;
coinex

پنتاگون یک گروه پهپادی بزرگ برای نابودی هر نوع ساختار دفاعی توسعه می‌دهد

پنتاگون قصد تشکیل یک گروه پهپادی بزرگ از هزاران پهپاد را داشته تا با حمله از آسمان، زمین و آب اقدام به نابودی دفاع دشمن کنند.

به گزارش دیلی میل، پروژه ساخت گروه پهپادی بزرگ با نام AMASS در اولویت بالایی قرار داشته و در واقع مجموعه‌ای از جنگ‌افزارهای خودکار بوده که در مقیاس بسیار بزرگ و غیرقابل مقایسه‌ای به کار برده خواهند شد. البته AMASS همچنان در مرحله برنامه‌ریزی پروژه قرار دارد اما آژانس دارپا در حال جمع‌آوری پیشنهادات از پشتیبانان مالی جهت انعقاد قرارداد 78 میلیون دلاری در همین زمینه است.

از سال 2001 میلادی ارتش آمریکا اقدام به بهره‌برداری از وسایل نقلیه هوایی بی سرنشین در میدان جنگ کرده اما از آن هنگام تا به امروز ابزارهای کوچک‌تر با قابلیت‌های حضور مخفیانه بیشتر در میدان جنگ را به کار برده تا به صورت پنهانی عملیات عبور ازخطوط دشمن را به پایان برسانند.

بیشتر بخوانید: برنامه جامع پنتاگون برای استفاده از جنگ‌افزاری هوش مصنوعی ابلاغ شد

ساخت گروه پهپادی بزرگ توسط پنتاگون

با اینکه این فناوری روش جنگ آمریکا را با تغییر بزرگی روبرو خواهد کرد اما کارشناسان در صنعت نسبت به آن نگرانی‌ها و تردیدهایی را دارند. در همین راستا، «زاخاری کالنبورن»، از دانشگاه جورج میسون در ویرجینیا بیان داشت: «همزمان با گسترش حجم لشکر ابزارها، مدیریت آن‌ها برای انسان‌ها غیرممکن می‌شود».

در این پروژه بزرگ پهپادهای کوچک مجهز به اسلحه‌ها و ابزارهای ناوبری و ارتباطات خواهند بود و قابلیت‌های مختلف از جمله اختلال در سیگنال رادار و حملات مرگبار را خواهند داشت. پروژه AMASS دارپا به صورت ناگهانی و همزمان هزاران پهپاد را رها خواهد کرد تا چند کار را بدون دخالت انسان به انجام برسانند.

گروه پهپادی بزرگ

کالنبورن در این باره اعلام داشت: «در تئوری AMASS ممکن است یک پروژه غیر مرگبار باشد که برای اختلال در سیگنال ها یا دیگر حملات و همچنین برای پشتیبانی از پلتفرم‌های دیگر به کار رود. با این وجود این امر به نظرم غیر محتمل است».

توسعه این پروژه شامل آزمایش‌هایی با لشکر واقعی و مجازی از پهپادها خواهد بود که به آرامی و طی مراحل مختلف حجم و پیچیدگی آن‌ها افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تشکیل گروه پهپادی بزرگ توسط پنتاگون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر