;
coinex

از نظر شرع، معامله خودروهای وارداتی بدون اعلام قیمت باطل است!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به حکم شرعی معامله خودروهای وارداتی بدون اعلام قیمت به صورت پیش‌فروش از طرف وزارت صمت، این فرایند را باطل اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین «غلامرضا مصباحی مقدم»، در مورد حکم شرعی پیش فروش خودروهای وارداتی از طرف وزارت صمت بیان داشت که مبلغ معامله در زمان انشاء قرارداد، باید معین باشد و امکان موکول کردن این فاکتور مهم در معامله به آینده وجود ندارد، در غیر اینصورت معامله باطل خواهد بود.

با توجه به آغاز پیش فروش خودروهای وارداتی از طرف وزارت صمت از ابتدای هفته، در نتیجه مسائلی چون عدم تعیین قیمت نهایی این پیش فروش، نوع خودرو، زمان تحویل و همچنین بلوکه‌سازی 500 میلیون از وجه اشخاص طی 6 ماه، انتقادات و ابهامات فراوانی در مورد تحوه عرضه خودروها مطرح شده است. در این مورد، غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت، اساسا چنین فرایندی را مخالف شرع قلمداد کرد.

بیشتر بخوانید: شرایط خرید چانگان CS35 پلاس و CS55 پلاس اعلام شد؛‌ نخستین مرحله عرضه خودروهای وارداتی

معامله خودروهای وارداتی بدون اعلام قیمت حرام است!

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، در پاسخ به این پرسش که آیا پیش فروش خودروهای وارداتی از طرف وزارت صمت به علت مشخص نبودن قیمت نهایی، نوع خودرو، زمان تحویل و همچنین دریافت 500 میلیون تومان از مردم، شرعی است؟ بیان داشت: «در معاملاتی که صورت می‌گیرد باید مبلغ در هنگام انشاء قرارداد معین باشد یعنی مبلغ نمی‌تواند منعطف و کشدار باشد و عنوان شود که فعلا این مقدار باشد و بعدا مقدارش تعیین شود.»

معامله خودروهای وارداتی بدون اعلام قیمت

وی در ادامه اضافه کرد: «بنابراین معامله باید روشن و قطعی باشد و نمی تواند موکول به آینده باشد، در غیراینصورت معامله باطل است زیرا باید مبلغ معامله در هنگام عقد قرارداد مشخص باشد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص حرام اعلام شدن معامله خودروهای وارداتی بدون اعلام قیمت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر