;
coinex

ارتش آمریکا به هدست واقعیت افزوده مایکروسافت هولولنز مجهز می‌شود!

اولین مجموعه هدست واقعیت افزوده مایکروسافت هولولنز که به صورت اختصاصی برای ارتش آمریکا طراحی شده، به این نهاد نظامی تحویل داده شد.

طبق گزارش بلومبرگ، این سفارش شامل 5000 هدست به ارزش حدود 373 میلیون دلار است که توسط داگلاس بوش «دستیار وزیر جنگ ایالات متحده در امور اکتساب، لجستیک و فناوری» امضا شده بود.

سیستم جدید تقویت بصری یکپارچه (IVAS) مورد استفاده در این محصولات، به میزان زیادی بر اساس هدست هولولنز 2 طراحی شده که اولین بار توسط مایکروسافت ساخته شده بود. این سیستم شامل یک نمایشگر قابل نصب روی سر کاربر است که قادر است داده‌های مختلف جمع‌آوری شده توسط حسگرها و دوربین‌های حرارتی و دید در شب را به کاربر نمایش دهد. همه این امکانات از سرویس ابر مایکروسافت آژور استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: همکاری متا و کوالکام در تولید تراشه‌های گجت‌های واقعیت مجازی

هدست واقعیت افزوده مایکروسافت هولولنز IVAS

مایکروسافت خبر قرارداد با ارتش آمریکا را در نوامبر 2018 (آبان 97) منتشر کرد و اعلام کرد که قراردادی به مبلغ 480 میلیون دلار برای تولید 100000 دستگاه تخصصی هولولنز امضاء کرده است. در ماه مارس 2021 هم خبر یک همکاری جدید منتشر شد که در آن گفته شده بود ارزش این قرارداد 21.9 میلیارد دلار برای تولید 120000 دستگاه است.

هدست واقعیت افزوده مایکروسافت هولولنز

در آن زمان، این شرکت اعلام کرده بود که دستگاه‌های IVAS «پلتفرمی برای حفظ امنیت و ارتقای بهره‌وری سربازان فراهم می‌کنند. این فناوری، آگاهی وضعیتی سربازان را افزایش داده و امکان به اشتراک‌گذاری اطلاعات و تصمیم‌گیری در شرایط مختلف را فراهم می‌کند».

اما این قرارداد هم در خود مایکروسافت و هم از سوی جامعه جهانی با انتقادات زیادی روبرو شده است. ساتیا نادلا مدیرعامل این شرکت در سال 2019 مجبور به دفاع از همکاری مایکروسافت و ارتش آمریکا شده و اعلام کرد که این حرکت مانعی برای دسترسی سایر سازمان‌ها به این فناوری و حفاظت از آزادی‌های مردم نمی‌شود.

همچنین مایکروسافت به دلیل پیروی بحث‌برانگیزش در قرارداد زیرساخت دفاعی سازمانی مشترک به ارزش 10 میلیارد دلار، مورد انتقاد قرار گرفت. طبق این قرارداد که همچنان با چالش‌های قانونی مختلفی روبرو است، قرار است مایکروسافت شبکه ابر پنتاگون را تقویت کند. قرار است آخرین گزارش آزمایش این محصول در اکتبر 2022 (مهر 1401) منتشر شود و بعد از آن ارتش آمریکا تصمیم می‌گیرد که به خرید هدست واقعیت افزوده مایکروسافت هولولنز ادامه دهد یا خیر.

این گزارش که در ابتدای سال مالی ارتش منتشر شده، باید به تصویب کنگره برسد؛ همزمان پنل‌های تخصصی مجلس سنا و مجلس نمایندگان خواستار کاهش چشمگیر رقم درخواستی ارتش شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هدست واقعیت افزوده مایکروسافت چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر