;
coinex

کارگروه بررسی مشکلات دسترسی به اینترنت تشکیل می‌شود!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تشکیل کارگروه بررسی مشکلات دسترسی به اینترنت جهت کاهش نیاز مردم به فیلترشکن‌ها و رفع مشکلات مردم در فضای مجازی خبر داد.

در چهارشنبه گذشته «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «برخی مشکلات اینترنت فنی و زیرساختی است. رئیس جمهور دستور دادند که ما برای تسهیل مردم در فضای مجازی و مشکلات دسترسی را برطرف کنیم».

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه درباره مشکلات دسترسی مردم به فضای مجازی و استفاده از فیلترشکن گفت: «بخشی از محدودیت‌ها قابل برطرف کردن است تا نیاز به فیلترشکن کمتر شود. فیلترشکن‌ها به جز مخاطرات امنیتی سرعت اینترنت را کاهش می‌دهد». لذا در همین راستا خبر از تشکیل کارگروه بررسی مشکلات دسترسی به اینترنت را داد.

بیشتر بخوانید: عذرخواهی وزیر علوم بابت قطع اینترنت برای برگزاری کنکور ؛ مصوبه شورای امنیت بود!

تشکیل کارگروه بررسی مشکلات دسترسی به اینترنت

وی ادامه داد: «در سال 1402 شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فیبر نوری خواهیم بود. کارهای خوبی در این زمینه انجام شده و در حال انجام است تا شاهد افزایش سرعت و کیفیت اینترنت در کشور باشیم».

وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسشی در موضوع رفع فیلتر گوکل پلی بیان کرد: «نظر من بر بازگشایی گوگل پلی هست ولی باید کمیته تعیین مصادیق تصمیم بگیرد».

کارگروه بررسی مشکلات دسترسی به اینترنت

او همچنین یادآور شد: «کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مسئول فیلترینگ بوده و دولت هم یکی از اعضای این کمیته است؛ تلاش ما این است سرویس‌هایی که واقعا نیاز مردم است و مشکل ویژه ای ندارند محدودیت آن برطرف شود».

وزیر ارتباطات در پایان نسبت به راه اندازی سامانه «رادار گیم» جهت کاهش پینگ بازی‌های آنلاین اظهار کرد: «برای افزایش سرعت دانلود بازی ها، افزایش سرعت خود بازی ها و کاهش پینگ سامانه ای به نام سامانه رادار گیم از شب گذشته راه اندازی شده است».

او در مورد میزان استفاده از سامانه رادار گیم گفت: «از شب گذشته 5 میلیون نفر از این سامانه استفاده و 400 هزار نفر همزمان از این ابزار استفاده کردند».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کارگروه بررسی مشکلات دسترسی به اینترنت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر