;
coinex

تشدید نیاز انسان به خواب در زمستان ؛ انسان‌ها هم خواب زمستانی دارند!

محققان اخیراً ادعا کرده‌اند که نیاز انسان به خواب احتمالاً در زمستان بیشتر خواهد شد. با این تحقیقات به‌نظر مدت و زمان‌بندی خواب در فصول مختلف باید اصلاح شود.

به گزارش گاردین، محققان طی پژوهشی جدید متوجه شده‌اند که نام‌گذاری عنوان «تنبل» بر افرادی که توانایی راحت بیدار شدن از خواب در زمستان را ندارند، شاید آنچنان صحیح نباشد. این پژوهش بیان می‌دارد با اینکه انسان‌ها مانند برخی از دیگر پستانداران به خواب زمستانی نمی‌روند، اما احتمالاً در ماه‌های سرد سال به خواب زیادی احتیاج دارند.

طی این بررسی دانشمندان کشف کرده‌اند که افراد هنگام خواب در زمستان بیشتر به حالت خواب REM خواهند رفت. در این حالت چشم‌ها حرکات سریعی خواهند داشت. همچنین از طرفی با اینکه تحقیقات حاکی از بیشتر بودن حدوداً یک ساعت مجموع زمان خواب انسان‌ها در زمستان نسبت به فصل تابستان است، اما این تفاوت از نظر آماری آنچنان قابل توجه نیست.

بیشتر بخوانید: پیوند پوستی سه بعدی ؛ روشی انقلابی و موثر برای ترمیم سریع پوست سوخته!

افزایش نیاز انسان به خواب در زمستان

محققان در پژوهش کنونی جهت انجام فرایند آزمایش‌های مربوطه از 188 داوطلب دارای مشکلات مربوط به خواب، دعوت به عمل آوردند. از آن‌ها درخواست شد تا در شرایط آزمایشگاهی بدون ساعتی که آن‌ها را از خواب بیدار کند، فرایند خواب خود را بگذرانند تا کیفیت، نوع و مدت زمان خواب آن‌ها را مدنظر قرار دهند. نتایج این پژوهش در مجله علمی Frontiers in Neuroscience انتشار یافته است.

نیاز انسان به خواب

محققان اعلام داشتند تا مقدار خواب REM در زمستان چیزی در حدود 30 دقیقه بیشتر از تابستان خواهد بود، اما خواب عمیق در پاییز کاهش پیدا می‌کند. به‌این‌ترتیب، این شواهد امکان نیاز به اصلاح زمان خواب در فصول مختلف را تایید می‌کند. دکتر «دیتر کانز»، از پژوهشگران این تحقیق بیان می‌دارد: «رفتار فصلی در همه جانداران سیاره ما دیده می‌شود. ما هم اگرچه رفتارمان در طول زمستان تغییری نمی‌کند، اما تنظیمات فیزیولوژی‌مان عوض می‌شود و حس می‌کنیم دیگر انرژی نداریم».

کانز همچنین اعلام کرد که کشورها باید مطابق با هر فصل، عادات خواب ازجمله مدت و زمان‌بندی آن را اصلاح کرده و درصورت نیاز، اقدام به تغییر زمان آغاز کلاس‌های درس و ساعات کاری کنند. دانشمندان ادعا کرده‌اند که نتایج این مطالعه باید با آزمایش روی افرادی که مشکل خواب ندارند، مورد تأیید قرار گیرند. اثرات تغییر فصلی می‌تواند برای افراد سالم حتی بیشتر نیز باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افزایش نیاز انسان به خواب در فصل زمستان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر