;
coinex

نخستین جزیره انرژی جهان برای تامین برق اروپا ساخته می شود

در سال 2024 میلادی پروژه ساخت نخستین جزیره انرژی جهان کلید خواهد خورد و طی آن با سیستم انتقال انرژی به خشکی برق به بلژیک و دیگر کشورهای اروپایی منتقل می‌شود.

به گزارش آف شور، کنسرسیوم بلژیکی TM EDISON متشکل از شرکت‌های DEME و Jan De Nule مناقصه‌ای جهت ساخت بزرگترین جزیره انرژی جهان را برنده شده‌اند.

این جزیره درواقع نخستین بلوک سازنده یک شبکه توزیع برق ساحلی یکپارچه اروپایی است که اقدام به اتصال مراکز و کشورهای مختلف به یکدیگر می‌کند. به عنوان نمونه بلژیک قصد دارد اتصالات مشترکی با انگلیس و دانمارک تشکیل دهد. این موضوع باعث خواهد شد که کشور مذکور به بخش بزرگی از انرژی تجدیدپذیر دسترسی پیدا کند که در نتیجه منجر به کاهش وابستگی صنایع به سوخت‌های فسیلی در کوتاه مدت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تولید انرژی از هیچ به لطف مکانیک کوانتوم!

آغاز احداث نخستین جزیره انرژی جهان

ساخت زیربنای نخستین جزیره انرژی جهان با نام جزیره پرنسس الیزابت در اوایل 2024 میلادی شروع خواهد شد و حدود 2.5 سال به طول خواهد انجامید. بعد از آن زیرساخت ولتاژ بالای مذکور امکان آغاز فعالیت خود را خواهد داشت. این زیرساخت به‌منظور انتقال برق از منطقه انرژی بادی ساحلی آینده بلژیک به خشکی به‌کار خواهد رفت.

نخستین جزیره انرژی جهان

شرکت الیا به عنوان اپراتور، سیستم طرح اولیه خود در این پروژه ارائه کرده است. مناقصه مربوط به احداث این جزیره در ژانویه 2022 میلادی شروع شده و پیشنهاداتی از چند شرکت بلژیکی و خارجی دیگر به‌دست الیا رسیده است.

بودجه جزیره انرژی از صندوق بهبود از کووید اتحادیه اروپا تامین شده است. طبق تصمیم دولت بلژیک حدود 100 میلیون یورو بودجه به این پروژه اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت نخستین جزیره انرژی جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر