی و استقلال اقتصادی گام برمی‌دارد که آثار و برکات ویژه‌ای برای ما خواهد داشت».

او در مورد آمادگی شهرداری تهران جهت راه‌اندازی شرکت حمل ونقل ایران خودرو در ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: «ایران خودرو در ارایه خدمات به مردم پیشتاز است و علاوه بر تامین ناوگان می‌تواند با راه‌اندازی شرکت حمل و نقل، به صورت مستقیم خدمت خود را به مردم ارایه دهد و شهرداری از این طرح استقبال می‌کند».

وی در پایان در مورد تفاهم‌نامه همکاری بین شهردار تهران و ایران خودرو اعلام کرد: «امیدوارم در آینده نزدیک با تشکیل کارگروه مشترک برای تفاهم همکاری در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به نتیجه مطلوب برسیم تا کلاف سردرگم حمل و نقل تهران به همت ایران خودرو باز شود».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کیفیت محصولات ایران‌خودرو نسبت به خودروی خارجی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    خودرو در انحصار کسانی هست که دارن از سایپا و ایران خودرو دفاع میکنن . تا زمانیکه ایرانخودرو و سایپا ارباب خودروسازی باشن همین آش و همین کاسه…متاسفانه تحریم کردن بین ما مردم جایی نداره پس بسوزیم و بسازیم.

    پاسخ

    این بابا، هنوز از اینکه بدون هیچ دردسری شهردار تهران شده ذوق زده هست و هنوز نمی دونه در سطح جامعه چه خبره.
    برای هر کاری نفر و تخصص مورد نظر را باید قرار داد، تمام.

    پاسخ

    باید همه جا نخود هر آشی باشه ،همون شهردار شدنش هم اشتباه بزرگیه ،حالا برای من اظهار نظر تو واردات خودرو میکنه

    پاسخ

    ایشان حال مبارکشان خوب نیست

    پاسخ