;
coinex

دستیار صوتی اپل یک کلانتری را در استرالیا سرکار گذاشت!

سیری، دستیار صوتی اپل با درک نادرست جملات مربی باشگاه بدنسازی استرالیایی با یک تماس با پلیس، به غلط در مورد تیراندازی گزارش داد.

در یک روز کاملا معمولی، جیمی آلین مربی بدنساز استرالیایی متوجه حضور ناگهانی نزدیک به 15 افسر پلیس در باشگاه بدنسازی محل کارش شد. این پلیس‌ها مدعی بودند که طی تماسی از طریق گوشی موبایل او به پلیس، یک گزارش تیراندازی در باشگاه بدنسازی ثبت شده است. این در حالی است که جیمی آلین اصلا از این ماجرا خبری نداشت!

بیشتر بخوانید: خرید حق پخش لیگ برتر انگلیس توسط اپل ؛ سرمایه‌گذاری کوپرتینویی‌ها در حوزه ورزش‌های پرطرفدار ادامه دارد!

دستیار صوتی اپل و گزارش تیراندازی اشتباه در استرالیا

دلیل این اتفاق اما یک اشتباه نرم‌افزاری از سوی دستیار صوتی سیری در اپل واچ بوده است. پیش از این نیز چندین تماس اشتباه از دستگاه‌های مختلف اپل خصوصا آیفون 14 انجام شده بود اما این بار به نظر نوبت به اپل واچ رسیده تا یک تماس اشتباه برقرار کند.

بعد از اینکه آقای آلین متوجه حضور ناگهانی ماموران در باشگاه شد سعی کرد توضیح بدهد که خبری از تیراندازی نیست و او آگاهانه با پلیس تماس برقرار نکرده است. با این حال پلیس اصرار داشته که چون تماس از موبایل او ثبت شده، باید اصل ماجرا مشخص شود.

آلین در این خصوص می‌گوید که در تمام مدت تمرین، گوشی آیفونش در داخل کمد قرار داشته و در نتیجه منشا تماس احتمالا ساعت هوشمند اپل واچ بوده است. او سپس و به همراه پلیس درصدد یافتن مقصر اصلی این اتفاق تنها به این نتیجه رسیدند که همه چیز ناشی از سوتفاهم پیش آمده برای دستیار سیری بوده است.

دستیار صوتی اپل یک کلانتری را در استرالیا سرکار گذاشت!

در وهله نخست، دستیار صوتی سیری به طور اتفاقی و با فشرده شدن صفحه‌نمایش اپل واچ در حین تمرین فعال می‌شود. ریتم انجام تمرین‌های ورزشی این مربی سیری را درباره رخ دادن تیراندازی به شک می‌اندازد. آلین حرکات ورزشی را با صدای یک، یک، دو انجام می‌داده و این عبارت را مانند بسیاری دیگر از بدنسازان تکرار می‌کرده است. از فضا در استرالیا، شماره پلیس 112 است. بنابراین بیان این عبارت از سوی مربی سبب شده تا سیری گمان کند صاحبش در تلاش برای تماس با پلیس است.

او همچنین در ادامه برای تهییج شاگردانش از عباراتی نظیر «ضربه عالی‌ای بود» یا «عجیب ضربه‌ای!» استفاده می‌کرد.همزمانی ادای این جملات با عبارت «یک، یک، دو» باعث شده بود که سیری احساس کند باید با پلیس تماس گرفته و یک تیراندازی را گزارش کند!

هر چند این اتفاق یکی از بزرگ‌ترین سوتفاهم‌های سال به شمار می‌رود، اما نمی‌توان به خاطر انجام آن به سیری خرده گرفت! در عین حال باید دید اپل چگونه قصد دارد با هوشمندتر کردن دستیار صوتی‌اش، با رخ دادن اتفاقات مشابه در آینده مقابله کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سوتفاهمی که برای دستیار صوتی اپل پیش آمده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر