;
coinex

وزیر ارتباطات: پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به 60 درصد رسیده/ فیبر نوری آینده ایران را تضمین می‌کند!

وزیر ارتباطات در گزارش خود خبر از پیشرفت شبکه ملی اطلاعات تا 60 درصد داد و عنوان کرد که فیبر نوری آینده ایران را تضمین خواهد کرد.

پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به 60 درصد رسیده است. این خبری است که وزیر ارتباط در نشست تخصصی شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی در جمع اساتید دانشگاه علم‌و‌صنعت عنوان کرده است. همچنین زارع‌پور در این نشست از پیشرفت‌های فناوری فیبر نوری سخن گفت و گفت، تا پایان دولت پروژه فیبر نوری از 3 هزار واحد، به 20 هزار واحد خواهد رسید. باید دید وعده وزیر ارتباطات عملی می‌شود یا خیر.

بیشتر بخوانید: سخنگوی دولت از رشد 25 درصدی شبکه ملی اطلاعات خبر داد

رشد پیشرفت شبکه ملی اطلاعات از زبان وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات اعتقاد دارد ایجاد پوشش 20 میلیون فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها، کشور را حداقل تا سه دهه آینده بیمه خواهد کرد. به گفته زارع‌پور: «تاکنون تنها سه میلیون پوشش محقق شده است، اما او تأکید کرد که این هدف‌گذاری تا پایان دولت محقق خواهد شد».

نشست تخصصی شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی در جمع اساتید دانشگاه علم‌و‌صنعت با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد. «عیسی زارع‌پور» در این نشست به پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در لایه زیرساخت ارتباطی کشور اشاره کرد و گفت:

«این پروژه، یک پروژه راهبردی برای کشور به‌حساب می‌آید و حداقل تا سه دهه آینده، کشور را بیمه خواهد کرد. به همین منظور برای ایجاد پوشش 20 میلیون فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.»

رشد پیشرفت شبکه ملی اطلاعات از زبان وزیر ارتباطات

او با بیان اینکه اوایل شروع به کار این پروژه، عده‌ای تلاش کردند آن را زیر سؤال ببرند و به‌نوعی نشدنی جلوه دهند، گفت: «بااین‌حال خوشبختانه مقدمات تحقق این وعده فراهم شده و به‌سرعت در سراسر کشور پروژه فیبر نوری درحال پیشرفت است. درحال‌حاضر بیش از سه میلیون پوشش ایجاد شده و تا پایان دولت این عدد به همان 20 میلیون پوشش خواهد رسید. البته تحقق آن قطعاً نیازمند یک نیازمند عزم ملی و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی و دخیل در این پروژه است.»

زارع‌پور گفت در حوزه افزایش سرعت اینترنت همراه نیز اقدامات خوبی انجام شده است و علاوه بر واگذاری فرکانس‌های جدید به اپراتورها، در دهه فجر نیز 400 سایت 5G در سراسر کشور راه‌اندازی خواهد شد.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود به شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و اعلام نمود که برای تحقق این شبکه، در وزارت ارتباطات هفت کلان پروژه و 200 پروژه ریز و درشت تعریف شده است:

«شبکه ملی اطلاعات، یک شبکه پرسرعت، باکیفیت و امن در گسترده جغرافیای جمهوری اسلامی ایران است که براساس ارزیابی‌هایی که طبق شاخص‌های مورد توافق با مرکز ملی فضای مجازی انجام شده، با وجود همه تلاش‌های صورت‌گرفته در سال‌های قبل، تا قبل از استقرار دولت سیزدهم 30 درصد پیشرفت داشت. با تلاش شبانه‌روزی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و همکاران ما در وزارت ارتباطات، شبکه ملی اطلاعات امروز نزدیک به 60 درصد پیشرفت داشته است.»

رشد پیشرفت شبکه ملی اطلاعات از زبان وزیر ارتباطات

او با بیان اینکه راهبرد وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم استفاده از فناوری برای راحت‌تر کردن زندگی مردم و افزایش بهره‌وری است، گفت: «یکی از جلوه‌های این راهبرد راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بوده که اتفاق بزرگی است. راه‌اندازی آن درگذشته به یک آرزو تبدیل شده بود تا مردم با یک‌بار احراز هویت بدون مراجعه حضوری و بدون ارائه مدرک، خدمات را از دستگاه‌های اجرایی، عمومی و حاکمیتی دریافت کنند.» وزیر ارتباطات در این نشست بار دیگر تأکید کرده است که:

دولت تا پایان کار خود در سال ۱۴۰۴ می‌تواند به پوشش ۲۰ میلیونی فیبر نوری برسد. بااین‌حال این پرسش مطرح است که با افزایش محدودیت‌ها در دسترسی به اینترنت، چه تعداد از افراد به سرعت‌های بالای صد مگابیتی برای دسترسی به پلتفرم‌های داخلی نیاز خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پیشرفت شبکه ملی اطلاعات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر