;
coinex

هدست هولولنز مایکروسافت سربازان آمریکایی را کلافه کرده؛ «این دستگاه‌ها ما را به کشتن می‌دهند!»

به نظر می‌رسد که هدست هولولنز مایکروسافت در میان سربازان آمریکایی به دلیل ایجاد حالت تهوع برای سربازان در هنگام استفاده از آن‌ها چندان محبوب نیست.

مایکروسافت اخیراً هدست‌های هولولنز خود را در اختیار ارتش آمریکا قرار داده است. در همین زمینه مایکروسافت موفق شده است که مجموعه‌ای از قراردادها به ارزش ده‌ها میلیارد دلار را با ارتش آمریکا امضا کرده تا عینک‌های واقعیت افزوده را در دسترس آن‌ها قرار دهند.

امضای این قراردادها موجی از اعتراض تعدادی از کارمندان این شرکت را به راه انداخته است زیرا این دسته از کارمندان مخالف کار بر روی جنگ‌افزارها هستند. هدست هولولنز مایکروسافت علاوه بر تامین اطلاعات زنده مورد نیاز سربازان به عنوان نمونه در زمینه مسیریابی، به نمایش محیط در حالت دید در شب و حرارتی نیز کمک زیادی می‌کند.

بیشتر بخوانید: قدرت پردازشی ریزتراشه‌های تسلا تا 10 سال آینده از مغز انسان پیشی می‌گیرد

هدست هولولنز مایکروسافت سربازان آمریکایی را کلافه کرده است

با اینکه چنین گجت‌هایی کاربردهای متنوعی را فراهم می‌کنند و از توانایی کاهش خطر و هزینه تمرین‌های نظامی برخوردار هستند، اما آنطور که به نظر می‌رسد آنچنان نیز بدون مشکل نبوده و تعدادی از سربازان را دچار حالت تهوع، سردرد و چشم درد کرده‌اند.

به گزارش بلومبرگ و اینسایدر، در گزارشی که به تازگی از حالت محرمانه درآمده، مشخص است که سیستم فعلی IVAS مشکلاتی را برای بعضی از سربازان به وجود آورده است. بنابراین میزان پذیرش این فناوری هنوز در میان سربازان پایین است و آن‌ها باور دارند که این هدست‌های واقعیت افزوده نه تنها در ماموریت‌ها کمکی به آن‌ها نمی‌کنند بلکه باعث ایجاد مشکل نیز هستند.

هدست هولولنز مایکروسافت

یکی از سربازان که از هدست هولولنز استفاده کرده است، در این مورد گفت: «این دستگاه‌ها ما را به کشتن می‌دهند». او همچنین مدعی است که نور ناشی از نمایشگر هدست‌ها باعث فاش شدن راحت موقعیت آن‌ها در تاریکی شب حتی از فواصل دور می‌شود.

ژنرال «کریستوفر اشنایدر» اما در این زمینه اعلام کرد: «IVAS در اکثر معیارها موفق عمل کرده است». با این حال، او هم به وجود برخی مشکلات در بعضی حوزه‌ها اذعان کرد و اظهار داشت که باید آن‌ها را برطرف کرد. این نتایج از آزمایش‌های بخشی از برنامه Soldier Touch Point به دست آمده که به ارتش ایالات متحده کمک می‌کند بازخوردهای آنی دریافت کرده و به بهبود هدست‌های هولولنز مایکروسافت بپردازند.

یافته‌های این گزارش لزوماً به معنای وجود ایرادات در طراحی IVAS نبوده است. اما به نظر می‌رسد که هنوز باید کارهای بیشتری بر روی آن صورت بگیرد تا این محصولات به دستگاهی مناسب و قابل اطمینان برای استفاده نظامی بدل شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هدست هولولنز مایکروسافت و مشکلات آن در استفاده‌های نظامی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر