;
coinex

سردار جلالی: مسئول وضعیت امروز فضای مجازی دولت روحانی است!

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، مسئول وضعیت امروز فضای مجازی را دولت گذشته عنوان کرده که فضا برای توطئه دشمن را فراهم کرده‌اند!

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در همایش بصیرت فاطمی با اشاره به وقوع حوادث اخیر در کشور گفت: شرایط کنونی، لزوم توجه و آگاهی نسبت به شرایط کشور و انقلاب اسلامی و تکالیفی که در مواجهه با توطئه دشمنان برعهده داریم را پیش از پیش ضرورت می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: بازگشت درآمد رایتل به شهریور 1401 ؛ اپراتور سوم از خطر ورشکستگی نجات یافت!

مسئول وضعیت امروز فضای مجازی

جلالی ضمن بیان اینکه در حوادث اخیر نیاز به جریان‌شناسی تحولات و رویدادها هستیم گفت: «تحلیل‌های بسیاری در مورد علل بروز این حوادث وجود دارد. اما مهم این است که این تحلیل‌ها بدون در نظر گرفتن نقش دشمن و جنگ پیچیده و شناختی که علیه ملت ایران به راه انداخته است، ساده‌اندیشی است». جلالی افزود:

منکر مشکلات و کاستی‌ها نیستیم اما اصلاح امور باید در یک فضای منطقی مطرح و انتقادات در جهت اصلاح امور پیگیری شود.

سردار جلالی: مسئول وضعیت امروز فضای مجازی دولت روحانی است!
سردار جلالی: مسئول وضعیت امروز فضای مجازی دولت روحانی است!

او با بیان اینکه دشمن با بهره‌گیری از ابزارهای رسانه و دیگر ابزارها مانند شبکه‌های اجتماعی بر حوزه ذهن و فکر مردم متمرکز شده و به دنبال تغییر باورها و ذهنیت‌ها است گفت: «نگاه سهل اندیشانه برخی مسئولان در دولت گذشته در موضوع شبکه‌های اجتماعی، فضایی را برای اجرای توطئه‌ها در اختیار دشمنان قرار داد و وضعیتی که امروز در زمینه انتشار خبرهای دروغ و حقیقت شاهد هستیم نتیجه همان به حال خود رها کردن این فضا است». رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به جنگ مدرن و تغییر فضای نبرد خاطرنشان کرد: «در چنین شرایطی باید ابزارهای این جنگ مدرن را بشناسیم».

او با اشاره به لزوم آگاهی و شناخت از صف‌آرایی شکل گرفته از سوی دشمن در این جنگ شناختی گفت: «باید بدانیم که دشمن کیست، کجاست و ما کجا ایستاده‌ایم. در این صورت است که می‌توانیم راهبرد درستی در مواجه با تهدیدات اتخاذ کنیم». رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:

در جنگ شناختی، میدان جنگ، ذهن و باور و فکر مردم است و ابزار آن شبکه‌های اجتماعی است.

جلالی با اشاره به اینکه درصد زیادی از حوادث اخیر تمام شده و دشمن تلاش بسیار زیادی می‌کنند که این غائله را به شکل‌های مختلفی ادامه دهند، افزود: اعتراف دشمن به شکست در غائله اخیر به معنای پایان اقدامات او علیه ما نیست و باید همواره مراقب بود.
وی با یادآوری بیانات رهبری انقلاب درباره جهاد تبیین افزود: اگر بخواهیم در این جنگ پیروز شویم و این فتنه را مهار کنیم باید جهاد تبیین را در دستور کار خود قرار دهیم.

جلالی شناسایی و تبیین راهبردهای دشمن و همچنین بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی را از مولفه‌های جهاد تبیین برشمرد و افزود: باید اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی را بازتعریف و شناسایی کنیم.

سردار جلالی: مسئول وضعیت امروز فضای مجازی دولت روحانی است!

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به ارتقا سواد رسانه‌ای ادامه داد: یادگیری و ارتقای سواد رسانه‌ای بسیار حائز اهمیت است. اینکه دولت هم باید زیرساخت‌هایی را فراهم کند که استفاده از فضای مجازی با حفظ منافع ملی، سلامت و اسلامیت تامین شود که خوشبختانه در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: تکلیف دیگر دولت نیز ارتقای ابزارهای سواد رسانه‌ای و نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی از طریق آموزش به مردم برای حفاظت از مردم و دارایی‌هایشان در این جنگ نوین است.

بیشتر بخوانید:

سردار جلالی معتقد است مسئول وضعیت امروز فضای مجازی دولت دوازهم است! نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر