;
coinex

نکاتی که باید درباره عمل لیزیک و انتخاب پزشک مناسب بدانید

عمل لیزیک چشم همزمان باعث سلامتی، بهبود کیفیت زندگی و زیبایی می‌شود و به ما کمک می‌کند تا لذت بیشتری از زندگی ببریم. با ما همراه شوید تا به سوالات شما در این مورد پاسخ دهیم.

جراحی لیزیک، اصطلاحی است برای توصیف روش‌های جراحی که مشکلات بینایی (نزدیک بینی، پیرچشمی، آستیگماتیسم) را تصحیح می کند و  برای کاهش وابستگی فرد به عینک یالنزهای تماسی استفاده می‌شود. در این جراحی با استفاده از دستگاه میکروکراتوم، اصلاح بینایی قرنیه انجام می‌شود.

در حال حاضر، یک روش لیزری به نام لیزیک، رایج ترین جراحی است که انجام شده اما انواع دیگری از عمل انکساری از جمله روش‌های لیزری دیگری نیز وجود دارند که ممکن است گزینه بهتری برای فرد باشد.

مانند دیگر انواع عمل انکساری چشم، روش لیزیک،قرنیه چشم برای تمرکز بهتر نور، اصلاح می شود. عمل لیزیک بدون درد و در عرض ۱۵ دقیقه برای هر دو چشم انجام می‌شود. نتایج عمل، سبب بهبود یافتن بینایی فرد بدون استفاده از عینک و یا لنزهای تماسی است. برای اطلاعات بیشتر با سلام نو همراه شوید.

سن مناسب برای عمل لازک چه زمانی است؟

شما باید در زمان انجام عمل لیزر چشم حداقل 18 سال داشته باشید. در وهله اول، دلیل قرار دادن شرط حداقل سن برای انجام عمل لیزر چشم این است که شرایط و عیوب انکساری چشم مانند نزدیک ‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم ثابت شده باشند و پس از انجام عمل لیزر چشم وخیم‌تر نشوند.

نکاتی که باید درباره عمل لیزیک و انتخاب پزشک مناسب بدانید

به خصوص بیشتر افرادی که به دلیل نزدیک ‌بینی عمل لیزر چشم را انجام می‌دهند ممکن است در دوران جوانی و اوایل بزرگسالی عوارض چشمی آنها تشدید شود. بهترین روش این است که یک سال قبل از انجام عمل لیزر چشم، دو مرتبه در سال چشم‌های خود را معاینه کنید. برای این کار بهتر است به بهترین چشم پزشک تهران مراجعه کنید.

عمل لیزر چشم برای نوجوانان مجاز است؟

با این که عمل لیزر چشم یک عمل بی‌خطر و مؤثر برای بهبود بینایی است اما انجام آن روی افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود. در برخی موارد، ممکن است چشم یک فرد تا سن 21 سالگی به طور کامل شکل نگرفته باشد. اگر نوجوانی که چشم‌های او هنوز به طور کامل شکل نگرفته است این عمل را انجام دهد، نتایج حاصله موقتی بوده و باید در آینده نیز دوباره عمل‌های اصلاحی دیگری را انجام دهد. بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند که قبل از انجام عمل لیزر، چشم‌ها باید به مدت دو سال وضعیت ثابتی داشته باشند. عمل لیزر چشم برای نوجوانان نیز مانند کودکان مناسب نیست زیرا بیماری درمان شده یعنی ضعف بینایی فرایندی است که ادامه می‌یابد.

مقایسه مزایا و معایب عمل لازک در مقابل لیزیک

زمان بهبود بینایی در عمل لازک، در مقایسه با عمل لیزیک طولانی‌تر است.

بیماران باید حدود سه یا چهار روز پس از جراحی لازک چشم از “لنز تماسی بانداژ” استفاده کنند تا به‌عنوان یک لایه محافظ بین پلک و سطح چشم درمان شده عمل کند که این مورد پس از لیزیک لازم نیست.

افرادی که عمل لازک را انجام می‌دهند، باید چند هفته بیشتر از کسانی که عمل لیزیک چشم را انجام داده‌اند از قطره‌های استروئیدی موضعی استفاده کنند.

مقایسه مزایا و معایب لازک در مقابل عمل PRK

تفاوت اصلی بین دو عمل لازک و PRK این است که در لازک، لایه اپیتلیال را حفظ و سپس جایگزین می‌کنند درحالی‌که در عمل PRK، اپیتلیوم به‌طورکامل برداشته شده و دور ریخته می‌شود و یک لایه اپیتلیال جدید طی چند روز بعد از عمل جراحی دوباره رشد می‌کند و خود به خود ترمیم می‌شود.

مقایسه مزایا و معایب PRK در مقابل لیزیک

طول درمان در عمل PRK بیشتر از عمل لیزیک است.

جراحی PRK برای افرادی مناسب است که در اثر ضربه و یا مشکلات ارثی، قرنیه‌هایی نازک دارند.

نتیجه بصری حاصل در هر دو عمل یکسان است.

عوامل موثر در انتخاب چشم پزشک

اگر بیمه درمانی دارید که مراقبت از چشم را در بر می گیرد، یکی از عوامل انتخاب چشم پزشک، باید به عوامل بیمه برای هزینه ها درمانی و آیا بیمه هزینه جراحی شما را تامین می کند را، توجه کنید.

به طور معمول می توانید با مراجعه به مطب پزشک و دادن اطلاعات بیمه خود این اطلاعات را بدست آورید. اکثر متخصصان بینایی سنجی و چشم پزشکی که مراقبت چشم عمومی را ارائه می دهند، اما گاهی معاینات معمول چشم را بیمه در بر نمی گیرد.

همچنین، هنگام تماس با مطب پزشک چشم، از نحوه رسیدگی به مطالبات بیمه ای بپرسید. آیا بیمه درمانی برای انجام درمان پوشش می دهند یا خیر.

نکاتی که باید درباره عمل لیزیک و انتخاب پزشک مناسب بدانید

اگر بیمه نامه ای ندارید که مراقبت از چشم را در بر بگیرد، هزینه یک پزشک چشم را برای یک آزمایش معمول و هر آزمایش ویژه ای که ممکن است لازم باشد، درمی یابید. در حالی که شما نمی خواهید به تنهایی هزینه یک پزشک چشم را انتخاب کنید، یک فاکتور است که باید در نظر بگیرید.

هنگامی که در مورد خدماتی که یک پزشک چشم ارائه می دهد سوال می کنید، بپرسید که اگر مشکلی تشخیص داده شود که نیاز به معالجه فراتر از محدوده مراقبت پزشک داشته باشد، چه می شود. به کدام متخصصان پزشکی و جراحی مراجعه کنند؟

وابستگی ها و عضویت های حرفه ای پزشک می تواند به نشان دادن تخصص در زمینه های خاصی، تمرین کمک کند. به عنوان مثال، چشم پزشکان ممکن است متعلق به انجمن متخصصان شبکیه آمریکا یا انجمن جراحان آب مروارید و انکسار باشد. برخی از سازمان ها دارای معیارهای سختگیرانه ای برای عضویت یا کمک هزینه تحصیلی هستند، مانند آکادمی اپتومتری آمریکا.

سرانجام، یک عامل اصلی که باید هنگام انتخاب پزشک چشم در نظر بگیرید، توصیه آن پزشک توسط دوستان، اعضای خانواده یا همکاران است. مراجعه پزشکانی که تایید شده اند و امتحان خود را پس داده اند، اغلب بهترین راه برای یافتن یک پزشک چشم خوب، شایسته و دلسوز می باشد و از جلوگیری از بروز عوامل ناخوشایند جلوگیری می کند.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر