;
coinex

شیوه عرضه خودرو در بورس کالا تغییر می‌کند؟

آیا شیوه عرضه خودرو در بورس کالا تغییر خواهد کرد؟ ظاهراً مجلس درنظر دارد عرضه خودرو در بورس کالا را دستخوش تغییراتی کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس صحبت‌هایی درمورد تغییر شیوه عرضه خودرو در بورس کالا کرده است. وی عنوان کرد شیوه فعلی عرضه خودرو در بورس کالا اصلاً طرح مجلس نبوده. وی همچنین عنوان کرد که در این شیوه عرضه خودرو، شرکت‌های خودروساز درآمد و سود بسیار بالایی کسب می‌کنند که این یک امر غیرقانونی است. با ادامه صحبت‌های عضو کمیسیون صنایع مجلس همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: افزایش ظرفیت عرضه ایرانخودرو در بورس کالا 25 بهمن 1401

شیوه عرضه خودرو در بورس کالا تغییر خواهد کرد

عضو کمیسیون صنایع مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح خودرو بورسی در کمیسیون متبوعش را تشریح کرد. روح‌الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره عرضه خودرو در بورس اظهار کرد: «شیوه‌ای که در‌حال‌حاضر خودرو در بورس عرضه می‌شود به‌هیچ‌وجه طرح مجلس نیست.» وی با بیان اینکه جمعی از نمایندگان مجلس طرحی برای عرضه خودرو در بورس دارند که این طرح هنوز تبدیل به قانون نشده، افزود:

طرح مجلس هنوز در کمیسیون صنایع است و کلیات آن تصویب شده اما همچنان درباره جزئیات آن در حال بحث هستیم. بنابراین شیوه فعلی عرضه خودرو در بورس طرح مجلس نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: «طرح نمایندگان مجلس ۸ ماده دارد و بر اساس آن عرضه خودرو در بورس منضبط شده است.»

شیوه عرضه خودرو در بورس کالا تغییر خواهد کرد

ایزد‌خواه با اشاره به درآمدی که با شیوه فعلی عرضه خودرو در بورس برای خودروساز ایجاد شده تصریح کرد: «درآمدی که در شیوه فعلی برای خودروساز ایجاد شده غیر‌قانونی است و طبق ماده ۶۱ اجرای قانون اصل ۴۴ باید از خودروساز اخذ شود و نباید به جیب خودروساز برود.» وی تاکید کرد:

همانطور که قبلا عنوان می‌شد که قیمت‌گذاری دستوری باعث ایجاد رانت برای دلال می‌شود، شیوه فعلی با عرضه خودرو در بورس در واقع رانت به جیب خودروسازان می‌رود.

نماینده تهران در مجلس اظهار کرد: «برای مثال خودرویی که قیمت تمام‌شده آن با سود مصوب ۸۰۰ میلیون تومان است چرا باید ۲ میلیارد و دویست میلیون تومان به فروش برود و همه سود آن به جیب خودروساز برود؟ مگر این سود ناشی از عملکرد خودروساز بوده؟ این افزایش قیمت ناشی از التهاب بازار و عرضه کم خودرو در بازار و نوسانات بازار ارز است.» ایزد‌خواه در پایان تاکید کرد:

این شیوه عرضه خودرو در بورس طرح مجلس نیست و فقط یک تشابه اسمی است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص شیوه عرضه خودرو در بورس کالا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر