;
coinex

پرتاب محموله محرمانه ارتش آمریکا به فضا توسط اسپیس ایکس

اسپیس‌ایکس با فالکون هوی دیروز محموله محرمانه ارتش آمریکا را طی یک ماموریت جدید به مدار فرستاد. این ماموریت به‌طور محرمانه برای نیروی فضایی آمریکا انجام شد.

اسپیس ایکس در روز گذشته طی یک ماموریت موفقیت‌آمیز با راکت عظیم فالکون هوی محموله محرمانه ارتش آمریکا را به مدار پرتاب کرد. در ادامه شاهد بازگشت بوسترهای جانبی این راکت به زمین بودیم که البته بوستر اصلی و بخش مرحله دوم راکت کماکان به حرکت خود ادامه دادند.

این برای بار دوم بوده که این دو بوستر روی زمین فرود آمدند. پیش‌تر نیز پس از انجام مأموریت USSF-44 برای نیروی فضایی آمریکا در ابتدای نوامبر 2022 (آبان 1401) شاهد چنین عملیاتی بودیم. اما لازم به ذکر است، در مأموریت محرمانه دیروز بوستر مرکزی یک بوستر جدید بوده که شانس پرواز مجدد را نخواهد داشت. براساس برنامه قبلی این بوستر در اقیانوس اطلس سقوط کرد؛ چون به حدی سوخت به مصرف رسانده بود که توانایی فرود روی زمین را نداشت.

بیشتر بخوانید:‌ رکورد پرتاب‌های فضایی در سال 2022 شکسته شد؛ اسپیس ایکس موفق‌ترین شرکت!

ارسال محموله محرمانه ارتش آمریکا به فضا با همکاری اسپیس‌ایکس

ساعت 02:26 بامداد دیروز به وقت ایران راکت فالکون هوی از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به منظور اجرای مأموریت محرمانه‌ای تحت عنوان USSF-67 متعلق به نیروی فضایی ایالات متحده به آسمان پرتاب شد. این راکت شامل سه بوستر مرحله اول بوده که دوتای آن‌ها حدود هشت دقیقه پس از پرتاب به زمین بازگشتند و به صورت موفقیت‌آمیزی در پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در نزدیکی مرکز کندی فرود آمدند. اما محموله محرمانه این ماموریت ضمن ادامه پرواز خود در مدار قرار گرفت.

محموله محرمانه ارتش آمریکا

به دلیل محرمانه بودن این محموله اطلاعات کامل و مشخصی در مورد آن وجود ندارد و اسپیس ایکس نیز به درخواست نیروی فضایی آمریکا، پس از فرود موفق بوسترها، پخش زنده خود را با توقف روبرو ساخت. هم‌اکنون نیز زمان قرارگیری این محموله در موقعیت مخصوص خود مشخص نیست.

با توجه به گزارش‌های پیشین به نظر محموله اصلی در مأموریت USSF-67 یک ماهواره مخابراتی CBAS-2 بوده که به‌سمت مدار زمین‌ایستا در فاصله 35.700 کیلومتری زمین حرکت می‌کند. طبق اعلام مسئولان نیروی فضایی CBAS-2 توانایی فراهم‌سازی رله مخابراتی را خواهد داشت.

طبق برنامه‌های قبلی، در واقع این مأموریت مکملی جهت اعطای توانمندی‌های بیشتر مخابراتی برای ماهواره‌های نظامی بوده که امکان کمک به ارسال مداوم داده‌های نظامی در رله‌های ماهواره‌ای را فراهم خواهد کرد.

محموله محرمانه ارتش آمریکا

لازم به ذکر است که ماموریت USSF-67 ماهواره‌هایی به نام‌های Catcher و WASSAT دارد. مورد اول در واقع نمونه اولیه حسگری بوده که توانایی شناسایی تهدیدات احتمالی بر اثر آب‌وهوای فضا را خواهد داشت. احتمالاً دومی نیز ابزاری جهت نظارت بر سایر ماهواره‌ها و گردآوری داده پیرامون ناهنجاری‌هایی بوده که در حرکت آن‌ها اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ارسال محموله محرمانه ارتش آمریکا به فضا توسط اسپیس‌ایکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر