;
coinex

واردات چانگان CS35 پلاس توسط سایپا قطعی شد [+مشخصات و قیمت چانگان CS35 پلاس در ایران]

واردات چانگان CS35 پلاس از مدت‌ها پیش توسط ساپیا قطعی شده و به نظر می‌رسد این محصول از جمله نخستین خودروهای وارداتی باشد که در بورس کالا عرضه خواهند شد.

بعد از ابلاغ آیین نامه واردات خودرو و مشخص شدن اسامی شرکت‌های مجاز واردکننده خودرو، مشخص شد که شرکت خودروسازی سایپا به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان کشور هم از جمله واردکنندگان است. سایپا اتفاقا خیلی زود دست به کار مذاکرات برای واردات خودرو زد و اقدامات مربوط برای واردات از برند چینی چانگان را نهایی کرد.

این خودروساز که پیش از این قرار بود محصولات جدید و مدرن چانگان را به طور مونتاژی وارد ایران کند، حالا تصمیم به واردات مستقیم این محصولات گرفته است و در حال حاضر عملا تنها شرکتی محسوب می‌شود که نمونه‌های اولیه از مدل‌های وارداتی را به طور آماده دارد. یونی تی و CS35 پلاس مدل‌هایی هستند که در شرکت سایپا رویت شده‌اند و چندی پیش نیز تصاویری از مدل یونی K در گمرک منتشر شد.

با این اوصاف باید اذعان کرد که سایپا عزمی راسخ برای واردات خودرو دارد و آنطور که مدیرعامل این گروه خودروساز عنوان کرده است، چانگان CS35 پلاس یکی از اولین خودروهای وارداتی است که به زودی در بورس کالا هم عرضه می‌شود. در این مطلب به بررسی مشخصات چانگان CS35 پلاس و قیمت احتمالی آن در ایران می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: واردات کیا سلتوس 2023 توسط کوشا خودرو تایید شد [+ مشخصات فنی و قیمت احتمالی کیا سلتوس 2023 در ایران]

واردات چانگان CS35 پلاس نهایی شد

احتمالا بسیاری از ایرانیان چانگان را با مدل CS35 می‌شناسند، یک کراس اوور کامپکت که ابتدا به طور وارداتی و سپس به صورت مونتاژی به بازار ایران آمد، اما اعمال تحریم‌های شدید و خروج آمریکا از برجام شرایط را برای تداوم حضورش دشوار کرد. البته در آن زمان تعداد محدودی چانگان ایدو هم به بازار ایران وارد شد، اما عموم مردم چانگان را با مدل سی اس 35 شناختند.

واردات چانگان CS35 پلاس توسط سایپا قطعی شد [+مشخصات و قیمت چانگان CS35 پلاس در ایران]

کراس اوور CS35 در سال 2012 و در چین معرفی شد و در واقع این اولین تجربه کمپانی چانگان در تولید کراس اوور بود. در ادامه و با توجه به موفقیت CS35، در سال 2018، چانگان از CS35 پلاس رونمایی کرد که قرار بود جایگزینی برای نسخه معمولی باشد اما بعدها به مرور به عنوان یک خودرو مستقل شناخته شد که به مراتب رده‌بالاتر از نسخه عادی به شمار می‌رود. در سال 2021 نیز یک فیس لیفت روی این کراس اوو انجام شد و آخرین نسخه این خودرو با مدل 2023 قرار است توسط سایپا به ایران وارد شود. در ادامه بحث از واردات چانگان CS35 پلاس به مشخصات، طراحی و قیمت این محصول می‌پردازیم.

طراحی چانگان CS35 پلاس

واردات چانگان CS35 پلاس توسط سایپا قطعی شد [+مشخصات و قیمت چانگان CS35 پلاس در ایران]

چانگان CS35 پلاس یک ساب کامپکت با استایل باکسی یا جعبه‌ای محسوب می‌شود. این به آن معنا است که طراحی نسبتا مکعبی را در این خودرو می‌بینیم و همین موضوع سبب می‌شود شکل سنتی یک شاسی بلند در آن به خوبی به مخاطب القا شود. در نمای جلو، چراغ‌های تمام ال‌ای‌دی روشنایی روز به صورت خطی در بالا به چشم می‌خوردند که با نوار ال‌ای‌دی به هم وصل شده‌اند.

چراغ‌های اصلی در قسمت پایین دستگاه قرار گرفته‌اند و این همان سبکی است که در خودروهایی مانند چانگان یونی تی یا لاماری ایما هم دیده بودیم. جلوپنجره با رنگ زمینه مشکی طراحی شده و نشان S با رنگ قرمر روی آن دیده می‌شود. همانند درگ‌ مدل‌های سری CS پلاس، در این محصول هم قطعاتی با رنگ قرمز وجود دارد که سبب می‌شود چهره این کراس اوور اسپرت‌تر باشد.

البته در نمای کناری طراحی نسبت به جلو بسیار ساده‌تر است و یک فرورفتگی در پایین درها دیده می‌شود. برجستگی در گلگیرها منجر به این شده که خودرو پهن‌تر و عضلانی‌تر به نظر برسد و رینگ‌های 17 اینچی باعث شده‌اند نمای کناری این محصول جذاب‌تر هم به نظر برسد. در نمای عقب، اسپویلر در بالا قرار گرفته که چراغ خطر سوم روی آن قرار دارد. چراغ‌های عقب نیز مانند جلو به هم پیوسته طراحی شده‌اند و دیفیوزر این خودرو نیز با رنگی تیره طراحی شده است و دو خروجی اگزوز را در گوشه‌های آن می‌بینیم.

واردات چانگان CS35 پلاس توسط سایپا قطعی شد [+مشخصات و قیمت چانگان CS35 پلاس در ایران]

در مجموع، آن چه در طراحی چانگان CS35 پلاس دیده می‌شود زمین تا آسمان با آن چه در CS35 بازار ایران دیده بودیم متفاوت است و این کراس اوور طراحی مدرن و واقعا جذابی دارد.

بیشتر بخوانید: واردات کیا K5 توسط کوشا خودرو قطعی شد [+مشخصات و قیمت در ایران]

مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

یک پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ با نهایت توان تولید 158 اسب بخار قدرت و گشتاور 260 نیوتن‌متر برای این خودرو به کار رفته است. قدرت از طریق جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه تر به چرخ‌های جلو این کراس اوور چینی منتقل می‌شود. مصرف سوخت نیز در این محصول به صورت ترکیبی 6.3 لیتر است و پیشرانه استاندارد آلایندگی یورو 6 را دریافت کرده است.

البته این خودرو با پیشرانه 1.6 لیتر تنفس طبیعی هم عرضه شده است اما آنطور که از شواهد واردات چانگان CS35 پلاس به ایران مشخص شده، مدلی که برای بازار ایران در راه است، مدل توربو است. سیستم تعلیق در جلو مک فرسون و در عقب از نوع H است و ترمزهای جلو و عقب نیز دیسکی هستند.

امکانات چانگان CS35 پلاس

واردات چانگان CS35 پلاس توسط سایپا قطعی شد [+مشخصات و قیمت چانگان CS35 پلاس در ایران]
واردات چانگان CS35 پلاس
در داخل کابین، طراحی دو رنگ روکش رودری‌ها و صندلی‌ها به چشم می‌خورد که هماهنگی خاصی با طراحی بیرونی دارد. فرمان به صورت D کات طراحی شده است و دریچه‌های تهویه افقی هستند. گرچه در برخی بررسی‌ها، طراحی داخلی چانگان CS35 پلاس را کپی‌برداری شده از خودروهای آلمانی به خصوص بی‌ام‌و دانسته‌اند، اما به نظر تحلیلگران داخلی این شباهت به آن حد زیاد نیست که بتوان گفت در اینجا شاهد کپی‌برداری هستیم.

نکته مهم در مورد کابین جادار بودن آن است و با وجود این که با یک کراس اوور ساب کامپکت طرف هستیم، اما هم فضای بار خوبی در عقب داریم و هم فضای پا برای ردیف دوم مناسب است.

واردات چانگان CS35 پلاس توسط سایپا قطعی شد [+مشخصات و قیمت چانگان CS35 پلاس در ایران]
واردات چانگان CS35 پلاس
گرچه مشخص نیست دقیقا کدام نسخه این محصول برای واردات به ایران در نظر گرفته شده اما باید در مورد امکانات چانگان CS35 پلاس گفت این محصول در نسخه فول خود به امکاناتی نظیر ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، رینگ‌های 18 اینچی، آینه‌های کناری تاشو برقی مجهز به گرم‌کن، قابلیت سفارش بدنه دورنگ، صندلی‌ دو حالته برقی راننده، صفحه نمایش لمسی مرکزی، کلاستر دیجیتال، تهویه اتوماتیک،دریچه تهویه عقب، سقف پانورامیک، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، شارژر وایرلس، در صندوق برقی، 6 کیسه هوای 10 نقطه‌ای، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی،‌ دوربین عقب، رادار نقطه کور، دوربین 360 درجه، استارتا دکمه‌ای، سامانه پایش فشار باد تایرها، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری هوشمند و غیره مجهز است.

بیشتر بخوانید: واردات سئات ایبیزا 2022 توسط معین موتورز قطعی شد [+ مشخصات و قیمت احتمالی در ایران]

قیمت چانگان CS35 پلاس و زمان عرضه به بازار ایران

بنابر اعلام خود شرکت سایپا، چانگان CS35 پلاس به عنوان اولین خودرو وارداتی وارد بورس کالا خواهد شد. قیمت این کراس اوور البته در بازارهای مختلف متفاوت است، اما اگر بازار امارات را به عنوان مبنایی برای ایران در نظر بگیریم، بازه قیمتی 14 تا 20 هزار یورو برای این خودرو وجود دارد. البته باید دید دقیقا کدام نسخه این محصول به ایران می‌آید. اما بدون شک نسخه فول جذاب‌ترین نسخه برای ایران خواهد بود.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که با توجه به قیمت‌هایی که این روزها در بورس کالا برای خودروهای مونتاژی مشابه می‌بینیم، باید انتظار قیمتی بالاتر از نسخه‌های مشابه برای چانگان CS35 پلاس داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره واردات چانگان CS35 پلاس چیست؟ نظرات خود درباره این خودرو قیمت آن را با تکراتو در بخش نظرات در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    با چه دلاری وارد کردند و قصد دارند با چه دلاری قالب کنند؟

    پاسخ

    اوج وقاهت هست که به اصطلاح تولید کننده خودروی یک کشور،واردکننده خودروی دیگر کشورها بوده و آن را به سه برابر قیمت جهانی به مردم خود می فروشد و عملا بجای خودرو سازی پیشه دلالی را انتخاب کرده

    پاسخ

    اشغاله چینی به قیمت بنزه المان!

    پاسخ