;
coinex

سایپا کادیلا به عنوان نسخه ایرانی ال 90 روانه بازار می‌شود

سایپا کادیلا احتمالا جدیدترین محصول سایپا خواهد بود که به عنوان نسخه ایرانی ال 90 روانه بازار داخلی و حتی شاید بازارهای خارجی شود.

سایپا کادیلا به عنوان نسخه ایرانی خودروی محبوب ال 90 احتمالاً به‌زودی روانه بازار داخلی می‌شود. طراحی و ساخت این خودروی خاص از ال 90 الهام گرفته شده است و احتمالاً در بهمن‌ماه سال جاری معرفی و به بازار عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که این خودرو دارای موتور TU5 یا ME16 خواهد بود و 110 اسب‌بخار نیز قدرت دارد.

بیشتر بخوانید: دستور رئیس جمهور برای توقف امتیازات خودرویی دستگاه‌های خاص

سایپا کادیلا به زودی وارد بازار می‌شود

گروه خودروسازی سایپا قصد دارد محصول جدید خود که روی پلتفرم تندر ۹۰ توسعه پیدا کرده را با نام کادیلا به بازار عرضه کند.
خبرها حاکی از آن است که گروه خودروسازی سایپا قصد دارد محصول جدید خود را با نام کادیلا معرفی و به بازار عرضه کند.

محصول جدید سایپا بر پایه پلتفرم تندر 90 توسعه پیدا کرده و با نام پروژه P90 شناخته می‌شود. این خودرو به احتمال زیاد در بهمن ماه معرفی خواهد شد.

سایپا کادیلا به زودی وارد بازار می‌شود

نسخه ایرانی ال ۹۰ یا کادیلا محصول مشترک سایپا و پارس خودرو بوده که قرار است با موتور ارتقا پیدا کرده TU5 یا ME16 به بازار ایران عرضه شود. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 110 اسب بخار و گشتاور 147 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل خواهد شد که این گیربکس در سایپا شاهین نیز به کار رفته است.

کادیلا در نمای ظاهری نسبت به تندر 90 تغییراتی را تجربه کرده و طراحان سایپا در نمای جلو آن برای نخستین بار همانند چانگان CS75 عناصر کرومی براق را به‌عنوان خط متصل‌کننده چراغ‌های جلو در نظر گرفتند.

همچنین طراحان به جای کاسه چراغ‌های نسبتا کوچک تندر 90 از چراغ‌های بزرگ با نوار LED روشنایی روز استفاده کردند. در نمای جلو یک جلوپنجره شش ضلعی به‌چشم می‌خورد که به محصولات قدیمی هیوندای شباهت دارد.

سایپا کادیلا به زودی وارد بازار می‌شود

هرچند طراحی نمای جلوی کادیلا نسبتا قابل قبول است، اما نمی‌توان به بخش عقب آن نمره قبولی داد؛ چراکه چراغ‌های بزرگ عقب با سبک طراحی این خودرو هماهنگ نیستند.

از سایر نکات منفی این بخش می‌توان به کشیدگی چراغ‌ها به دو طرف بدنه، نصب نشان تجاری سایپا در وسط صندوق و پلاستیک سیاه در سپر اشاره کرد. البته سایپا تا پیش از تولید نسخه نهایی می‌تواند این نکات منفی را اصلاح کند.

در نمای داخلی نسخه ایرانی ال ۹۰ تغییرات جزئی در نظر گرفته شده و کابین این خودرو از همان داشبورد ساده رنو بهره خواهد برد. از مهم‌ترین تغییرات این بخش نسبت به ساندرو می‌توان به مجموعه آمپر و غربیلک فرمان جدید اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سایپا کادیلا چیست؟ آیا نسخه ایرانی تندر 90 به اندازه نسخه اصلی در ایران موفق خواهد بود؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    متوان گفت صعنت خودرو در ایران همپای کشور کره جنوبی می باشد ،ولی طی سه دهه گذشته کشور کره با مدیریت درست و بهره گیری از طراحان زبر دست خودرو توانسته پیشرفت خوبی بکند ویکی از کشور های مطرح جهان در بحث ،طراحی ،تولید و صادرات خودرو باشد ،
    اما در ایران شرکت های خودرو ساز خصوصا سایپا و ایران خودرو ،نه تنها پیشرفتی در صنعت خودرو نداشته اند حتی در بحث بکار گیری قطعات پس رفت داشته اند و مثلا کیفیت خودروهای تولیدی سال ۹۵ و قبل از آن خیلی بهتر از خودرو های تولیدی اخیر است و ،اکثرا تولید کنندگان بیشتر دنبال بنگاه داری و منافع شخصی عده ی خاصی هستند، ،و دیدگاه خودر را معطوف به جیب خود و رضایتمندی محدود افراد سیاسی و قدرت طلب کرده اند تا وقتی که اهداف بلند مدت و از توان فنی طراحان و متخصصان خودرو مطرح جهان استفاده نکنند امکان پیشرفت در صنعت خودرو در حد صادرات امکان پذیر نخواهد بود زیرا هیچ کشوری محصولات تولیدی این درشرکت را قبول ندارد و حاضر به خرید خودرو از ایران نیستند ،
    و حتی ملت نیز حق انتخاب ندارند و بالاجبار باید از این دو شرکت خرید کنند .
    حد اقل اگر خود توان و قدرت طراحی و تولید ندارند همانند چین لا اقل کپی رایت کنند

    پاسخ

    پیش به سوی یکصد هزار زن طلاقی جدید کوییک و ساندرو و راو فور ندیدهٔ کادیلا سوار

    پاسخ

    مگه میشه خودساز داخلی چیزی تولید کند که خاطر خواه نداشته باشد صد درصد از خودروهایی مانند تویوتا . سوناتا .حتما با کیفیت تر تولید کردند وشاید در حد بی ام و هم باشد .

    پاسخ