;
coinex

سند مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی تدوین شد

سند مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی از سوی «کمیته مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی» با توجه به نظرات سپاه و فراجا مورد تدوین و اصلاح قرار گرفت.

مرکز ملی فضای مجازی و ستاد مبارزه با مواد مخدر براساس یک همکاری مشترک، اقدام به تهیه و تدوین متن پیش‌نویس دستورالعمل نخست کمیته مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی کردند. بررسی و تصحیح این سند با توجه به نظرات سپاه و فراجا صورت پذیرفته است.

مطابق با توضیحات مرکز ملی فضای مجازی، جلسه تخصصی جهت نهایی‌سازی دستورالعمل «کمیته مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی» در معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی، روز چهارشنبه 5 بهمن‌ماه برگزار شد.

نخستین نشست کمیته «مبارزه با مواد مخدر، روان‌گردان‌ها و مواد مخدر دیجیتال در فضای مجازی» در مرکز ملی فضای مجازی در نیمه اول آذرماه امسال جهت بررسی دستورالعمل کمیته و ترکیب اعضای آن، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: سند مقابله با قمار در فضای مجازی تصویب شد

جزئیاتی از سند مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی

طی جلسه‌ای که با حضور مدیرکل روابط عمومی و کارشناسان ستاد مبارزه با مواد مخدر در جهت نهایی‌سازی دستورالعمل «کمیته مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی» برگزار شد، متن پیش‌نویس دستورالعمل نخست کمیته مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی مورد بررسی و اصلاح واقع شد. این اصلاحات با بهره‌مندی از نظرات دستگاه‌های (سپاه و فراجا) صورت گرفته و به تأیید نهایی هم رسید.

سند مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی

در این سند، یک کمیته ملی با حضور نمایندگان 18 دستگاه تخصصی شکل گرفته و افزون‌براین، کمیته‌های استانی با حضور نمایندگان دستگاه‌های فعال در سطح استان تشکیل خواهند شد.

علاوه‌براین، جهت تمرکز بیشتر اطلاعاتی نسبت به فعالیت‌های غیرقانونی در حوزه مواد مخدر در فضای مجازی، انجام پروژه‌های پژوهشی-تخصصی در همکاری با کارشناسان مرکز ملی فضای مجازی و ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در برنامه‌های اصلی این سند قرار گرفته است.

مقابله و جلوگیری از آموزش تولید مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان‌ها و شیوه مصرف آن‌ها، مقابله با فروش و توزیع مواد مخدر و روان‌گردان‌ها و دارونماهای درمان اعتیاد در فضای مجازی و رصد و پایش دارک‌وب ‏(Darkweb‏) برای شناسایی فعالیت‌های شبکه‌ها و باندهای قاچاق ‏مواد مخدر، روان‌گردان‌ها، پیش‌سازها با اولویت مبارزه با پولشویی و انهدام شبکه‌های توزیع و ‏عرضه، ‏از اولویت‌های دستورالعمل این کمیته در نظر گرفته شده بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سند مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر