;
coinex

زارع‌پور: سطوح متفاوت دسترسی به اینترنت با اینترنت طبقاتی فرق دارد!

وزیر ارتباطات درخواست ارائه سطوح متفاوت دسترسی به اینترنت را متفاوت از اینترنت طبقاتی قلمداد کرده و مدعی است این چیز جدیدی نیست.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صراحتاً ارائه سطوح متفاوت دسترسی به اینترنت را موضوع جدیدی ندانست و این امر را حتی به گذشته نیز تعمیم داده است. به اعتقاد زارع‌پور برخی اقشار همواره به یک دسترسی‌های خاص نیاز دارند که البته نباید آنرا اینترنت طبقاتی نامید.

وزیر ارتباطات، در جریان آیین رونمایی از ماهواره‌های جدید در واکنش به ارائه اینترنت طبقاتی بیان داشت: «برخی سایت‌ها تحریمی هستند و برای دسترسی به آن‌ها باید از فیلترشکن استفاده کرد. ما درحال تهیه ابزار دسترسی هستیم تا نیازی به فیلترشکن برای استفاده از این سایت‌ها نباشد. این مسیر کلی است که آن را دنبال می‌کنیم».

لازم به یادآوری است که زارع‌پور پیش‌تر هم نسبت به ماجرای تبعیض در دسترسی به اینترنت انتقاداتی مطرح کرده بوده و در موضوع ارائه اینترنت با دسترسی خاص به اساتید نیز آن را مصوبه کارگروه تعیین مصادیق و لازم‌الاجرا قلمداد کرده بود. در واقع به عقیده او وزارت ارتباطات مکلف به اجرای این مصوبه شده است: «براساس مصوبه‌ کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، به ما تکلیف شده است برای اساتید محترم دانشگاه ابزاری فراهم کنیم تا به برخی از سایت‌هایی که ایران را تحریم کرده‌اند یا فیلتر شده‌اند، دسترسی یابند تا بتوانند کارشان را انجام دهند. این سایت‌ها عمدتاً برای دانلود مقالات علمی و کارهای پژوهشی است».

بیشتر بخوانید: فعالسازی اینترنت طبقاتی برای اساتید دانشگاه [+متن نامه وزارت علوم]

وجود سطوح متفاوت دسترسی به اینترنت در ایران

همچنین زارع‌پور ضمن با تأکید بر عدم وجود هیچ تبعیضی در دسترسی به اینترنت در وزارت ارتباطات، اعتقاد خود مبنی بر وظیفه این وزارتخانه جهت ایجاد دسترسی به اینترنت به‌طور یکسان برای همه مردم را اینطور بیان کرد: «البته یک‌سری اقشار نیاز به دسترسی‌های خاصی دارند که نمی‌توان اسم آن را اینترنت طبقاتی گذاشت و علیه آن شبهه جدیدی ایجاد کرد. این مسئله جدیدی نیست و قبلاً هم بوده است».

سطوح متفاوت دسترسی به اینترنت

وزیر ارتباطات در خصوص ارائه اینترنت با دسترسی خاص به برخی خبرگزاری‌های دولتی و سازمان‌ها را عنوان کرده و گفت:

«مگر پیش از این به برخی اقشار اینترنت با دسترسی متفاوت نمی‌دادند؟ آیا اسم آن طبقاتی است؟ برخی موارد خاص هم به ما گفته می‌شود دسترسی‌هایی برای برخی سایت‌ها فراهم شود. مثل خبرنگاران که دسترسی به یک‌سری سایت‌ها دارند. این به‌معنای اینترنت طبقاتی نیست».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ارائه سطوح متفاوت دسترسی به اینترنت به برخی اقشار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر