;
coinex

مدیرعامل OpenAI:‌ چت‌بات ChatGPT جذاب اما ناقص و وحشتناک است!

صحبت‌های ضدونقیض مدیرعامل OpenAI در مورد چت‌بات ChatGPT تعجب مخاطبین را به خود جلب کرد. این چت‌بات تاکنون توانایی‌های خود را به خوبی نشان داده است.

سم آلتمن، مدیرعامل شرکت OpenAI به‌عنوان خالق چت‌بات ChatGPT معتقد است که این چت‌بات ناقص و وحشتناک است. او گفت ChatGPT درحالی‌که بسیار جذاب است، می‌تواند خیلی خطرناک باشد زیرا فعلاً به بلوغ کامل نرسیده و یکپارچه نیست. البته افراد به این موضوع توجه ندارند چراکه این چت‌بات هوش مصنوعی آنقدر ویژگی‌های جذاب دارد که نقاط ضعفش اصلاً به چشم نمی‌آید.

بیشتر بخوانید: قبولی ChatGPT در آزمون مجوز طبابت آمریکا ؛ چت بات مایکروسافت دکتر می‌شود؟

مدیرعامل OpenAI، چت‌بات ChatGPT را ناقص و خطرناک خواند

سم آلتمن، بنیان‌گذار و مدیرعامل کنونی OpenAI از مشکلات چت‌بات ChatGPT به‌خوبی اطلاع دارد و در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود، این محصول را وحشتناک توصیف کرده است.

آلتمن با استناد به پیام‌های خطای مکرر چت‌بات هوش مصنوعی خود اعلام کرد مردم واقعاً از وب‌سایتی بازدید می‌کنند که گاهی کار می‌کند و گاهی دردسترس نیست. وی می‌گوید:

آن‌ها درحال تایپ چیزی هستند و سعی دارند پاسخی درست برای پرسش‌های خود دریافت کنند و سپس جواب‌های ارائه‌شده ازطرف هوش مصنوعی را کپی و از آن‌ها در جای دیگر استفاده می‌کنند. آن‌ها دوباره سعی می‌کنند به عقب برگشته و پاسخ‌های چت‌بات را با نتایج جستجوی استاندارد در موتورهای جستجوگر ادغام کنند.

مدیرعامل OpenAI، چت‌بات ChatGPT را ناقص و خطرناک خواند

ChatGPT از زمان راه‌اندازی عمومی اولیه، طوفانی در فضای اینترنت به‌پا کرده است. این هوش مصنوعی درحال‌حاضر چالش‌های زیادی در حوزه‌ی مختلف و به‌خصوص آموزش‌وپرورش ایجاد کرده است. این فناوری به دانشجویان کمک می‌کند مقالات دانشگاهی باکیفیت بنویسند و امتحانات خود را با موفقیت پشت‌سر بگذارند.

این چت‌بات همچنین عملکرد بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف مثل نوشتن نامه‌های کاربردی برای استخدام، تولید کدهای رایانه‌ای و بسیاری موارد دیگر دارد. بیل گیتس نیز اخیراً اعلام کرد: «هوش مصنوعی ChatGPT و فناوری‌های مشابه آن، دنیای ما را تغییر خواهند داد.»

البته ChatGPT همیشه دردسترس قرار ندارد و اغلب به کاربران می‌گوید ظرفیت آن تکمیل شده است یا گاهاً به‌طور غیرمنتظره‌ای از ارائه‌ی پاسخ و اطلاعات به کاربران خودداری می‌کند.

گرگ بروکمن، یکی دیگر از بنیان‌گذاران OpenAI اخیراً اعلام کرد:

راه‌اندازی ChatGPT به‌شکل کنونی آن، آخرین راهکاری است که شرکت متبوعش پس‌از بروز مشکل با آزمایش‌کنندگان بتای داخلی، ارائه کرده است.

به‌نوشته‌ی بیزنس‌اینسایدر، با وجود گزارش‌های عجیب‌وغریب و متعدد درمورد ChatGPT، تمایل کاربران به استفاده از آن بسیار بالا است به‌طوری‌که با گذشت یک هفته از راه‌اندازی اولیه‌ی آن، یک میلیون کاربر فعال به‌دست آورد که نشان می‌دهد سرعت رشد آن حتی از اینستاگرام و تیک‌تاک سریع‌تر بوده است.

آلتمن در مصاحبه‌ی خود اعلام کرد فناوری هوش مصنوعی ChatGPT قطعاً جذاب است و مردم نیز آن را واقعاً دوست دارند و همین موضوع باعث رضایت و خرسندی تیم توسعه‌دهنده شده است. ازطرف دیگر، آلتمن اشاره می‌کند اکثر افراد به عدم یکپارچگی و عالی نبودن این محصول توجه ندارند زیرا مزیت‌هایی ارائه‌ می‌دهد که باعث شده است از کمبودهای آن چشم‌پوشی کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره چت‌بات ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر