;
coinex

استعفای دبیر شورای عالی فضای مجازی ؛ جانشین فیروزآبادی کیست؟

با استعفای دبیر شورای عالی فضای مجازی به زودی باید دبیر این شورا و جانشین ابوالحسن فیروزآبادی مشخص شود.

سید ابوالحسن فیروزآبادی، از سمت دبیری در شورای عالی فضای مجازی استعفا داده است. با این اوصاف باید به زودی شاهد معرفی جانشین او توسط رئیس جمهور باشیم. البته که پیش از این هم زمزمه‌هایی مبنی بر برکناری فیروزآبادی در میان بود و نام چند گزینه جانشینی هم طرح شده بود، اما به طور رسمی هنوز هیچکس به عنوان گزینه جانشینی معرفی نشده است.

بیشتر بخوانید: راه اندازی بیمه سایبری و امنیت الکترونیکی صنعتی توسط شورای عالی فضای مجازی

استعفای دبیر شورای عالی فضای مجازی

البته که عضویت فیروزآبادی با حکم رهبری در شورای عالی فضای مجازی همچنان پابرجا خواهد بود. شورای‌عالی فضای مجازی سال 1390 به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد. رئیس‌جمهور (رئیس شورای عالی)، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضاییه، رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر اطلاعات، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از اعضای حقوقی این شورا هستند.

استعفای دبیر شورای عالی فضای مجازی ؛ جانشین فیروزآبادی کیست؟

دوره دوم اعضای این شورا در شهریورماه 1394 برای یک دوره چهارساله منصوب شدند. سید ابوالحسن فیروزآبادی از سال 1394 دبیری این شورا و ریاست مرکز ملی فضای مجازی را عهده‌دار بوده است. او از معدود مدیران در نهادهای بالادست بود که از دولت قبل همچنان در سمت خود باقی مانده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص استعفای دبیر شورای عالی فضای مجازی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر