;
coinex

نسخه مجهز به ChatGPT موتور جستجوی بینگ در اختیار شماری از کاربران قرار گرفت

نسخه مجهز به ChatGPT موتور جستجوی بینگ در دسترش برخی کاربران قرار گرفت. با این‌کار زنگ خطر برای گوگل به صدا درآمده است.

آنطور که پیداست نسخه مجهز به ChatGPT موتور جستجوی بینگ منتشر شده است. پیش‌تر در همین رسانه در مطلبی عنوان کردیم که مایکروسافت قصد دارد با ادغام چت‌بات ChatGPT با موتور جست‌وجوی بینگ، کار را برای رقیب همیشگی‌اش گوگل سخت‌تر کند. اما ظاهراً این اتفاق به همین سرعت رخ داده است و غول فناوری ساکن ردموند از نسخه Bing مجهز به این چت‌بات هوشمند رونمایی کرده است.

بیشتر بخوانید: گوگل برای رقابت با ChatGPT به سراغ رقیب شرکت سازنده آن می‌رود!

نسخه مجهز به ChatGPT موتور جستجوی بینگ از راه رسید

همانطور که اخیراً اعلام شده بود، مایکروسافت قصد دارد چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT را به موتور جستجوی بینگ خود اضافه کند، اما احتمالاً برای بسیاری این سؤال مطرح شده بود که این ادغام حداقل از نظر ظاهری چگونه خواهد بود. حالا گزارش‌هایی درباره نسخه مبتنی بر ChatGPT موتور جستجوی مایکروسافت منتشر شده‌اند که ظاهر آن را به نمایش می‌گذارند.

یک دانشجو و طراح به نام «اوون یین» در توییتر اعلام کرده که به نسخه جدید بینگ دسترسی پیدا کرده است. او همچنین گفته که Bing را به عنوان صفحه اصلی خود در مایکروسافت اج تنظیم کرده و رابط کاربری جدید آن را به‌تازگی دریافت کرده است.

نسخه مجهز به ChatGPT موتور جستجوی بینگ از راه رسید

شیوه کار و عملکرد چت‌بات ChatGPT در Bing

یین موفق شد تا برای مدت کوتاهی سیستم را آزمایش کند و در یک پست وبلاگ Medium جزئیات بیشتری درباره آن به اشتراک بگذارد. او توضیح می‌دهد که چت‌بات نه تنها می‌تواند به سؤالات پاسخ دهد، بلکه می‌توان با آن ارتباط مکالمه‌محور هم داشت.

نسخه مجهز به ChatGPT موتور جستجوی بینگ از راه رسید

بینگ جدید همچنین ظاهراً می‌تواند منابع خود را ذکر کند. این یک ویژگی مهم محسوب می‌شود؛ زیرا ناتوانی مدل‌های زبانی مانند ChatGPT در توصیف منبع اطلاعات خود باعث می‌شود تا آن‌ها کمتر قابل اعتماد باشند.

تصاویری که از نسخه جدید بینگ با هوش مصنوعی ChatGPT ارائه شده‌اند، گزینه جدید «چت» را نشان می‌دهند که در نوار منو و کنار گزینه «جستجو» ظاهر می‌شود. با انتخاب آن، یک رابط چت برای کاربران باز خواهد شد که در آن گفته شده:

به Bing جدید خوش آمدید: موتور پاسخگویی مبتنی بر هوش مصنوعی شما

نسخه مجهز به ChatGPT موتور جستجوی بینگ از راه رسید

در ادامه این صفحه سه پیشنهاد وجود دارد: «اینکه کاربران «سؤالات پیچیده بپرسند»، «جواب‌های بهتری دریافت کنند» و «ایده‌های خلاقانه دریافت کنند». همچنین در بخش دیگری از این صفحه توضیح داده شده:

بینگ از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند، بنابراین ممکن است شگفتی‌ها و اشتباهاتی در آن رخ دهد. حتماً حقایق را بررسی کنید و بازخورد خود را به اشتراک بگذارید تا بتوانیم یاد بگیریم و پیشرفت کنیم.

درنهایت باید اشاره کرد یین تنها کسی نیست که ادعا می‌کند با نسخه جدید بینگ مواجه شده است. حداقل دو نفر دیگر نیز در توییتر گزارش کرده‌اند که قبل از ناپدیدشدن نسخه جدید موتور جستجوی مایکروسافت، به آن دسترسی داشتند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره نسخه مجهز به ChatGPT موتور جستجوی بی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر