;
coinex

چرا بیمه شخص ثالث را اقساطی بخریم؟

خرید بیمه شخص ثالث خودرو برای همه اجباری است. امکان خرید بیمه شخص ثالث اقساطی بخش زیادی از مشکل پرداخت هزینه بیمه را برطرف کرده‌است.

احتمالا برای بسیاری از افراد این مشکل به وجود آمده است که در زمان خرید بیمه شخص ثالث با مشکلات مالی مواجهه بوده‌اند و پرداخت هزینه نقدی بیمه برای آن‌ها دشوار بوده است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد خرید بیمه شخص ثالث اقساطی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

بیمه شخص ثالث اقساطی چیست؟

برای این‌که بدانیم بیمه شخص ثالث اقساطی چیست ابتدا باید به طور کامل بیمه شخص ثالث را تعریف کنیم. چرا که طبق قوانین بیمه شخص ثالث،  بیمه شخص ثالث اقساطی همان بیمه شخص ثالث نقدی است. بیمه شخص ثالث یکی از انواع بیمه‌های اجباری خودرو است که وسایل نقلیه شخص ثالث را پرداخت می‌کند. بیمه شخص ثالث اقساطی هم دقیقا مانند بیمه نقدی است.

تنها تفاوت میان بیمه شخص ثالث اقساطی و نقدی در پرداخت حق بیمه است. در بیمه نقدی بیمه‌گزار باید هزینه بیمه را نقدی پرداخت کند اما در بیمه شخص ثالث اقساطی افراد می‌توانند هزینه بیمه شخص ثالث را در اقساط مشخصی به شرکت بیمه پرداخت نمایند.

تفاوت بیمه شخص ثالث اقساطی و بیمه شخص ثالث کوتاه مدت در چیست؟

خرید بیمه ثالث برای همه رانندگان الزامی است.

احتمالا می‌دانید که امکان صدور بیمه شخص ثالث کوتاه مدت به صورت دو، سه ،چهار ، شش و نه ماهه وجود دارد. اما برای انتخاب میان بیمه اقساطی و کوتاه مدت باید چه مواردی توجه کرد؟

هزینه بیمه ثالث کوتاه مدت با اعتبار آن تناسب ندارد. به عنوان مثال می‌توان گفت قیمت بیمه شخص ثالث کوتاه مدت (https://bimeh.com/thirdparty)  سه ماهه از یک چهارم بیمه شخص ثالث یک ساله بیشتر است. حق بیمه دریافتی کوتاه مدت نسبت بیمه نامه شخص ثالث یک ساله در حدود ۱۸% بیشتر است. به علاوه هزینه بیمه شخص ثالث نقدی و اقساطی تقریبا برابر است و این مزیت بیمه شخص ثالث قسطی نسبت به بیمه شخص ثالث کوتاه مدت در ارزان‌تر بودن آن نمایان می شود.

بهتر است بدانیم که بیمه نامه شخص ثالث اقساطی بدون سود و بدون کارمزد صادر می شود و صدور آن نیازی به ضامن ندارد. ضمنا مزیت دوم این است که در صورت خرید قسطی بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت سال های قبل نیز مدنظر قرار می گیرد ولی اگر بیمه شخص ثالث کوتاه مدت بخرید، تنها در صورتی به شما تخفیف بیمه‌ای تعلق می‌گیرد که مجموعه بیمه‌نامه‌های کوتاه مدت شما به دوازده ماه برسد.

بیمه اقساطی را از کجا بخریم؟

برای خرید بیمه اقساطی ابتدا باید بدانید کدام شرکت‌های بیمه، بیمه شخص ثالث اقساطی را می‌فروشند. سپس با مقایسه شرکت‌ها، سقف تعهدات آن‌ها و حق بیمه پرداختی، بیمه مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. در حال حاضر چهار شرکت زیر به فروش بیمه شخص ثالث اقساطی می‌پردازند:

  • شرکت بیمه آسیا
  • شرکت بیمه ایران
  • بیمه شخص ثالث اقساطی پارسیان
  • بیمه اقساطی شخص ثالث پاسارگاد

خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث اقساطی

یکی از روش آسان مناسب برای خرید بیمه اقساطی، خرید آنلاین بیمه است. شما می‌توانید بیمه شخص ثالث خودرو را از کارگزاری‌های آنلاین معتبر مانند بیمه دات کام خریداری کنید. بیمه دات کام علاوه بر فروش قسطی بیمه شخص ثالث، انواع بیمه‌های دیگر را هم به صورت آنلاین به فروش می‌رساند.

برای خرید آنلاین بیمه شخص ثالث اقساطی از بیمه دات کام باید به روش زیر عمل کنید:

  1. به صفحه استعلام بیمه شخص ثالث در سایت بیمه دات کام وارد شوید.
  2. با ورود اطلاعات مربوط به خودرویتان در کادرهای مدنظر و کلیک روی دکمه استعلام،سامانه بیمه دات کام شرکت های مختلف بیمه گر را با شرایط مختلف بیمه ای از جمله شرایط بیمه اقساطی شخص ثالث به شما نشان خواهد داد.
  3. با انتخاب گزینه خرید اقساطی ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه‌گر، به صفحه تایید انتخاب هدایت خواهید شد. در آن صفحه اطلاعات ورودی خودروی شما و شرایط خرید بیمه قسطی شخص ثالث نمایش داده می‌شود.
  4. در صورت تایید، به صفحه ورود یا ثبت نام در سایت و سپس صفحه پرداخت هدایت خواهید شد.

پس از طی مراحل مذکور و پرداخت حق بیمه، کارشناس بیمه، بیمه‌نامه را درب منزل و بدون  هزینه تحویل خواهد داد. شما می توانید چک های مربوطه را با توجه به نکات مذکور به ایشان برگردانید.

زمان تمدید بیمه شخص ثالث اقساطی

بر اساس قانون، بیمه‌نامه از ساعت صفر شروع بیمه‌نامه تا ساعت ۲۴ تاریخ انقضا دارد و برای تمدید بیمه‌نامه باید قبل از اتمام آن بیمه قسطی و بیمه نقدی را خریداری کرد. همانطور که می‌دانید بعد از ساعات اداری و پایان روز کاری، تهیه و خرید بیمه‌نامه امکان پذیر نیست. اگر خرید بیمه خود را به صورت حضوری انجام می‌دهید باید تاریخ دقیق اتمام بیمه‌نامه خود را به خاطر داشته باشید و حداقل یک روز زودتر به تهیه آن اقدام کنید.

اما اگر خرید بیمه قسطی و نقدی را به صورت آنلاین و از وب سایت‌های معتبر تهیه می‌کنید، نگرانی بابت تمدید بیمه‌نامه خود ندارید. کافی است با مقایسه و بررسی از سایت بیمه دات کام بهترین بیمه‌نامه را تهیه کنید. این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته و در طول هفته پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند. کافی است با کارشناس‌ها و متخصص‌های بیمه‌ای ارتباط و تماس تلفنی برقرار کنید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

هزینه بیمه شخص ثالث اقساطی را چگونه محاسبه می‌کنند؟

هزینه بیمه شخص ثالث اقساطی هم مانند بیمه نقدی تعیین می‌شود و به عوامل زیادی بستگی دارد. عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت بیمه شخص ثالث به شرح زیر هستند:

  • حق بیمه اعلام شده به وسیله بیمه مرکزی
  • کاربری خودرو
  • جریمه دیرکرد شخص ثالث خودرو
  • میزان پوشش مالی شخص ثالث
  • تخفیف بیمه شخص ثالث

شرایط انتقال بیمه شخص ثالث و تخفیف‌های عدم خسارت آن

انتقال بیمه شخص ثالث اقساطی

انتقال بیمه شخص ثالث در دو حالت مقدور است:

  • اسقاطی شدن خودروی دارای ‌بیمه‌نامه شخص ثالث
  • فروش خودروی دارای ‌بیمه‌ ثالث و خرید خودروی جدید

بهتر است قبل از انتقال بیمه شخص ثالث به موارد زیر توجه نمایید:

  • برای انتقال بیمه شخص ثالث، باید بیمه‌گزار سند مالکیت خودرو را به صورت قطعی انتقال داده باشد. به عبارت دیگر، بیمه‌گر هیچ گونه وکالت یا قولنامه را در این زمینه نمی‌پذیرد.
  • اسناد مالکیت خودروی قبلی، مالکیت خودروی جدید و مالکیت ‌بیمه‌نامه‌های قبلی باید به نام یک شخص باشند.
  • امکان انتقال بیمه‌نامه شخص ثالث فقط در زمان تمدید ‌بیمه‌نامه وجود دارد.
  • انتقال بیمه شخص ثالث و تخفیف‌های عدم خسارت آن، در صورت یکی بودن دسته بدنی و کاربری دو خودرو میسر است. مثلا بیمه ثالث تاکسی را نمی‌توان به موتور سیکلت یا کامیون انتقال داد.

مدارک مورد نیاز برای انتقال بیمه شخص ثالث

برای انتقال بیمه شخص ثالث مدارک زیر را باید ارائه دهید:

  • اصل برگه اسقاط خودرو
  • الحاقیه فسخ ‌بیمه‌نامه شخص ثالث قبلی
  • تقاضانامه کتبی ‌بیمه‌گزار به همراه مدارک شناسایی وی
  • سند خودروی جدید
  • تصویر ‌بیمه‌نامه قبلی

شرایط انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث

شما در صورت داشتن تخفیف عدم خسارت بیمه ثالث خودرو می‌توانید آن را به ماشین جدید یا بستگان درجه اول خود انتقال دهید. منظور از بستگان درجه اول پدر، مادر، همسر و فرزند بیمه‌گزار است. البته توجه کنید که قبل از انتقال باید اتومبیل خود را فروخته و خودرو را فک پلاک کرده باشید. وکالت‌نامه و قولنامه برای بیمه‌گر معتبر نیست. قبل از ثبت بیمه ثالث به‌نام مالک جدید، ابتدا به شرکت بیمه صادرکننده بیمه‌نامه شخص ثالث مراجعه نمایید. بیمه نامه ثالث قابل فسخ نیست اگر بیمه نامه هنوز منقضی نشده باشد و مالک خودروی خود را فروخته باشد با مراجعه به شعبه یا نمایندگی صدور بیمه نسبت به الحاقیه حذف و انتقال تخفیفات اقدام می نماید که برای این امر هزینه ای جهت الحاقیه از بیمه گذار دریافت نمی شود و بیمه گذار با الحاقیه ای که در دست دارد می تواند تخفیفات را به خودروی جدید و یا به خودروی بستگان درجه یک خود انتقال دهد.به نقل از بیمه دات کام ، بهتر است قبل از انتقال بیمه شخص ثالث به موارد زیر توجه نمایید:

  • برای انتقال بیمه شخص ثالث، باید بیمه‌گزار سند مالکیت خودرو را به صورت قطعی انتقال داده باشد. به عبارت دیگر، بیمه‌گر هیچ گونه وکالت یا قولنامه را در این زمینه نمی‌پذیرد.
  • اسناد مالکیت خودروی قبلی، مالکیت خودروی جدید و مالکیت ‌بیمه‌نامه‌های قبلی باید به نام یک شخص باشند.
  • امکان انتقال بیمه‌نامه شخص ثالث فقط در زمان تمدید ‌بیمه‌نامه وجود دارد.
  • انتقال بیمه شخص ثالث و تخفیف‌های عدم خسارت آن، در صورت یکی بودن دسته بدنی و کاربری دو خودرو میسر است. مثلا بیمه ثالث تاکسی را نمی‌توان به موتور سیکلت یا کامیون انتقال داد.

.

پایان رپورتاژ‌ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر