;
coinex

حملات گسترده هکرهای اوکراینی به ایران ؛ هر حمله پهپادی روسیه، یک تهاجم سایبری به ایران!

حملات گسترده هکرهای اوکراینی به ایران تایید شده است. به نظر می‌رسد اوکراینی‌ها ایران را در جنگ با روسیه موثر می‌دانند.

طبق گزارش Record، ‌به عنوان سایت خبری زیرمجموعه شرکت امنیت سایبری Recorded Future، اخیراً هکرهای اوکراینی خبر از حملات سایبری به تعدادی از وب‌سایت‌های ایرانی به عنوان مثال سایت‌های شرکت ملی نفت ایران و برخی سایت‌های وابسته به ارگان‌های حاکمیتی ایران داده‌اند.

این حملات به دنبال حمله روسیه به اوکراین در شب سال نو میلادی با پهپادهای ایرانی به اوکراین انجام شد که از سوی بسیاری گروه‌های هکری طرفدار اوکراین، تحت عنوان حمله انکار سرویس توزیع‌شده (DDoS)، انجام شده است.

بیشتر بخوانید: نگرانی دانشگاه امام صادق از اطلاعاتی که هنوز فاش نشده ؛ هرچه هکرها فاش کنند نادرست و مخدوش است!

جزئیاتی از حملات گسترده هکرهای اوکراینی به ایران

البته هنوز نهادهای حاکمیتی و شرکت ملی نفت ایران، این حملات را مورد تایید قرار نداده‌اند. به هر حال ششم ژانویه (16 دی ماه) چندین حمله DDoS علیه برنامه‌های پیام‌رسان‌های داخلی از جمله «روبیکا» و «بله» و نیز بانک مرکزی از سوی ایران خنثی و مورد تایید قرار گرفت. اگرچه در عین حال، هیچ ارتباط واضحی میان حملات اخیر و حمله سایبری قبلی علیه شرکت ملی نفت و سایت‌های دولتی ایران کشف نشده است.

حملات گسترده هکرهای اوکراینی به ایران

هکرهای اوکراینی ضمن اعلان جنگ به ایران از تداوم حملات DDoS علیه ایران تا زمان ادامه روند عرضه پهپادهای ایران به روسیه خبر داده‌اند. این هکرها در خطاب به ایران بیان داشتند:

«هر بمباران، با یک حمله سایبری به زیرساخت‌های حیاتی شما جبران می‌شود. ما با جامعه بین‌المللی همکاری می‌کنیم و می‌دانیم نقاط ضعف شما کجاست».

«امیر محمدزاده لاجوردی»، به عنوان مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران درباره این موضوع به این شکل واکنش نشان داد: «این روزها، بیشترین حجم حملات خارجی، علیه بانک‌ها و موسسات مالی، ارایه‌دهندگان اینترنت و زیرساخت‌های ارتباطی است که این حملات، دفع شده است».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره حملات گسترده هکرهای اوکراینی به ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    مافیزیکی باهاشون مقابل به مثل میکنیم. اونم با پهپاد وموشکهای فاتح110. بخورین نوشجانتان

    پاسخ

    مقابله به مثل کنیم قطعا در شرایط کنونی اکراین خیلی متضرر خواهند شد

    پاسخ