;
coinex

تولید انرژی از هیچ به لطف مکانیک کوانتوم!

با استفاده از مکانیک کوانتوم تولید انرژی از هیچ ممکن شد. این مهم از نظریه ماساهیرو هوتا محقق ژاپنی نشأت گرفته است.

تولید انرژی از هیچ توسط گروهی از محققان با استفاده از مکانیک کوانتوم ممکن شد. این مهم نشأت گرفته از نظریه ماساهیرو هوتا دانشمند ژاپنی است که در سال 2008 به فکر تولید انرژی افتاده بود. در آن زمان که هوتا این نظریه را شرح داده بود، تولید انرژی از کوانتوم کاری غیرممکن قلمداد می‌شده است ولی حالا با تحقیقات جدید دانشمندان، نظریه وی تأیید و تولید انرژی بوسیله علم کوانتوم به حقیقت بیوسته است.

علم مکانیک کوانتوم زیرمجموعه‌ای از علم فیزیک است که در آن دانشمندان این حوزه به کندوکاو ذرات بسیار کوچک می‌پردازند که طبق تحقیقات مختلفی روی این ذرات انجام می‌شود. در مکانیک کلاسیک و مرسوم بعضی از آزمایشات را نمی‌توان توصیف کرد به‌خصوص اینکه علم ریاضی چندان در آن دخیل نیست. اما در فیزیک کوانتوم، با استفاده از علم ریاضی می‌شود این آزمایشات را توجیه کرد. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: دستیابی به انرژی بی‌نهایت خورشیدی با تکنولوژی جدید بلو اوریجین

تولید انرژی از هیچ با علم مکانیک کوانتوم ممکن شد

به نقل از اینترستینگ انجیرینگ، دو آزمایش فیزیکی مختلف نشان داد این رویداد زمانی رخ می‌دهد که انرژی با استفاده از روش دور نوردی (تله پورت) از خلا خارج شود.

آزمایش‌های جدید براساس نظریه ماساهیرو هوتا از دانشگاه توکیو انجام شدند. این نظریه در سال ۲۰۰۸ میلادی مطرح شده بود.

نظریه هوتا در آن زمان توجهات کمی را به خود جلب کرد زیرا استخراج انرژی از خلا کوانتومی غیرواقعی به نظر می‌رسید اما آزمایش های جدید در حقیقت گام‌های نهایی در تغییر این مفهوم در جامعه علمی به حساب می‌آیند.

تولید انرژی از هیچ با علم مکانیک کوانتوم ممکن شد

هرچند بسیاری از محققان نظریه هوتا را رد کردند. اما این فرضیه در حقیقت نشان‌دهنده فرایندی نامحسوس‌تر از استخراج انرژی از هوا بود. براساس این نظریه با استفاده از ویژگی‌های مکانیک کوانتومی می‌توان انرژی را به محیطی منتقل کرد که در آن هیچ‌گونه انرژی وجود نداشته است. ست لوید یک فیزیکدان کوانتومی در انستیتو MIT در این باره می گوید:

این تست نشان داد هنگام دور نوردی واقعا انرژی استخراج می شود.

نظریه هوتا براساس ایده دورنوردی بنا شده بود که طبق آن فیزیکدانان می‌توانند انرژی را از طریق نوسانات در میدان‌های کوانتومی از اطراف به خلاء بکشند و سپس از آن استفاده کنند.

پژوهش‌های هوتا درباره نظریه‌ای که در سال ۲۰۰۸ بیان کرد، او را به این نتیجه رساند که انرژی منفی یک عمل مستقل نیست. سپس او درباره خلا کوانتومی تحقیق کرد. براساس محاسبات وی خلا کوانتومی می‌تواند در میدان‌های کوانتومی نوسان کند. این امر در تئوری به معنای آن بود که انرژی می‌تواند بین دو منطقه مختلف حرکت کند یا تلپورت شود.

کانسپت دور نوردی تاکنون دو بار توسط محققان دانشگاه واترلو و استونی بروک ارائه شده‌اند. هر دو گروه از محققان توانستند انرژی را در مسافت‌های میکروسکوپی در دو دستگاه کوانتومی جداگانه تلپورت و نظریه هوتا را اثبات کنند.

محققان دانشگاه واترلو براساس نظریه هوتا متوجه شدند هنگامی‌که انرژی در یک منطقه مصرف می‌شود، به یک خلاء انرژی در فضای متفاوت اجازه می‌دهد به انرژی دسترسی پیدا کند.

نایلی رودریگز بریونز یکی از محققان این پروژه که اکنون در دانشگاه برکلی کالیفرنیا فعالیت می‌کند، در این باره می‌گوید: «جالب بود که با تکنولوژی فعلی می‌توانیم فعالسازی انرژی را مشاهده کنیم.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تولید انرژی از هیچ با علم مکانیک کوانتوم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر