;
coinex

آواتار 2 با گذر از تایتانیک به سومین فیلم پرفروش تاریخ بدل شد

عنوان سومین فیلم پرفروش دنیا به آواتار 2 رسید. آواتار 2 توانست رکورد چندساله تایتانیک را بشکند. درآمد این فیلم چقدر بوده است؟

فیلم آواتار 2 با عبور از تایتانیک به‌عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ دست پیدا کرد. جیمز کامرون با فیلم بی‌نظیر تایتانیک چندسالی می‌شد که در رتبه سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان جا خوش کرده بود اما آواتار 2 توانست با محتوای بی‌نظیر و البته سابقه خوبی که نسخه اول داشت، جایگاه تایتانیک را برباید. ناگفته نماند که “آواتار” سری اول همین فیلم است، همچنان در صدر لیست پرفروش‌ترین‌های جهان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 ؛ معرفی 10 عنوان برتر که نباید از دست بدهید

جایگاه سومین فیلم پرفروش جهان به آواتار 2 رسید

«آواتار: راه آب» در گیشه جهانی با فروش ۲.۲۴۳ میلیارد دلار، «تایتانیک» را پشت سر گذاشت و بدون احتساب تورم به سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل شد.

«جیمز کامرون» که کارگردانی هر دو فیلم را بر عهده داشته، در حال حاضر سه فیلم از چهار فیلم پرفروش تاریخ سینما را ساخته است.

«تایتانیک» که پیش از انتشار مجدد جهانی نسخه سه بعدی در اوایل ماه جاری، ۲.۱۹۴ میلیارد دلار فروش بلیت در سراسر جهان به دست آورده بود، اکنون به فروش ۲.۲۴۲ میلیارد دلار در سطح جهانی رسیده است.

جایگاه سومین فیلم پرفروش جهان به آواتار 2 رسید

بر اساس گزارش Comscore، در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های تاریخ، قسمت اصلی «آواتار» با ۲.۹۲ میلیارد دلار قرار دارد و پس از آن «انتقام جویان: آخربازی» از برادران «روسو» با ۲.۷۹ میلیارد دلار، رتبه دوم را در اختیار دارد.

«آواتار ۲ » با فروش ۶۵۷ میلیون دلاری در رتبه نهم گیشه سینمای آمریکا در تمام ادوار قرار دارد و در گیشه بین‌المللی هم با ۱.۵۸۶ میلیارد دلار، پشت سر فیلم‌های «آواتار» و «انتقام جویان: آخر بازی» رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

«جیمز کامرون» طی ۲۵ سال گذشته دو فیلم «تایتانیک» و پس از آن «آوتار» را به صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما رسانده است.

«آوتار: راه آب» یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های ساخته شده تمام ادوار است و خود کامرون پیش از این عنوان کرده بود برای این که این فیلم را یک موفقیت تجاری توصیف کنیم باید حداقل دو میلیارد دلار در گیشه بفروشد و هم‌اکنون در فاصله اندک تا رسیدن به فروش دو میلیارد دلاری قرار دارد.

در «آواتار: راه آب» بازیگرانی چون «سم ورتینگتون»، «زویی سالدانا»، «کیت وینسلت» و «سیگورنی ویور» ایفای نقش می‌کنند و به داستان بیش از یک دهه پیش از قسمت اول این فیلم می‌پردازد.

فیلمبرداری «آواتار: راه آب» در سال ۲۰۱۷ و همزمان با سومین فیلم از این مجموعه که قرار است در سال ۲۰۲۴ اکران شود، آغاز شد. کامرون همچنین در حال کار بر روی فیلم چهارم و پنجم است که به ترتیب برای اکران در سال ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جایگاه فیلم آواتار 2 به‌عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر