;
coinex

اپل در آیفون 15 از یک نسخه اختصاصی پورت USB-C با قابلیت‌های ویژه استفاده می‌کند

اپل قصد دارد نسخه اختصاصی پورت USB-C را در آیفون 15 خود تعبیه کند. ظاهراً این پورت قرار است به ویژگی‌های متفاوتی نسبت به دیگر پورت‌های USB-C مجهز شود.

طبق آخرین اخبار تکنولوژی، ظاهراً اپل قصد دارد در آیفون 15 از یک نسخه اختصاصی پورت USB-C با قابلیت‌های متفاوت و ویژه استفاده کند. آنطور که پیداست، بالاخره فشارهای اتحادیه اروپا مبنی‌بر اجبار شرکت اپل در استفاده از پورت شارژ USB-C نتیجه‌بخش بوده و اپل چاره‌ای جز استفاده از این پورت در گوشی‌های نسل آینده خود ندارد. پس با توجه به این خبر، باید پایان پورت لایتنینگ اپل را اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید: آیفون 15 با پشتیبانی از وای‌فای 6E و تراشه 3 نانومتری عرضه می‌شود

نسخه اختصاصی پورت USB-C در آیفون 15 تعبیه خواهد شد

انتظار می‌رود در راستای تبعیت از قوانین جدید اتحادیه اروپا، اپل امسال در سری گوشی‌های آیفون ۱۵ خود از درگاه USB-C به‌جای پورت‌های لایتنینگ استفاده کند.

با این وجود، حضور این پورت‌ها در آیفون‌های سال آینده لزوما به این معنا نیست که تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های این کابل در اختیار کاربران گوشی‌های دیگر هم قرار دارد. چرا که بر اساس گزارش‌های جدید رسیده از وایبو، اپل موفق به ساخت یک برد مخصوص برای پورت USB-C آیفون 15 شده که با درگاه‌های لایتنینگ سازگار خواهد بود.

نسخه اختصاصی پورت USB-C در آیفون 15 تعبیه خواهد شد

به این ترتیب تعامل درگاه USB-C با دستگاه‌هایی که برای شارژ به آن متصل می‌شوند، توسط فریمور محدود خواهد شد. این به آن معنا خواهد بود که هرچند در خانواده آیفون ۱۵ شاهد استفاده از درگاه‌های فیزیکی USB-C هستیم، اما همچنان شاهد بهره‌گیری از یک اکوسیستم مشابه درگاه‌های لایتنینگ در این گوشی‌ها خواهیم بود.

این نخستین بار است که سخن از اکوسیستم‌های انحصاری مبتنی بر USB-C برای دستگاه‌های اپل به میان می‌آید؛ چرا که پیش از این درگاه‌های USB-C به‌کار رفته در آیپد، اپل تی وی یا درگاه‌های تاندربولت مک‌های مختلف اپل هیچ‌یک از سیستم انحصاری بهره نبرده و عملکرد مشابه با سایر پورت های یو اس بی نوع C را ارائه می‌دادند.

در صورتی که این شایعات در نهایت به واقعیت تبدیل شود، پورت USB-C به‌کار رفته در آیفون 15 احتمالا برخی قابلیت‌های پایه نظیر سرعت شارژ و انتقال داده معمولی را در اختیار تمامی دستگاه‌های سازگار با USB-C قرار خواهد داد؛ اما برخی دیگری از ویژگی‌های اضافی مثل انتقال داده با سرعت بالا و شارژ سریع تنها برای دستگاه‌ها و اکسسوری‌های خود اپل در دسترس خواهند بود.

نسخه اختصاصی پورت USB-C در آیفون 15 تعبیه خواهد شد

البته ممکن است دلیل این اقدام اپل، به‌جای انحصارطلبی، سازگاری بیشتر با دستگاه‌های قدیمی اپل باشد؛ چرا که این بردهای جدید سازگار با درگاه لایتنینگ می‌توانند پشتیبانی نسل جدید آیفون‌ها از اکسسوری‌های قدیمی‌تر اپل را تضمین کنند. به بیان دیگر، در صورت توسعه این برد‌های جدید و استفاده آن‌ها در خانواده iPhone 15 تعداد زیادی از اکسسوری‌ها و گجت‌های قدیمی‌تر کوپرتینویی‌ها قادر خواهند بود از طریق یک تبدیل لایتنینگ به USB-C به این گوشی‌ها متصل شوند.

مطابق هر سال، امسال نیز باید در ماه سپتامبر انتظار رونمایی از نسل جدید آیفون‌ها را کشید. بر اساس اطلاعات موجود، مدل‌های استاندارد و پلاس از این گوشی از درگاه‌های USB-C استاندارد با نرخ انتقال داده USB-2 بهره خواهند برد؛ در حالی که مدل‌های پرو و پرو مکس (اولترا) از طریق درگاه USB-C از تاندربولت پشتیبانی خواهند کرد و می‌توانند ضمن انتقال داده بسیار سریع، خروجی 4K هم داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره نسخه اختصاصی پورت USB-C برای آیفون 15 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر