;
coinex

مالیات خودروهای بالای 3 میلیارد از سال 1402 اخذ می‌شود

رییس سازمان امور مالیاتی کشور از علل دریافت و احتساب مالیات خودروهای بالای 3 میلیارد سخن گفته و دارندگان این خودروها را ملزم به پرداخت این مالیات می‌داند.

طبق گزارشی از همشهری آنلاین، «داود منظور»، رییس سازمان امور مالیاتی کشور، در مورد اخذ مالیات خودروهای بالای 3 میلیارد اعلام کرد: «به هر حال کسانی که خودروهای گران قیمت سوار می‌شوند به لحاظ درآمدی متفاوت از فردی هستند که خودرو ندارد، یا خودروی ارزان قیمت سوار می‌شود».

وی همچنین تاکید داشت: «این موضوع برای خانه های گران قیمت نیز اجرا می شود و در مجموع مالیات بر ثروت به صورت جداگانه از افراد دریافت خواهد شد».

بیشتر بخوانید: خودرو اقتصادی آریا با موتور پیشرفته میتسوبیشی در سال 1402 عرضه می‌شود

دریافت مالیات خودروهای بالای 3 میلیارد و خانه‌های گران قیمت

رییس سازمان امور مالیاتی در ادامه افزود: «آنچه سازمان اجرا می کند کاملا بر اساس قانون است و نمی توان ملاحظات را در اجرای قانون در نظر گرفت اما اینکه نرخ تورم روی قیمت کالاهایی مانند خودرو تاثیر داشته و آن را افزایش داده است، قابل تامل است».

مالیات خودروهای بالای 3 میلیارد

وی ضمن تاکید بر لزوم شفافیت در مصارف درآمدهای مالیاتی بیان داشت: «مصارف مالیات هر سال طبقه بندی و تعیین می‌شود و لازم است که مردم از آن مطلع شوند، به هرحال این حق مردم است که بدانند درآمدهای مالیاتی در کجا هزینه می‌شود».

منظور در پایان مجددا خاطرنشان کرد: «کسانی که خودروی گرانقیمت سوار می شوند، توانمندی آن را دارند که با پرداخت مالیات، در تامین خدمات عمومی دولت مشارکت نمایند».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اخذ مالیات خودروهای بالای 3 میلیارد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر