;
coinex

نسخه چینی ChatGPT به زودی عرضه می‌شود

نسخه چینی ChatGPT از سوی بایدو عرضه خواهد شد. بزرگ‌ترین موتور جستجوی چینی در پی رقابت با ChatGPT، مدل هوش مصنوعی خود را توسعه خواهد داد.

این روزها از پراهمیت‌ترین و جنجال‌برانگیزترین موضوعات صنعت فناوری، هوش مصنوعی و رقابت غول‌های مختلف بر سر این تکنولوژی است. در طول چند سال اخیر شاهد معرفی مدل‌های هوش مصنوعی زیادی از‌جمله ChatGPT از OpenAI بوده‌ایم که حالا شرکت چینی بایدو (Baidu) نیز از قصد خود برای ایجاد سرویس چت‌بات هوش مصنوعی خود مشابه با ChatGPT خبر داده است.

براساس گزارشی از بلومبرگ، به نقل از یکی از منابع نزدیک به بایدو، بزرگ‌ترین موتور جستجوی چین می‌خواهد در ماه مارس یک برنامه کاربردی شبیه به ChatGPT را عرضه کرده و در ابتدای کار، از آن در موتور جستجوی خود بهره ببرد. این ابزار که هنوز نام مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است، به کاربران این امکان را خواهد داد تا درست مانند پلتفرم محبوب OpenAI نتایج جستجو خود را به سبک مکالمه دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد با ChatGPT ؛ دقیقه‌ای 1000 دلار!

عرضه نسخه چینی ChatGPT توسط بایدو

بایدو در چند سال اخیر، همواره به منظور انتقال کسب‌و‌کار خود از بازاریابی آنلاین به فناوری‌های عمیق‌تر، میلیاردها دلار را در زمینه تحقیقات هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده است. حالا اما بلومبرگ در گزارش خود ذکر کرده است که پس از انتشار خبر عرضه هوش مصنوعی مشابه ChatGPT  توسط بایدو، سهام این شرکت به میزان 5.8 درصد افزایش یافته که تقریباً در چهار هفته گذشته، بیشترین رشد روزانه آن به ثبت رسیده است.

نسخه چینی ChatGPT

غول چینی همراه با گروه علی‌بابا، تنسنت و ByteDance صنعت فناوری چین را تحت سلطه خود قرار داده‌اند. این غول چینی پس از شکست از رقبای خود در زمینه‌هایی مثل تبلیغات موبایلی، ویدیو و شبکه‌های اجتماعی، در صدد احیای رشد دوباره خود است. علاوه بر تحقیق در زمینه هوش مصنوعی، این شرکت اکنون نیز درحال توسعه فناوری رانندگی خودران خود است.

چت‌بات ChatGPT، ابزار هوش مصنوعی شرکت OpenAI، از زمان عرضه عمومی در نوامبر تا به امروز، در کانون توجهات بوده و اخیراً نیز طی گزارشی تعداد کاربران روزانه آن در 40 روز به بیشتر از 10 میلیون نفر اعلام شده است. همچنین چت‌بات OpenAI در چندین آزمون دانشگاهی هم مشارکت داشته و با موفقیت از آن‌ها خارج شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره نسخه چینی ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر