;
coinex

خالق جیمیل از نابودی گوگل توسط ChatGPT می‌گوید

نابودی گوگل توسط ChatGPT دور از انتظار نیست. با سرعتی که این چت بات پیش گرفته، بعید نیست تا چند سال آینده گوگل اعلام ورشکستگی کند!

مؤسس و خالق جیمیل معتقد است نابودی گوگل توسط ChatGPT دیر یا زود به حقیقت بدل خواهد شد. وی دراین‌باره اعلام کرد که چت بات هوش مصنوعی ChatGPT تا 2 سال آینده گوگل را به نابودی خواهد کشاند. پل باچیت به‌عنوان خالق جیمیل در اظهارنظری دیگر عنوان کرد که ChatGPT قادر است ارزشمندترین دارایی گوگل یعنی موتور جست‌وجوی گوگل را نابود کند.

بیشتر بخوانید: چت بات Apprentice Bard گوگل در راه است؛ پاسخ مستقیم گوگل به ChatGPT

نابودی گوگل توسط ChatGPT دور از انتظار نیست

پل باچیت، مؤسس جیمیل، ادعا می‌کند گوگل دیگر نمی‌تواند بدون به‌خطر‌انداختن مهم‌ترین دارایی خود به‌طور‌کامل از هوش مصنوعی استفاده کند. مؤسس جیمیل می‌گوید:

ChatGPT با‌ارزش‌ترین محصول گوگل، یعنی سرویس جست‌وجوی آن را حذف خواهد کرد.

ترانسفورماتور از‌پیش‌آموزش‌دیده‌ی OpenAI که آن را با نام ChatGPT می‌شناسیم، از نوامبر ۲۰۲۲ دردسترس عموم قرار گرفت و از آن زمان تاکنون، توجهات بسیاری را به‌ خود جلب کرده است. این پروژه فقط نمونه‌ی اولیه‌ی چت‌باتی است که متن را درک می‌کند و با بهره‌گرفتن از هوش مصنوعی، پاسخی مناسب به درخواست‌های کاربران ارائه می‌دهد.

نکته‌ی مهم درباره‌ی ChatGPT این است که از مکالمه‌ی طبیعی شبیه انسان استفاده می‌کند و این ویژگی می‌تواند تغییر بسیار بزرگی در‌زمینه‌ی جست‌وجو و کاوش در اینترنت ایجاد کند. تا‌به‌امروز، نتایج عملکرد ChatGPT بسیار حیرت‌انگیز بوده‌ است و حتی برخی مواقع غیرواقعی به‌نظر می‌رسند. این ویژگی باعث شده است چت‌بات مذکور در سرتاسر جهان استفاده شود و OpenAI به‌ فکر روش‌هایی برای کسب درآمد از آن باشد.

نابودی گوگل توسط ChatGPT دور از انتظار نیست

به‌گزارش Biggrow، گوگل به‌منظور رقابت با ChatGPT درحال‌حاضر روی بیش‌ از ۲۰ پروژه‌ی مرتبط با فناوری هوش مصنوعی کار می‌کند و امسال نسخه‌ای از موتور جست‌وجوی خود را با ویژگی‌هایی شبیه چت‌بات‌های هوش مصنوعی به‌نمایش خواهد گذاشت. انتظار داریم جزئیات بیشتری از این پروژه‌ها در کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت I/O ۲۰۲۳ ارائه شود.

باچیت در حساب توییتر خود نوشت: «گوگل می‌تواند در یک تا دو سال بازار را کاملاً تغییر دهد.» حتی اگر این شرکت به هوش مصنوعی دست یابد، نمی‌تواند بدون آسیب‌رساندن به باارزش‌ترین دارایی خود، به‌طور‌کامل از آن بهره ببرد. صفحه‌ی نتایج جست‌وجو جایی است که بیشترین درآمد گوگل از آن به‌دست می‌آید و با روی کار آمدن هوش مصنوعی بخشی از این درآمد می‌تواند کاهش یابد.

از‌آن‌جا‌که ChatGPT براساس مدل GPT-3.5 کار می‌کند، جواب‌های جامع و بدون ابهامی به سؤالات مرتبط با بسیاری از موضوعات در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد. گفتنی است GPT-3.5 مدل زبان بسیار بزرگی است که از شیوه‌های یادگیری عمیق استفاده می‌کند.

اگرچه هدف اصلی ChatGPT شبیه‌سازی مکالمات و تعاملات انسان‌مانند است، این ابزار می‌تواند حتی برنامه‌های کامپیوتری پیچیده بسازد یا شعر بگوید. این چت‌بات درمقایسه‌با نسخه‌ی قبلی آن پیشرفت‌های بسیار زیادی کرده است؛ چراکه نسخه‌های قبلی فقط می‌توانستند به برخی از دستورالعمل‌های متنی ساده پاسخ دهند.

ChatGPT در‌کنار همه‌ی قابلیت‌های جذابش، معایبی هم دارد. به‌عنوان مثال، OpenAI اذعان کرده است این چت‌بات گاهی پاسخ‌های نادرست ارائه می‌دهد که به‌ظاهر صحیح به‌نظر می‌رسند. همچنین، این هوش مصنوعی اطلاعات بسیار محدودی از رویدادهای بعد از سال ۲۰۲۱ دارد؛ به‌همین‌دلیل، ممکن است گاهی اوقات پاسخ‌های نادرستی به کاربران ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره نابودی گوگل توسط ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر