;
coinex

خرید آیفون 14 در کشورهای مختلف با چند درصد از حقوق سالانه ممکن است؟

برای خرید آیفون 14 در کشورهای مختلف باید چه میزان از حقوق سالانه خود را کنار بگذارید؟ در ایران چطور؟

برای خرید آیفون 14 در کشورهای مختلف از جمله ایران باید چه میزان از حقوق سالانه خود را هزینه کنید؟ اپل با عرضه هرمدل آیفون درآمد هنگفتی به جیب می‎زند و به جرات می‌توان گفت که نصف هزینه پرداختی برای خرید یک گوشی آیفون، مربوط به برند است و نه خود گوشی.

متأسفانه افراط‌گری در این قضیه حد بسیار بالایی دارد و اپل نیز از این موضوع سوءاستفاده می‌کند. در این مطلب به بررسی و مقایسه درصدی از حقوق سالانه که باید برای خرید آیفون 14 کنار گذاشت می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: هزینه تولید هر واحد آیفون 14 پرو مکس و حاشیه سود اپل مشخص شد

خرید آیفون 14 در کشورهای مختلف چقدر هزینه دارد؟

اپل شهریور امسال گوشی‌های سری آیفون ۱۴ را با قیمت پایه‌ی ۷۹۹ دلار (در بازار آمریکا) عرضه کرد. آیفون ۱۴ در آمریکا با افزایش قیمت مواجه نشد، اما اپل به دلیل تغییرات نرخ ارز، قیمت این گوشی‌ را در بسیاری از بازارهای دنیا بالا برد.

آمار نشان می‌دهد مشتریان آمریکایی برای خرید آیفون ۱۴ بخش کوچکی از حقوق سالانه‌ی خود را کنار می‌گذارند، اما ساکنان بسیاری از کشورهای دیگر باید بخش بیشتری از حقوق سالانه‌ی خود را به خرید آیفون جدید اختصاص دهند.

خرید آیفون 14 در کشورهای مختلف چقدر هزینه دارد؟
این قیمت‌ها مربوط‌به کانفیگ پایه‌‌ی مدل استاندارد آیفون ۱۴ است | منابع: GSMArena و Electrorates

بر اساس آمار، پایه‌ی حقوق سالانه در نیجریه ۳۶۰٬۰۰۰ نایرا است. آیفون ۱۴ در این کشور نزدیک‌ به ۶۵۰٬۰۰۰ نایرا قیمت دارد. بدین ترتیب ساکنان کشور نیجریه در صورتی که کل حقوق سالانه‌ی خودشان را کنار بگذارند نیز قادر به خرید آیفون ۱۴ نخواهند بود.

پایه‌ی حقوق سالانه‌ی هندی‌ها به ۶۴٬۰۰۰ روپیه می‌رسد. آیفون ۱۴ در بازار هند با قیمت ۷۹٬۹۰۰ روپیه فروخته می‌شود. این یعنی هندی‌ها نیز همچون ساکنان نیجریه با پایه‌ حقوق سالانه قادر به خرید آیفون ۱۴ نیستند. البته وضعیت برای هندی‌ها بهتر از نیجریه‌ای‌ها است.

خرید آیفون 14 در کشورهای مختلف چقدر هزینه دارد؟
اعداد این جدول گرد شده‌اند

اپل در بازار ایران نمایندگی رسمی ندارد و فروشندگان بر اساس سیاست‌هایشان، قیمت‌های مختلفی برای گوشی‌های این شرکت در نظر می‌گیرند. با این‌حال به‌طور میانگین قیمت کانفیگ پایه‌ی آیفون ۱۴ در بازار ایران به ۴۰ میلیون تومان می‌رسد.

مطابق گزارش ایمنا، پایه‌ی حقوق سالانه در ایران حدودا ۶۷٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان است. بدین ترتیب با احتساب حقوق پایه، ایرانی‌ها برای خرید ارزان‌ترین مدل آیفون ۱۴ باید حدوداً ۶۰ درصد از دستمزد خود را کنار بگذارند.

بر اساس نوشته‌ی رویترز، حقوق پایه‌ سالانه در ترکیه نزدیک‌به ۱۰۳٬۰۰۰ لیر است. اپل گوشی آیفون ۱۴ را با قیمت پایه‌ ۱۱٬۸۳۳ لیر روانه‌ی بازار ترکیه کرده. ساکنان ترکیه با ۱۲ درصد از حقوق پایه‌ی سالانه می‌توانند آیفون ۱۴ بخرند.

بر اساس آمار، حداقل حقوق سالانه در چین حدودا ۳۱٬۰۰۰ یوان است. با در نظر گرفتن قیمت ۵٬۹۹۹ یوانی آیفون ۱۴ در این کشور، ساکنان چین برای خرید گوشی جدید اپل باید حدودا ۱۹ درصد از حقوق خود را کنار بگذارند.

بر اساس اعلام دولت بریتانیا، حداقل حقوق سالانه در این کشور به ۱۸٬۷۲۰ پوند می‌رسد. قیمت آیفون ۱۴ در بازار بریتانیا ۸۴۹ پوند است. بدین ترتیب اگر در بریتانیا زندگی کنید، با حدودا ۵ درصد از حقوق سالانه می‌توانید آیفون ۱۴ بخرید.

خرید آیفون 14 در کشورهای مختلف چقدر هزینه دارد؟
خرید آیفون 14 در کشورهای مختلف چقدر هزینه دارد؟

حقوق پایه در ایالت‌های مختلف آمریکا، متفاوت است. مطابق آمار رسمی، ساکنان تگزاس سالانه حداقل ۱۵٬۰۰۰ دلار، ساکنان نیویورک نزدیک‌ به ۳۰٬۰۰۰ دلار و ساکنان کالیفرنیا حدوداً ۳۲٬۰۰۰ دلار حقوق می‌گیرند.

آیفون ۱۴ در بازار آمریکا ۷۹۹ دلار قیمت دارد. اهالی تگزاس برای خرید این گوشی باید حدوداً ۵ درصد از حقوق سالانه را کنار بگذارند. این عدد برای ساکنان نیویورک به حدوداً ۳ درصد و برای ساکنان کالیفرنیا به تقریباً ۲ درصد می‌رسد.

تغییر قیمت از سوی اپل، تنها عامل بالا رفتن هزینه‌ی خرید آیفون ۱۴ نیست. بسیاری از دولت‌ها مالیات زیادی بر واردات آیفون اعمال می‌کنند و همین موضوع قیمت گوشی‌های اپل را در کشورهای مختلف بالا می‌برد. در کشورهایی مثل ایران که نمایندگی رسمی وجود ندارد، نقش دلال‌ها در قیمت‌گذاری محصولات بیشتر می‌شود.

شایعه‌های ضدونقیض می‌گویند اپل قصد دارد در سال آینده‌ی میلادی با رونمایی آیفون اولترا، میانگین قیمت آیفون را بیش از پیش بالا ببرد. در همین راستا احتمالاً شاهد معرفی سرویس اشتراکی جدیدی به نام «آیفون پلاس» خواهیم بود تا علاقه‌مندان به اپل بتوانند با پرداخت هزینه‌ی مشخص ماهانه، افزون‌بر خرید جدیدترین مدل آیفون، به سرویس‌های نرم‌افزاری دسترسی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره هزینه خرید آیفون 14 در کشورهای مختلف چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر