;
coinex

قانون مدیریت پلتفرم‌های خارجی در حال تدوین است

طبق اعلام رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت پلتفرم‌های خارجی فضای مجازی در مراحل نهایی تدوین خود قرار دارد.

«مرتضی آقا تهرانی»، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد تدوین قانون مدیریت پلتفرم‌های خارجی اعلام داشت: «قانون مدیریت پلتفرم‌های خارجی فضای مجازی در حال تدوین است و این اقدام در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا صورت گرفته و آنان 270 بند قانونی برای این نوشته‌اند».

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «اگرچه ما توانستیم حکومت را از طاغوت پس بگیریم، اما یک دهه است که فضای مجازی کشور را به طاغوت سپرده‌ایم».

آقا تهرانی افزود:

«متأسفانه برخی‌ها اینگونه وانمود می‌کنند که مدیریت این شبکه‌ها جلوگیری از آزادی است، در حالی که اینگونه نیست و این قانون در حال آماده‌سازی و گذراندن مراحل نهایی خود است».

وی ضمن اشاره به رهاشدگی‌ فضای مجازی بیان کرد: «مدیریت پلتفرم‌های فضای مجازی خارجی در دست اقدام است و این اقدام در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا صورت گرفته و آنان 270 بند قانونی برای این نوشته‌اند».

وی در ادامه افزود: «متأسفانه برخی‌ها اینگونه وانمود می‌کنند که مدیریت این شبکه‌ها جلوگیری از آزادی است در حالی که اینگونه نیست و این قانون در حال آماده‌سازی و گذراندن مراحل نهایی خود است».

بیشتر بخوانید: درآمد چشمگیر فیلترشکن‌ها از جاسوسی اطلاعات کاربران ایرانی

تدوین قانون مدیریت پلتفرم‌های خارجی برای پوشش مشکلات فضای مجازی!

آقاتهرانی در قسمت دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به نیازمندی موضوع حجاب و عفاف به یک فعالیت فرا قوه‌ای اعلام کرد: «برای اینکه شرایط فعلی در این حوزه بهبود یابد نیاز است تا همه جامعه در میدان حضور داشته باشند».

همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: «در موضوع حجاب و عفاف 32 دستگاه در دولت مسئول هستند که باید عملکرد خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند».

وی اظهار داشت: «رعایت حجاب و عفاف یکی از سفارشات دین اسلام است و ما در زمینه حجاب قوانین خوبی داریم، اما نیازمند افزایش توجه عموم جامعه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر هستیم».

قانون مدیریت پلتفرم‌های خارجی

وی در ادامه با تاکید بر وظیفه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در جهت رسیدگی به امور مسئولینی که مرتکب جرم می‌شوند بیان کرد:

«در این راستا شکایت‌های مردمی از مسئولین در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از آن نتیجه به قوه قضائیه ارسال می‌شود».

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: «دولت گذشته در زمان تحویل همه ذخایر کشور را خالی کرده بود اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم، این دولت توانست بخشی از مشکلات به وجود آمده دولت قبل را برطرف کند».

او در مورد لزوم توجه به آموزش و پرورش اظهار کرد: «خوشبختانه وزیر آموزش و پرورش در زمینه مباحث فرهنگی دغدغه‌مند است که امیدواریم با اجرای طرح‌های مختلفی از جمله طرح امین در مدارس شرایط فعلی بهبود یابد».

آقاتهرانی در پایان اضافه کرد: «متأسفانه در سال‌های اخیر دانش آموزان در فضای مجازی رها شدند و همین امر به دلیل محدودیت‌های کرونایی و آموزش مجازی موجب شد تا مشکلاتی پدید آید».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تدوین قانون مدیریت پلتفرم‌های خارجی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر