;
coinex

کشف گرانقیمت‌ترین سیارک کیهان ؛ به هر ساکن زمین 93 میلیارد دلار می‌رسد!

گرانقیمت‌ترین سیارک کیهان جهان کشف شد. این سیارک قادر است همه افراد کره زمین را تا آخر عمر از پول بی‌نیاز کند.

گرانقیمت‌ترین سیارک کیهان جهان کشف شد. این سیارک می‌تواند همه انسان‌های روی کره زمین را میلیاردر کند. به‌طوری‌که طبق بررسی‌ها تخمین زده شده است که به هر نفر از ساکنین زمین، مبلغ 93 میلیارد دلار می‌رسد. طبق یافته‌های ناسا، این سیارک شگفت‌انگیز مبلغ ۷۰۰ کوینتیلیون دلار ارزش دارد و این شرکت فضایی آمریکایی مأمور بررسی ویژگی‌های آن شده است.

بیشتر بخوانید: 3.3 میلیارد جرم کیهانی در یک قاب زیبا [+عکس]

گرانقیمت‌ترین سیارک کیهان توسط ناسا کشف شد

ناسا برای بررسی سیارک سایکی 16 برنامه ویژه‌ای را در نظر گرفته است. ارزش این سیارک حدود 700 کوینتیلیون دلار پیش‌بینی شده و آنقدر باارزش است که ناسا اگر آن را در میان تمام ساکنان سیاره زمین تقسیم کند به هر نفر حدود 93 میلیارد دلار خواهد رسید. البته دسترسی به سیارک 16 Psyche بسیار دشوار بوده و ناسا نیز قصد تقسیم آن را نخواهد داشت؛ اما بررسی ویژگی‌های آن در دستور کار این سازمانی فضایی قرار گرفته است.

آنیبال دی گاسپاریس، یک ستاره‌شناس ایتالیایی در سال ۱۸۵۲ میلادی برای نخستین بار سایکی ۱۶ را شناسایی کرد و اکنون ناسا قصد دارد برای اولین بار ویژگی‌های آن را تجزیه و تحلیل کند. هرچند این سیارک به دلیل ابعاد بزرگ و محتوای ۹۵ درصدی از فلزات آهن و نیکل بسیار باارزش است، اما ناسا آن را فقط با هدف مقایسه ترکیباتش با سیاره زمین مورد بررسی قرار خواهد داد.

گرانقیمت‌ترین سیارک کیهان توسط ناسا کشف شد

بر خلاف ناسا، چندین شرکت هم‌اکنون در حال توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای دسترسی به سیارک‌های باارزش از جمله سایکی ۱۶ هستند. یوروسان ماینینگ یکی از این شرکت‌ها محسوب می‌شود که فعالیت خود را با تمرکز بر اقتصاد فضایی آغاز کرده و اکنون ارزش این شرکت به ۳۵۰ میلیارد دلار می‌رسد؛ اما با توجه به برنامه‌هایی که این شرکت در نظر گرفته، پیش‌بینی می‌شود ارزش آن تا سال ۲۰۴۰ میلادی به ۲.۷ تریلیون دلار افزایش پیدا کند.

سایکی ۱۶ حدود ۷۵۰ میلیون کیلومتر با سیاره زمین فاصله داشته و ناسا نیز طی یک برنامه ویژه قصد دارد در ماه آگوست فضاپیمای خود را به سمت این سیارک بفرستد. البته این فضاپیما در سال ۲۰۲۶ میلادی به این سیارک خواهد رسید. گفتنی است سایکی ۱۶ دارای قطر ۲۲۶ کیلومتر بوده و مساحت آن به ۶۴۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع، معادل مساحت ایالت تگزاس آمریکا می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره گرانقیمت‌ترین سیارک کیهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر