;
coinex

بررسی گلکسی A32 فایوجی ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

Galaxy A32 5G نزدیک به دو سال پیش روانه بازار شد و با وجود برخی کم‌وکاستی‌ها توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند. در این مقاله به بررسی گلکسی A32 فایوجی می‌پردازیم و مسخصات آن را زیر ذره‌بین می‌بریم.

سامسونگ برند باسابقه و قدیمی جهان در حوزه تولید گوشی‌های هوشمند، تنوع سبد محصولاتش کامل است و میان‌رده‌هایی جذاب، زیبا و بادوام تولید می‌کند. کاربران بسیاری در بازارهای جهانی ترجیح می‌دهند به جای خرید محصولات شیائومی به کره‌ای‌ها اعتماد کنند. جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که سامسونگ در سال 2022، بیشترین سهم بازار را در اختیار گرفته و رتبه اول را به خود اختصاص داده است. بدیهی است که فروش میان‌رده‌های سامسونگ، نقش مهمی در این موفقیت داشتند. یکی از این میان‌رده‌های خوب، گلکسی A32 5G است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید بهترین گوشی در هر بازه قیمتی

بهترین گوشی های سامسونگ 2023

بررسی گلکسی A32 فایوجی

کمپانی سامسونگ به عنوان یکی از غول‌های حوزه تکنولوژی، گوشی‌های هوشمند خود را در سری S ،A ،M ،F و تاشوی Z تولید می‌کند. یکی از میان رده‌های این برند، سامسونگ گلکسی A32 5G است که توانسته رضایت مشتریان را به خوبی جلب و جایگاه خود را بین آنها تثبیت کند. نسخه 4G گلکسی A32 نیز در بازار موجود است که قبلا به بررسی آن پرداختیم.

بررسی گلکسی A32 فایوجی ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری
بررسی گلکسی A32 فایوجی

در بین انواع و اقسام گوشی‌های سامسونگ، سری A یکی از محبوب‌ترین‌ها بوده و فروش خوبی را تجربه کرده است. سامسونگ گلکسی A32 فایوجی موفق شده به لطف امکانات و قابلیت‌هایی که دارد، مورد پسند کاربران قرار بگیرد. برخلاف نسل پیشین این گوشی، هم اکنون صفحه نمایش، پردازنده و دوربین بهبود قابل توجهی داشته و در بازه قیمتی 8 تا 9 میلیون تومان رقبای سرسختی دارد. در صورتی که برنامه‌ای برای خرید این گوشی هوشمند میان‌رده دارید، پیشنهاد می‌کنیم بررسی گلکسی A32 فایوجی را از دست ندهید.

نخستین بار در سال 2021 بود که شرکت سامسونگ از محصول جدیدی با نام Galaxy A32 5G رونمایی کرد. این میان‌رده خوش ترکیب با اندروید 11 (با قابلیت ارتقا به اندروید 12 و 13) و رابط کاربری One UI 3.0 به بازار عرضه شد.  قیمت گلکسی A32 فایو جی از 8 میلیون آغاز شده و بسته به نوع حافظه داخلی و میزان رم به قیمت‌های بالاتر می‌رسد.

بررسی گلکسی A32  فایوجی مشخصات فنی گلکسی A32 فایو جی
طراحی و ساختار
  • ابعاد 9.1×76.1×164.2 میلی‌متر
  • 205 گرم
  • پنل جلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس 5) فریم و پنل پشتی پلاستیکی
  • تک سیم‌کارت (نانوسیم) یا دو سیم‌کارت هیبریدی (نانوسیم، dual stand by)
  • رنگ‌بندی مشکی، سفید، آبی، بنفش
نمایشگر
  • TFT LCD، نرخ نوسازی 60 هرتز
  • 6.5 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 81.6 درصد
  • 1600×720 پیکسل، نسبت تصویر 20:9،‌ تراکم پیکسل 270 پیکسل در هر اینچ
  • گوریلا گلس 5
پردازنده
  • تراشه مدیاتک دایمنسیتی 720 (7 نانومتر)
  • هشت هسته (2 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A76 با 6 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC3
نرم‌افزار اندروید 11 با رابط کاربری One UI 3.0 (قابلیت ارتقا به اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5)
رم و حافظه
  • 64 گیگابایت / 4 گیگابایت رم
  • 128 گیگابایت / 4 گیگابایت رم
  • 128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم
  • 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم
  • پشتیبانی از کارت حافظه
دوربین اصلی
  • لنز واید 48 مگاپیکسل، 26 میلی‌متر، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار تشخیص فاز، سایز سنسور 1/2.0 اینچ، دیافراگم f/1.8
  • لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی با پوشش 123 درجه، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2، سایز سنسور 1/4.0 اینچ
  • لنز ماکرو 5 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4
  • لنز عمق سنج 2 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4
  • فلش LED، پانوراما، HDR
  • فیلم‌برداری 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه، 1080 پیکسل با سرعت 30 و 120 فریم در ثانیه
دوربین سلفی
  • لنز 13 مگاپیکسل واید، 1.12 میکرمتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2، سایز سنسور 1/3.1 اینچ
  • فیلم‌برداری 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی لیتیوم یونی با تکنولوژی شارژ 15 وات
اسپیکر اسپیکر مونو و جک 3.5 میلی‌متری
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac
  • بلوتوث 5.0
  • GPS
  • NFC (بسته به بازار)
  • رادیو
  • USB Type-C 2.0 ،OTG
سایر ویژگی‌ها
  • حسگر اثر انگشت (لبه گوشی)
  • شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت مجازی، قطب‌نما

بررسی گلکسی A32 فایوجی از نظر طراحی ظاهری

در بخش اول بررسی Galaxy A32 5G به سراغ طراحی ظاهری می‌رویم. شاید بتوان گفت مهم‌ترین المان ظاهری این گوشی هوشمند، ظاهر ساده و بی‌آلایشی است که دارد. گلکسی ای 32 فایوجی سعی کرده بیش از آنکه روی طراحی‌های پیچیده کار کند، تمرکزش را روی حذف قسمت‌های اضافی بگذارد. به همین خاطر است که در پنل پشتی خبری از ماژول‌های برجسته نیست و بنابراین شاهد لق خوردن گوشی نیستیم.

بررسی گلکسی A32 فایوجی

یکپارچگی و هموار بودن بخش پشتی به خوبی نیازهای کاربران را برآورده کرده و زیبایی دوچندانی به گلکسی A32 5G بخشیده است. متاسفانه تنها عیبی که از پنل پشتی می‌توان گرفت، خالی بودن قسمت میانی گوشی است. به عبارت بهتر، بین لایه داخلی و مادربورد چیزی وجود ندارد و اگر روی آن ضربه بزنید عملا خلأ نصیب‌تان خواهد شد. مات نبودن پنل پشتی نیز به ضرر کاربران خواهد بود چرا که کثیفی و چربی را به وضوح نشان می‌دهد.

ای 32 فایوجی در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و بنفش به فروش می‌رسد و پنل جلویی مجهز به شیشه گوریلا گلس 5 شده است. شوربختانه در بحث مقاومت‌های گرد و غبار و آب سامسونگ ضعیف عمل کرده و میان‌رده مدرن و جذابش را از این ویژگی محروم کرده است. (در مقابل گرد و خاک و پاشش مستقیم آب احتیاط کنید)

ابعاد 164.2 در 76.1 در 9.1 میلی‌متر ضخامت نسبتاً زیاد و ارتفاع مناسبی را ارائه می‌دهد ولی وزن 205 گرمی تا حدودی نسبت به رقبا و خصوصاً نسخه فورجی A32 سنگین به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A33 فایو جی

بررسی گلکسی A13 فور جی سامسونگ

بررسی گلکسی A32 فایوجی از نظر صفحه نمایش

یکی از خط قرمزهای سامسونگ برای ساخت و طراحی گوشی هوشمند، صفحه نمایش است. متاسفانه این قضیه در خصوص سامسونگ گلکسی ای 32 فایوجی صدق نمی‌کند؛ چرا که پنل نمایشگر از نوع TFT و به نوعی کم کیفیت است. دیگر نه خود سامسونگ و نه رقبایی مثل شیائومی از چنین نمایشگرهایی استفاده نمی‌کنند.

نمایشگرهای TFT دیگر کارایی چندانی برای نسل جدید گوشی‌های هوشمند ندارند و روشنایی خودکاری حدود 426 نیت ارائه می‌دهند. بررسی مشخصات فنی گلکسی A32 فایو جی نشان می‌دهد که اگر با این گوشی زیر نور مستقیم خورشید کار کنید، مطمئناً چشمان شما اذیت خواهند شد. در این رده قیمتی از برند شیائومی می‌توان رقبای جذاب تری نظیر پوکو ایکس 3 پرو و شیائومی می 10 تی لایت فایوجی را خریداری کرد زیرا هم صفحه نمایش بهتری دارند و هم از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی بهره می‌برند.

بررسی مشخصات گلکسی A32 5G
بررسی مشخصات گلکسی A32 5G

البته گلکسی ای 32 فورجی مجهز به پنل Super AMOLED است و رزولوشن 1080 در 2400 پیکسلی دارد؛ حال آنکه نسخه فایوجی کیفیت تصویر 720 در 1600 پیکسل برایش در نظر گرفته شده است. (به همراه حداکثر نرخ نوسازی 60 هرتز و حداکثر روشنایی 238.1 نیت)

بررسی گلکسی A32 فایوجی از نظر ساختار دوربین

چینش ماژول‌های دوربین گلکسی A32 5G در پنل پشتی به ترتیب لنز واید، اولتراواید، تشخیص عمق و ماکرو است. دوربین اصلی مجهز به لنزی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 است که از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. این لنز می‌تواند تصاویری با کیفیت مطلوب ثبت کند و اگر خروجی تصاویری در حد 12 یا 16 مگاپیکسل بخواهید، جزئیات بسیاری به شما خواهد داد. علاوه‌براین، رنگ‌ها بدون اشباع شدن، زیبا و سرحال به نظر می‌رسند.

متاسفانه تنها مشکلی که لنز واید دارد، کیفیت پایین عکاسی در شرایط نیمه تاریک یا کم نور است. به هر حال نباید از یک دوربین گوشی میان‌رده انتظارات شگفت انگیزی داشت. در این حالت تصاویر هم نویز بیشتری خواهند داشت و هم دامنه داینامیکی آنها کم و محدود می‌شود. به طور کلی بهتر است در شرایطی با دوربین استاندارد عکاسی کنید که نور به قدر کافی وجود دارد.

یکی از قابلیت‌های جذاب لنز اصلی و فوق عریض برای گلکسی A32 فایوجی، حالت شب یا نایت مود است و در صورتی که به تاریکی هوا برخوردید می‌توانید از قابلیت آن بهره ببرید. بوکه لنز عریض هم در حد و اندازه یک گوشی مقرون به صرفه ظاهر شده و نه خارق العاده است و نه بی‌کیفیت و سطح پایین.

بررسی مشخصات گلکسی A32 5G

در بررسی مشخصات گلکسی A32 5G به‌سراغ لنز فوق عریض می‌رویم؛ جایی که یک لنز 8 مگاپیکسلی منتظر کاربران علاقه‌مند به عکاسی است. کیفیت مسلماً به اندازه دوربین اصلی نیست ولی همچنان مناسب ارزیابی می‌شود. جزئیات زیاد و دامنه دینامیکی متوسط و قابل قبول است. برای ثبت عکس‌ها از زاویه بسته و نزدیک هم می‌توانید به ماکروی 5 مگاپیکسلی پناه ببرید و حتی از دوربین عمق سنج 2 مگاپیکسلی هم باید انتظارات معقول داشته باشید.

از پنل پشتی به پنل جلویی نقل می‌رویم و به جزئیات دوربین سلفی اشاره می‌کنیم. دوربین متوسط 13 مگاپیکسلی سلفی ناامیدتان نخواهد کرد و به اقتضای میان‌رده بودنش پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. همان‌طور که انتظار می‌رود، سامسونگ برای این لنز از قابلیت فوکوس خودکار استفاده نکرده است، ولی با فقدان این مزیت هم تصاویر مناسب هستند.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A22 فور جی

بررسی گلکسی A23 فور جی

بررسی گلکسی A32 فایوجی از نظر عملکرد

بررسی مشخصات فنی گلکسی A32 فایو جی نشان می‌دهد که قلب تپنده این گوشی، یک تراشه دایمنسیتی 720 است که شاید بتوان گفت چندان عملکرد جذاب و قابل توجهی ندارد. با پولی که برای خرید این گوشی می‌دهید، می‌توانید از برند شیائومی محصولات قدرتمندی مثل پوکو X3 پرو بخرید زیرا قدرت بالایی برای گیمینگ و پردازش‌های چندوظیفگی و دشوار دارد.

فرآیند ساخت چیپست مذکور 7 نانومتری بوده و می‌تواند تا حد زیادی دستورات روزمره کاربران را برآورده کند. به طور کلی این تراشه از هشت هسته تشکیل شده که شامل دو هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex A75 و شش هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex A55 می‌شوند. بنابراین اگر به هوای بازی سمت این گوشی رفته‌اید، بهتر است در تصمیم خود تجدیدنظر کنید. وظیفه پردازش گرافیکی نیز برعهده Mali-G57 MC3 است.

بررسی مشخصات فنی گلکسی A32 فایو جی
بررسی مشخصات فنی گلکسی A32 فایو جی

بررسی مشخصات گلکسی A32 5G مشخص می‌کند که این گوشی در نسخه‌های رم و حافظه 64/4، 128/4، 128/6 و 128/8 گیگابایت عرضه می‌شود. اگر این میزان حافظه برای شما کافی نیست می‌توانید از درگاه کارت حافظه جانبی استفاده کنید که جایگاه آن با سیم‌کارت دوم مشترک است.

بررسی گلکسی A32 فایوجی از نظر باتری و شارژدهی

در ادامه بررسی Galaxy A32 5G به شارژدهی این میان‌رده می‌رسیم. انرژی موردنیاز سامسونگ گلکسی A32 5G را یک باتری لیتیوم یونی 5000 میلی‌آمپر‌ساعتی تأمین می‌کند. داخل جعبه یک شارژر سریع 15 واتی نیز تعبیه شده که با استفاده از آن می‌توانید تلفن هوشمند خود را در عرض 2 ساعت و 24 دقیقه به طور کامل شارژ کنید. (در نیم ساعت نیز حدود 23 درصد آن پر می‌شود)

از نظر سرعت شارژ و نوع شارژر شاید بتوان گفت محصولات میان‌رده شیائومی عملکرد بهتری ارائه می‌دهند؛ ولی سامسونگ بنابر ظرفیت باتری و سرعت شارژ هماهنگی لازم را به وجود آورده است. شارژدهی باتری برای تماشای ویدیو به 16 ساعت، برای وبگردی و کارهای روزمره به 18 ساعت و برای تماس گرفتن حدود 31 ساعت است. به این ترتیب می‌توان گفت که میزان شارژدهی این گوشی رضایت‌بخش است.

سوالات متداول

آیا گلکسی A32 فایوجی ارزش خرید دارد؟

اگر طرفدار برند سامسونگ هستید و دوست ندارید به خاطر برخی از امکانات و قابلیت‌های ضعیف از محصولات میان‌رده‌اش صرف نظر کنید، گلکسی A32 فایوجی گزینه خوبی برای شما خواهد بود. از جمله نقاط قوت این اسمارت فون می‌توان به ظاهر زیبا و ساده، دوربین نسبتاً با کیفیت و ثبت تصاویری قابل قبول و شارژدهی خوب باتری اشاره کرد. نمایشگر، پردازنده ضعیف نسبت به رقبا و سرعت شارژ هم از نقاط ضعف گوشی محسوب می‌شوند. اگر برند برایتان اهمیتی ندارد و با محصولات شیائومی کنار می‌آیید، بهتر است رقبای سامسونگ گلکسی ای 32 فایوجی در این سطح قیمتی را خریداری کنید تا قابلیت‌های جدیدتری داشته باشید.

قیمت گلکسی A32 فایو جی در بازار ایران چقدر است؟

قیمت گلکسی A32 فایوجی در زمان نگارش این مقاله حدود 10.500.000 تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی گلکسی A32 فایوجی چیست؟ به نظر شما این گوشی ارزش خرید دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (10 نظر)

    سلام
    غلط کردن
    اصلا نخرین
    من سامسونگ A32 رو دوسال پیش خریده بودم
    به خدا زیاد ازش استفاده نکرده بودم بای پنبه نگه داشته بودم چون یکی داشتم که از اون استفاده میکردم اینو برا خاطر دانشگاه که مجازی بود خریده بودم که نشد نتونستم ازش استفاده کنم
    دقیقا بعد از اتمام گارانتی وو گذشت درست دو سال همینطوری خاموش شد
    الان روشن که میکنم بالا نمیاد مدام روشن و خاموش میشه
    بردم نمایندگی گفت گارانتیش تموم شده و قبول نیست و هفت میلیون برا درست کردنش پول خواستن
    خدا ازتون نگذره
    با چه مصیبتی پول تو جیبیم رو جمع کردم خریدم
    حرومتون باشه. مردم پول رو از زمین برنمی دارن که سرشون کلاه میزارین
    این عین واقعیته به قرآن
    همه اشون کلاهبرداری بیش نیستن اقلا تعویض میکردم یه چیزی هم روش میگرفتن خدا ازشون نگذره

    پاسخ

    حدودا یک سال و نیم هست که استفاده میکنم برای استفاده روزانه وب گردی فیلم دیدن موزیک گوش دادن مطالعه کردن و بازی های کم حجم مناسب هست ولی برای بازی هایی مثل کال آف ضعیف عمل میکنه من بعد مدت ۱ ماه بازی کردن صفحه گوشی رو داغون کردم و اینکه به شدت هنگام بازی های پر حجم و سنگین داغ میکنه خوب شارژ میشه حدودا ۲ ساعت و نیم و خوب هم شارژ نگه میداره و بدترین ضعفش اینه که داخل فضای باز افتاب و نور صفحه گوشی اصلا پیدا نیست و واقعا اذیت میکنه که توی مقاله هم اشاره شد. در اخر میتونم بگم به انداره قیمتش کارییه تقریبا خوبی داره❤️

    پاسخ

    سلام
    غلط کردن
    اصلا نخرین
    من سامسونگ A32 رو دوسال پیش خریده بودم
    به خدا زیاد ازش استفاده نکرده بودم بای پنبه نگه داشته بودم چون یکی داشتم که از اون استفاده میکردم اینو برا خاطر دانشگاه که مجازی بود خریده بودم که نشد نتونستم ازش استفاده کنم
    دقیقا بعد از اتمام گارانتی وو گذشت درست دو سال همینطوری خاموش شد
    الان روشن که میکنم بالا نمیاد مدام روشن و خاموش میشه
    بردم نمایندگی گفت گارانتیش تموم شده و قبول نیست و هفت میلیون برا درست کردنش پول خواستن
    خدا ازتون نگذره
    با چه مصیبتی پول تو جیبیم رو جمع کردم خریدم
    حرومتون باشه. مردم پول رو از زمین برنمی دارن که سرشون کلاه میزارین
    این عین واقعیته به قرآن
    همه اشون کلاهبرداری بیش نیستن اقلا تعویض میکردم یه چیزی هم روش میگرفتن خدا ازشون نگذره

    پاسخ

    سلام لطفا بروزرسانیهای مختلف گوشی A325Gرو ادامه دهید چند وقتیه بروزرسانیهای مختلف متوقف شده مثلا برای کم مصرف کردن شارژباتری هنگام استفاده از گوشی، بازی، اهنگ یا فیلم دیدن وبهتردیده شدن نمایشگر گوشی توی نور مستقیم افتاب حتی با روشنایی تطبیقی ضعیفه که حتی دراین حالت باتری بیشتر مصرف میکنه ممنون منتظریم برای برنامه ریزی

    پاسخ

    سلام گوشیa۳۲فایوجی خریدم باتری گوشیفقط ۱۵واته هم زود شارژش تمومیشه هم دیرشارژمیشه ازهمه مهمتر صفحه نمایشگرش درافتاب اصلا دیده نمیشه واگر روشنایی تطبیقی همیشه روشن باشه باز در محیط بسته بانور کم ،کمی تاریک نشون میده چندلحظه ،دوربیناشم درنور کم عکس سایه دار یا نویز دار نشون میده پخش نور فلش گوشی هنگام عکس یا فیلمبرداری درتاریکی یانورکم هم نامنظمه یعنی یه طرف نورزیاد یهطرف نور کمتر تابیده میشه لطفا ازطریق بروزرسانیهاتون این مشکلات رو برای ما که این گوشی فایوجی روخریدیم برطرف فرمایید منتظر میمونیم باتشکر

    پاسخ

    من ۱ سال هستش که استفاده میکنم واقعا عالیه هیچ مشکلی نداشتم و واقعا از همه نظر گوشی خوبیه

    پاسخ

    ایا این مدل گوشی به تلویزیونهای هوشمند به ثورت بی سیم وصل میشوند و میتوان برنامه های رسانه ای جمعی رو روی تصویر تلویزیون نگاه کرد

    پاسخ

    سلام این همه تعریف کرد آخرش باطری 15 واتی اگه پابجی بازی کنی باید بشینی بغل پریز برق/

    پاسخ

    سلام
    حدود یکساله دارم ازش راضیم نسبت به مبلغ ش
    گوشی خوبیه تا‌ حالا اشکال خواستی نداشته

    پاسخ