;
coinex

یک نماینده مجلس از قطعی شدن استفاده از VAR در فصل آینده لیگ برتر خبر داد

با وجود اینکه تحریم‌ها کار ورود VAR به ایران را دشوار کرده، یک نماینده مجلس از قطعی شدن استفاده از VAR در فصل آینده لیگ برتر فوتبال ایران خبر داده است.

به نظر می‌رسد ورود VAR به فوتبال ایران با وجود تحریم‌ها ممکن شده و احتمالا موانع موجود رفع شده‌اند. رئیس فراکسیون ورزش مجلس اعلام کرده که رئیس فدراسیون فوتبال قول مساعد داده که از فصل آتی، از کمک داور ویدیویی در لیگ برتر ایران استفاده خواهد شد. رئیس فدراسیون فوتبال اما در سخنان خود از لفظ «باید» استفاده کرده و این در واقع مشخص نمی‌کند که آیا سرانجام VAR به ایران می‌رسد یا نه!

بیشتر بخوانید: درخواست‌های بی‌پایان برای اینترنت بدون فیلتر ؛ افشای نامه‌هایی از خبرگزاری تسنیم تا فدراسیون فوتبال!

استفاده از VAR در فصل آینده لیگ برتر

در شرایطی که عموم کشورهای خاورمیانه و حتی عراق هم لیگ داخلی فوتبال خود را به VAR تجهیز کرده‌اند، هنوز به دلایلی در ایران امکان استفاده از VAR وجود ندارد. در جلسه امروز رئیس فدراسیون فوتبال با نمایندگان مجلس، بار دیگر وعده ارائه کمک داور ویدیویی برای فصل آینده لیگ برتر مطرح شد.

یک نماینده مجلس از قطعی شدن استفاده از VAR در فصل آینده لیگ برتر خبر داد

«محمدمهدی فروردین» رئیس فراکسیون ورزش مجلس در گفتگو با خانه ملت گفت: «رئیس فدراسیون فوتبال قول دادند که برای فصل آینده استفاده از کمک داور ویدیوئی در لیگ برتر انجام شود. این ضرورت برای اینکه داوران ما از عرصه بین المللی کنار گذاشته نشوند و دغدغه هواداران برطرف شود پیگیری شد. مجلس نیز این آمادگی را دارد که در بخش سخت افزاری و پشتیبانی در این حوزه کمک های لازم را داشته باشد.»

اما «مهدی تاج» رئیس فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران وعده‌ قطعی در این باره نداد و تنها از لفظ «باید» استفاده کرد:

«سال آینده باید در لیگ برتر کمک داور ویدیوئی (VAR) داشته باشیم تا اشتباهات داوری نیز به حداقل برسد. این موضوع حق تماشاگران فوتبال است.»

او درباره آخرین وضعیت استفاده از VAR در فوتبال ایران اعلام کرد با شرکتی وارد مذاکره شده‌اند که با صدا و سیما، ستاد اجرایی فرمان امام، فولاد مبارکه و فولاد خوزستان قرارداد دارد و دوربین‌های این باشگاه‌ها را تأمین کرده است: «مهم این است این شرکت تأیید شده و ما باید کمک داور ویدیوئی را به هر طریقی که شده راه اندازی کنیم. نباید شرایط به نحوی پیش برود که تاجیکستان و ترکمنستان کمک داور ویدیوئی داشته باشند و ما هنوز به دنبال آن باشیم که با چه شرکتی قرارداد ببندیم.»

گفتنی است چندی پیش تاج از پرسپولیس، استقلال و 6 باشگاه لیگ برتری دیگر خواست تا راه‌اندازی فاز اول VAR را بر عهده بگیرند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره وعده استفاده از VAR در فصل آینده لیگ برتر فوتبال ایران چیست؟ آیا کمک داور ویدیویی بالاخره به ایران می‌آید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر