;
coinex

گیک‌بنچ 6: آیفون 14 پیشکش، گلکسی S23 اولترا از ردمجیک 8 پرو هم ضعیف‌تر است!

گلکسی S23 اولترا به‌عنوان غول گوشی‌های سامسونگ در آزمون جدید گیک‌بنچ 6 نتوانست حتی از سد ردمجیک 8 پرو بگذرد.

شرکت Primal Labs هفته گذشته از نسخه جدید بنجمارک خود به‌نام گیک‌بنچ 6 رونمایی کرد. این نسخه از تکنولوژی‌های پیشرفته‌‌ای برخوردار است تا بتواند عملکرد انواع دستگاه‌های الکترونیکی را با کمترین تلرانس بسنجد. حال در جدیدترین تست‌های گرفته شده با این بنچمارک، گلکسی S23 اولترا برای مقایسه با دیگر گوشی‌ها آزمایش شده است و طبق آمار بدست آمده، پرچمدار جدید سامسونگ حتی از ردمجیک 8 پرو هم ضعیف‌تر است چه برسد به آیفون 14 پرو. نتایج این بنچمارک را می‌توانید در ادامه ببینید.

بیشتر بخوانید: کاربران از ایراد سخت‌افزاری نمایشگر گلکسی S23 اولترا خبر داده‌اند / سامسونگ: چیز مهمی نیست!

شکست گلکسی S23 اولترا از ردمجیک 8 پرو در بنچمارک گیگ‌بنچ 6

با ارائه نسخه جدید بنچمارک GeekBench شاهد امتیازهای جدید برای تراشه و دستگاه‌های مختلف هستیم. هفته گذشته گیک‌بنچ ۶ رسما معرفی شد و معیارهای سنجش پیچیده‌تری را معرفی کرد تا تراشه‌های توانمندتر بتوانند بهتر محک بخورند.

شرکت Primal Labs در نسخه‌ی جدید بنچمارک محبوب خود تلاش دارد تا موبایل و کامپیوترها جدید را بهتر با هم مقایسه کند. تغییرات نسخه جدید شامل استفاده از عکس‌های بزرگ‌تر، کتابخانه بزرگ‌تر تصاویر برای انجام تست‌ها، نمونه‌های PDF بزرگ‌تر و مدرن‌تر است. این برنامه اکنون در همه پلتفرم‌ها دارای تست‌های سنگین‌تری است، زیرا با چندین آزمایش جدید از جمله برای محو کردن پس‌زمینه در حین تماس‌های ویدیویی، فیلترهای عکس در رسانه‌های اجتماعی و تشخیص اشیا برای بارهای کاری هوش مصنوعی همراه شده است.

با بررسی امتیاز دستگاه‌های مدعی در بنچمارک GeekBench 6 و GeekBench 5 می‌بینیم که برخی دستگاه‌ها امتیاز بهتر و برخی حتی امتیاز پایین‌تری را ثبت می‌کنند. برای مثال به نمودارهای زیر در ۲ نسخه بنچمارک معروف نگاه کنید:

شکست گلکسی اس 23 اولترا از ردمجیک 8 پرو در بنچمارک گیگ‌بنچ 6
GeekBench 5
شکست گلکسی اس 23 اولترا از ردمجیک 8 پرو در بنچمارک گیگ‌بنچ 6
GeekBench 6

همانطور که مشخص است، در تست چند هسته‌ای GeekBench 5 پرچمدارهای مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در حال نزدیک شدن به آیفون ۱۴ پرو با تراشه اپل A16 بودند و از آیفون ۱۴ پرو حتی عبور کرده بودند.

با این حال با بنچمارک GeekBench 6 و معیارهای سنجش پیچیده‌تر آن، عیار تراشه‌های ساخت اپل بهتر مشخص شد و حتی آیفون ۱۳ پرو اختلاف معناداری با بهترین‌های اندروید پیدا کرده‌ است.

کدام دستگاه اندرویدی بهترین در بازار است؟

شاید در بنچمارک چند هسته‌ای GeekBench 5 اختلاف گلکسی اس ۲۳ اولترا با تراشه اورکلاک شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با ردمجیک ۸ پرو به حداقل رسیده باشد اما در GeekBench 6 این اختلاف بیشتر شده است. به این ترتیب حتی تراشه اورکلاک شده هم به کمک پرچمدار پریمیوم ۲۰۲۳ سامسونگ نمی‌رسد تا بتواند از سد گوشی گیمینگ قدرتمند ZTE عبور کند.

البته از یاد نبرید که تست تک هسته‌ای هم اهمیت ویژه‌ای دارد و اثر تراشه اورکلاک شده بیشتر خود را در این بخش نشان می‌دهد. اینجاست که اختلاف امتیاز تک هسته‌ای GeekBench 6 گلکسی اس ۲۳ اولترا با دیگر موبایل‌های اندرویدی کاملا قابل توجه است و مدل اگزینوس نسل قبلی خود را با اختلاف قابل توجه پشت سر می‌گذارد.

به این ترتیب باید گفت که هنوز هم در دنیای اندروید نمی‌توان یک دستگاه پرچمدار بلامنازع پیدا کرد. با این حال حتی بهترین‌های آن‌ها هم از نظر بنچمارک GeekBench خیلی از تراشه‌های اپلی عقب‌تر هستند، حتی از تراشه سال گذشته این شرکت!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره شکست گلکسی اس 23 اولترا از ردمجیک 8 پرو در بنچمارک گیگ‌بنچ 6 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر