;
coinex

آیفون 15 با پشتیبانی از وای‌فای 6E و تراشه 3 نانومتری عرضه می‌شود

طبق بررسی تحلیلگران، به نظر در آینده باید شاهد عرضه آیفون 15 با پشتیبانی از وای‌فای 6E باشیم. این گوشی در واقع نخستین مدل با این قابلیت خواهد بود.

طبق گزارش‌های اخیر، به نظر اپل قصد دارد از فناوری وای فای 6E را برای اولین بار در آیفون 15 خود رونمایی کند؛ دقیقاً مانند محصولات دیگر اپل مک مینی، مک بوک پرو و آیپد پرو که همگی مجهز به این فناوری هستند. تحلیلگران گروه Barclays این گزارش را تهیه کرده‌اند که طبق آن ادعا می‌کنند که هنوز وجود این فناوری مشخص نیست که صرفاً مختص به مدل‌های پرو این خانواده، یا روی دو گوشی ارزان‌تر سری iPhone 15 هم قرار خواهد گرفت.

علاوه‌براین، به عقیده تحلیلگران گوشی‌های سری پرو آیفون 15 مجهز به تراشه 3 نانومتری A17 خواهند بود، ظرفیت رم آن‌ها نیز 8 گیگابایتی بوده و یک فریم تیتانیومی جدید نیز به آن‌ها افزوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: نخستین طرح مفهومی آیفون 15 منتشر شد؛ متفاوت‌ترین آیفون تاریخ!

عرضه آیفون 15 با پشتیبانی از وای‌فای 6E

همانطور که اشاره شد، وای فای 6 ای در دستگاه‌های اپل خیلی هم فناوری جدیدی نیست. درحال حاضر نسل فعلی آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی، مک بوک پرو 14 و 16 اینچی و مک مینی با همین فناوری بی‌سیم ارائه می‌شوند. گوشی‌های خانواده آیفون 14 هم دارای استاندارد Wi-Fi 6 هستند.

آیفون 15 با پشتیبانی از وای‌فای 6E

فناوری وای فای 6 ای درست به مانند نسل قبلی خودش روی باندهای 2.4 و 5 گیگاهرتزی عمل خواهد کرد. اما علاوه بر این‌ها، توانایی عملکرد روی باند فراتر از 6 گیگاهرتز را نیز دارد. این موضوع باعث فراهم‌سازی سرعت اتصال بی‌سیم سریع‌تر و تداخل سیگنال کمتری خواهد شد. از طرفی جهت بهره‌مندی از باند 6 گیگاهرتزی حتماً باید دستگاه شما به یک روتر با پشتیبانی از Wi-Fi 6E مجهز باشد.

طبق انتظارات آیفون 15 در رویداد Apple Event پاییز سال 2023 رونمایی خواهد شد. اما همواره تا به آن روز قطعاً گمانه‌زنی‌ها و شایعات بسیاری از سوی تحلیلگران در مورد این گوشی منتشر خواهد شد. به اعتقاد برخی دو مدل معمولی و پلاس آیفون 15 مانند مدل‌های آیفون 14 پرو با سه سنسور دوربین عرضه خواهند شد و یک لنز واید 48 مگاپیکسلی جایگزین سنسور 12 مگاپیکسلی آن‌ها خواهد شد. افزون بر این، یک لنز پریسکوپی 12 مگاپیکسلی به دو مدل آیفون 15 پرو و پرو مکس راه خواهد یافت تا باعث بهبود عملکرد لنز اپتیکال آن‌ها شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره آیفون 15 با پشتیبانی از وای‌فای 6E چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر