;
coinex

گلکسی اس 23 بدافزارهای تصاویر را شناسایی و حذف می‌کند

سامسونگ به تازگی خبر از افزودن قابلیتی جهت شناسایی و مقابله با بدافزارهای تصاویر که به صورت پنهان در گوشی‌ها هستند، در سری گلکسی اس23 داده است.

قابلیت جدید سامسونگ برای شناسایی بدافزارهای تصاویر تحت عنوان Message Guard نامبرده شده است، به‌دنبال افزایش حملات زیرو-کلیک (Zero-click) در گوشی‌‌‌های هوشمند، سامسونگ چنین قابلیتی را فراهم کرده است. در این حملات، نصب بدافزار روی گوشی فرد قربانی بدون هیچگونه کلیک روی یک لینک یا اقدام دیگری صورت می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: نخستین آپدیت سری گلکسی S23 منتشر شد

ارائه امکان مقابله با بدافزارهای تصاویر از سامسونگ

درحال‌حاضر سامسونگ اعلام داشته که این قابلیت روی اپلیکیشن‌‌‌های Messages این شرکت و گوگل Messages در گوشی‌‌‌های گلکسی اس23 موفق عمل کرده و توانایی ممانعت از ورود بدافزارها به گوشی را فراهم کرده است.

طبق اعلام سامسونگ، Message Guard در پس‌زمینه گوشی اجرا شده و براساس عملکرد آن هرگونه فایل دریافتی کاربر با پسوندهای PNG، JPEG، JPG، GIF، ICO، WEBP، BMP و WBMP ایزوله خواهد شد.

بدافزارهای تصاویر

کارکرد این ابزار به‌گونه‌ای است که تصاویر را بیت به بیت چک کرده تا هرگونه کد مخربی را که توانایی آلوده‌سازی گوشی را دارد، شناسایی می‌کند. سامسونگ همچنین اعلام داشته که قابلیت Message Guard در آینده نزدیک به دیگر گوشی‌‌‌ها و تبلت‌‌‌های مجهز به رابط کاربری UI 5.1 و نسخه‌‌‌های بعد از آن، افزوده خواهد شد. طبق اعلام این شرکت، قابلیت مذکور از طریق یک آپدیت نرم‌‌‌افزاری ارائه خواهد شد و فعالیت‌‌‌های نظارتی آن، روی اپلیکیشن‌‌‌های پیام‌‌‌رسانی ساخت دیگر شرکت‌ها نیز به اجرا در خواهد آمد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص راه‌اندازی قابلیت مقابله با بدافزارهای تصاویر از سوی سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر