;
coinex

بازگشت پادشاه: ایلان ماسک به لطف رشد سهام تسلا بار دیگر ثروتمندترین فرد جهان شد!

ایلان ماسک مرد پرحاشیه تکنولوژی جهان، بار دیگر به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان دست یافت.

ایلان ماسک که از پس از در دست گرفتن مالکیت توییتر با ضرر مالی بزرگی مواجه شده و بخش مهمی از ثروتش را از دست داده است، در مدت اخیر در تسلا هم با بحران‌های مهمی مواجه بوده است. با افت شدید سهام و ارزش تسلا در بازار، بخش مهمی از ثروت ماسک هم از دست رفت. این موارد باعث شد تا ایلان ماسک رتبه ثروتمندترین فرد جهان را به “برنارد آرنو” که یک تاجر فرانسوی‌ست واگذار کند.

حال اما شرکت تسلا که به‌عنوان بزرگترین شرکت تولیدکننده خودروهای برقی در جهان مشهور شده است، با افزایش دوباره ارزش سهامش، جان گرفته و همین‌ موضوع باعث شده است که ایلان ماسک بار دیگر به‌عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته شود.

بیشتر بخوانید: حتی ایلان ماسک هم به طور مخفیانه در حال توسعه رقیب ChatGPT است!

ایلان ماسک عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از برنارد آرنو تاجر فرانسوی پس گرفت

ایلان ماسک که مدتی پیش جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا را از دست داده بود، اکنون بیشتر از هر فرد دیگری در دنیا سرمایه‌ شخصی دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد ارزش سهام تسلا در نتیجه‌ی بهبود وضعیت اقتصاد و افت سرعت افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده، حدوداً ۱۰۰ درصد رشد کرده است.

آن‌طور که بلومبرگ می‌نویسد، افزایش تقاضا برای خودروهای تسلا یکی دیگر از عواملی است که روی افزایش سهام این شرکت اثر گذاشته. تسلا چند ماه پیش اعلام کرد که قیمت خودروهایش را کاهش می‌دهد.

ایلان ماسک عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از برنارد آرنو تاجر فرانسوی پس گرفت

با افزایش ۵٫۵ درصدی سهام تسلا در ۲۴ ساعت اخیر، ارزش دارایی‌های ایلان ماسک به ۱۸۷٫۱ میلیارد دلار رسید. شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان می‌دهد برنارد آرنو، مدیر ۷۳ ساله‌ی شرکت LVMH، اکنون ۱۸۵٫۳ میلیارد دلار ثروت دارد. آرنو موقتاً جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا را از چنگ ایلان ماسک درآورده بود.

ایلان ماسک که اکنون ۵۱ سال سن دارد، سال جاری میلادی را با سرمایه‌ی خالص ۱۳۷ میلیارد دلار شروع کرد. او اولین فرد در دنیا است که ۲۰۰ میلیارد دلار ضرر می‌کند. کاهش سهام تسلا در ماه‌های اخیر باعث شده بود که ماسک جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا را از دست بدهد. بلومبرگ می‌گوید:

ایلان ماسک سال گذشته ۱۱٫۶ میلیون سهم تسلا (معادل ۱٫۹ میلیارد دلار) را به اهداف خیرخواهانه اختصاص داده است.

سهام‌داران تسلا نگران تمرکز بیش از حد ایلان ماسک بر توییتر بودند و علیه سیاست‌های او موضع گرفتند. در دورانی که ماسک توییتر را تصاحب کرد، تسلا با رقابت شدیدی از سوی شرکت‌های خودروساز مواجه بود و با مشکلاتی مواجه شد. ایلان ماسک اما گفته است که تا پایان سال ۲۰۲۳ سمت مدیرعاملی توییتر را به فردی دیگر واگذار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بازگشت ایلان ماسک به عنوان ثروتمندترین فرد جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر