;
coinex

سنگین ترین محموله تاریخ اسپیس ایکس با فالکون 9 به فضا پرتاب شد

سنگین ترین محموله تاریخ اسپیس ایکس روز گذشته توسط کمپانی تحت مدیریت ایلان ماسک با موشک فالکون 9 به فضا پرتاب شد. با ما باشید.

شرکت اسپیس ایکس روز گذشته با پرتاب سنگین‌ترین محموله فضایی با فالکون 9 با وزنی برابر با 17.400 کیلوگرم، رکورد جدیدی در این خصوص ثبت کرد. فالکون 9 در حال حاضر تنها راکت سایز متوسطی است که قادر به فرود خودکار است و اسپیس ایکس از این سیستم موشکی برای عملیات‌های مختلفی مانند پرتاب ماهواره‌های استارلینک، ارسال فضانوردان و همچنین پرتاب ماموریت‌های باری به ایستگاه فضایی استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: پرتاب محموله محرمانه ارتش آمریکا به فضا توسط اسپیس ایکس

سنگین ترین محموله تاریخ اسپیس ایکس

با وجود این پرتاب اخیر فالکون 9 که در ایالات فلوریدا انجام شده رکورد جدیدی در خصوص میزان حجم بار ثبت کرده است. پرتاب اخیر، دومین پرتاب ماهواره‌های نسل دوم استارلینک اسپیس ایکس بود. طرح اسپیس ایکس که شامل استفاده از فالکون 9 یا استارشیپ برای پرتاب 7500 ماهواره می‌شود در دسامبر گذشته به تایید نسبی کمیسیون‌های مربوطه فدرال در ایالات متحده رسید.

گزارش‌ها و اسناد مربوط به دسامبر در این خصوص نشانگر این است که اسپیس ایکس به دنبال ارسال ماهواره‌های خود تا پیش از پایان سال میلادی گذشته بود و اظهارات این کمپانی در خصوص آخرین ماموریت ارسال ماهواره نیز موارد جالبی طرح شده است.

سنگین ترین محموله تاریخ اسپیس ایکس با فالکون 9 به فضا پرتاب شد

این شرکت در بیانیه که در این خصوص در آن زمان منتشر کرد اظهار که این آخرین ماموریت پرتاب ماهواره‌های استارلینک در 2022 است و این ماموریت همچنین قرار است آغاز بروزرسانی سخت‌افزاری شبکه استارلینک باشد.

این کمپانی در ادامه بیان کرد که با اخذ مجوز جدید، آن‌ها قادر هستند ماهواره‌های جدیدی را به یک مدار تازه ارسال کنند و این قرار است ظرفیت شبکه استارلینک را افزایش دهد. اسپیس اکس در همین راستا و با کسب مجوزهای جدید میزان پرتاب های اخیر خود را افزایش داده و در ماموریت اخیر 56 ماهواره را با وزن 17,400 کیلوگرم به مدار مورد نظر با استفاده از فالکون 9 ارسال کرده که رکورد جدیدی عنوان شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره سنگین ترین محموله تاریخ اسپیس ایکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر