;
coinex

انحلال یک گروه هکری بزرگ توسط دولت آمریکا

وزارت دادگستری ایالات متحده خبر از انحلال یک گروه هکری بزرگ توسط دولت آمریکا با همکاری کشورهای آلمان و هلند و جلوگیری از باج‌خواهی 130 میلیون دلاری داده است.

«مریک گارلند»، دادستان کل ایالات متحده، در اظهاراتی خبر از انحلال یک گروه هکری بزرگ توسط دولت آمریکا و وزارت دادگستری این کشور در شب گذشته داده است. این گروه هکری با نام Hive یک شبکه‌ی بین‌المللی باج‌افزاری بوده که طی این سال‌ها موفق به دریافت صدها میلیون دلار باج از قربانیان شده بود.

به ادعای مقامات آمریکا، Hive تاکنون مسئول بیش از 1500 حمله‌ سایبری علیه شرکت‌های مختلفی بوده که حدود 70 مورد از آن‌ها در خاک آلمان انجام شده بود. حالا وزارت دادگستری ایالات متحده در عملیاتی مشترک با دولت آلمان، موفق به مسدودیت وب‌سایت متعلق به این گروه هکری (فعال در توسعه‌ی باج‌افزار) شده که روی سرورهای دارک‌نت میزبانی می‌شد.

بیشتر بخوانید: حملات گسترده هکرهای اوکراینی به ایران ؛ هر حمله پهپادی روسیه، یک تهاجم سایبری به ایران!

عملیات انحلال یک گروه هکری بزرگ توسط دولت آمریکا

به منظور مسدود کردن وب‌سایت گروه Hive، آمریکا اقداماتی در جهت همکاری با نهادهای مجری قانون در کشورهای آلمان و هلند انجام داده است. طبق اعلام وزارت دادگستری ایالات متحده، مسدودیت وب‌سایت Hive منجر به عدم موفقیت عملیات باج خواهی 130 میلیون دلاری توسط این گروه هکری شده است.

انحلال یک گروه هکری بزرگ توسط دولت آمریکا

در حال حاضر مقامات آمریکا هویت اعضای گروه Hive فاش نکرده‌اند و صراحتاً از ادامه تحقیقات خود صحبت کرده‌اند. تنها لیزا موناکو، به عنوان قائم‌مقام دادستان کل آمریکا، اعلام کرده است: «ما هکرها را هک کردیم».

به گزارش دویچه‌وله، مشتریان Hive از نرم‌افزار و خدمات مختلف این گروه به منظور نفوذ به سیستم‌های اداری و متوقف کردن فعالیت آن‌ها بهره می‌بردند. طی این نوع از حملات، باج‌افزار به سیستم تزریق شده و تا زمان پرداخت نشدن باج (غالبا در قالب رمزارز) هیچگونه توانایی جهت دسترسی به سیستم وجود نخواهد داشت. با موفقیت حمله، Hive و مشتریانش اقدام به تقسیم مبلغ دریافتی از قربانیان می‌کردند.

از طرفی اگر عملیات دریافت باج با موفقیت همراه نمی‌شد، Hive اطلاعات محرمانه‌ آن‌ها را در اینترنت منتشر می‌کرد. براساس اعلام آمریکا باید به شرکت Tata Power در هند، شرکت Media Markt در آلمان، سرویس سلامت عمومی کاستاریکا، شرکت دولتی نفت و گاز اندونزی و چندین بیمارستان در آمریکا به عنوان قربانیان این گروه اشاره کرد.

حالا در جدیدترین عملیات اداره‌ی تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) حمله‌ای باج‌افزاری به بیمارستانی در لوئیزیانا و یک مدرسه در تگزاس خنثی شده است. این در حالی است که هکرها در این دو نمونه درخواست میلیون‌ها دلار باج را داشتند.

بیتشر بخوانی:

دیدگاه شما درباره انحلال یک گروه هکری بزرگ توسط دولت آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر