;
coinex

دولت آمریکا گوگل را به از بین بردن شواهد برای فرار از قانون متهم کرد

دولت آمریکا در جریان تحقیقات خود از غول‌های فناوری، گوگل را به از بین بردن شواهد برای فرار از قانون متهم کرده است.

دولت آمریکا و وزارت دادگستری آن اخیر و در جریان تحقیقات خود مدعی شده‌اند که گوگل چت‌های درون سازمانی را به طور هوشمندانه‌ای حذف کرده و از آنجایی که این چت‌ها مدارکی مهم در ارتباط با مسائل مورد تحقیق بوده‌اند‌، این اقدام نقض قوانین فدرال محسوب می‌شود و گوگل بایستی جریمه شود.

بیشتر بخوانید: احضار مدیران گوگل، متا، مایکروسافت، آمازون و اپل به کنگره آمریکا

متهم شدن گوگل به از بین بردن شواهد برای فرار از قانون

بنابر قوانین دولتی، شرکت‌های آمریکایی موظف هستند پیام‌ها را برای پرونده‌های تحقیقاتی دولتی حفظ کنند. وزارت دادگستری اما این روزها دو پرونده فعال در خصوص سیاست‌های گوگل دارد که اگر به نتیجه برسند، غول آمریکایی به اعمال تغییراتی مهم در سیاست‌های خود مجبور می‌شود.

اتهام جدید گوگل اما مربوط به پرونده‌ای از سال 2020 است که در آن ادعا شده گوگل به طرزی غیرقانونی در حال اعمال سیاست‌های انحصارگرایانه در بازار موتور جستجو و تبلیغات مرتبط با این حوزه است.

حال وزارت دادگستری در جریان تحقیقات خود متوجه شده که گوگل سیستم چت داخلی کارمندان را به نحوی تنظیم کرده که هر 24 ساعت یک بار تاریخچه تمام پیام‌ها حذف شود. ظاهرا کارکنان گوگل از این سیستم چت برای بحث در خصوص موارد حساس و اساسی استفاده می‌کرده‌اند.

وزارت دادگستری همچنین انتظار داشته که گوگل در سال 2019 اقدام به اصلاح تاریخچه گفتگوها کند، اما گوگل این تصمیم را به کارکنان واگذار کرد. در نتیجه تنها تعداد کمی از کارکنان تصمیم به حفظ پیام‌ها گرفتند.

دولت آمریکا گوگل را به از بین بردن شواهد برای فرار از قانون متهم کرد

ظاهرا گوگل به دولت آمریکا گفته که روند حذف خودکار گفتگوی کارمندان به علت فشارهای قانونی متوقف شده است اما وزارت دادگستری این ادعا را هم مردود دانسته و می‌گوید این شرکت تنها یک هفته است که دست از پاک‌کردن پیام‌ها برداشته است. این وزارتخانه از دادگاه خواسته که در حکمی، نقض قانون فدرال توسط گوگل را رسما اعلام کند.

وزارت دادگستری همچنین به دنبال برگزاری جلسه‌ استماع است تا درباره‌ «تحریم» برخی از فعالیت‌های گوگل تصمیم‌گیری شود. گوگل در بیانیه‌ای ادعاهای وزارت دادگستری آمریکا را رد کرده است. سخنگوی این شرکت می‌گوید اعضای تیم گوگل سال‌ها است سیاست‌های کاری را با قوانین منطبق کرده‌اند و همواره به درخواست‌های قانونی پاسخ می‌دهند: «ما صرفاً برای این پرونده بیش از چهار میلیون سند تولید کرده‌ایم و میلیون‌ها پرونده‌ی دیگر برای نهادهای رگولاتوری در سراسر دنیا داریم.»

بیشتر بخوانید: 

دولت آمریکا گوگل را به از بین بردن شواهد برای فرار از قانون متهم کرده است. نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر